- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Škoda némileg meglepőt húzott azzal, amikor a Rapid Spaceback közvetett utódjának tekinthető, vadonatúj Scalát feljebb pozicionálta, és ezzel a kompaktok között küldte harcba. Az új név pedig nem volt véletlen, hiszen ezúttal már nem annyira a költséghatékonyság volt a cél, hanem sokkal inkább az ötajtós alsó-középkategóriás vásárlók megcélzása, akiknek az Octavia esetleg túl nagy/drága lenne. Ennek megfelelően a lemezek alá bepillantva azért érezhető, hogy odafigyeltek a költségekre a gyáriak, de a kérdés sokkal inkább az, hogy mindez használat közben is érezhető-e ennek jártunk utána, amikor nemrég ellátogatott szerkesztőségünk garázsába az autó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szöveg: Vajda János; Fotók: Szabó Péter
Az elmúlt években a Toyota és a hibrid meghajtás szinte összeforrt: a világ legnagyobb autógyártója néhány haszonjárművét és nagy terepjáróját leszámítva már elengedte a dízelmotorokat és még mindig abban a hibrid technikában látja a rövid távú megoldást, ami több, mint 20 éve debütált az első Priusban, és ami már negyedik generációját tapossa (úgy a Prius, mint a Toyota és a Lexus hibrid hajtáslánca).
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Változnak az idők, változnak a trendek, amelyet az aktuális - most éppen megint Corolla névre hallgató - kompakt Toyota modellek is jeleznek. Míg mondjuk tíz éve még egy elnyomott ásítással vehette át a tesztelő a Toyota Auris kulcsát, tudva, hogy egy praktikus, tágas, takarékos, de nem éppen izgalmas modellel lesz dolga, amiről még nehezebb lesz érdekeset írni, addig most nyugodtan lehet a felhőtlen elragadtatásé a főszerep. Ugyanis az ötajtós Corolla (is) igazán dögös lett, lehet rajongani a formáiért, a koránt sem lágy megjelenéshez pedig végre egy izmoskás hibridet is készítettek a japánok. Kombiként már ez az összeállítás járt nálunk, de a Selection felszereltségű vörös és fekete ötajtós modell az, amely sok szívet fog meghódítani. Koránt sem áldozatok nélkül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Mi lehet vajon a sportosság forrása? – tesszük fel a kérdést, keresvén az velőig hatoló izgalmakat. Hiába a hajtásláncot nem kímélő motor, nem ér semmit az aszfalthoz végtelenségig ragaszkodó abroncs, feleslegesen szorít a feszesen körbeölelő sportülés, ha mindezt nem tartja össze egy egységes erő, a sportautózás egyik fő esszenciája, maga a stílus és az életérzés. Nem vitás, hogy a MINI legfőképp a John Cooper Works sorozattal pont ezt a fajta stílusos sportosságot hozza közel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Október ötödikén, szombaton reggel több okból kifolyólag is izgatottan ébredtem: egyrészt, 31 éves, hobbiautónak tartott 124-es Mercedesemmel délelőtt 10 óra előtt jelenésem volt egy nagyszabású, nemzetközi Mercedes W124 találkozón, másrészt ritka ‘puccos’ hétvége várt kiscsaládunkra tesztautó-fronton, hiszen udvarunkban egy minden jóval megkent új 7-es BMW pihent, arra várva, hogy a Mercedes találkozó után mielőbb elinduljunk a Balatonra kirándulni feleségemmel és kislányommal.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A benzingőzben fürdőzők a pokolra kívánnak, a márka akut rajongói keresztre feszítenek, sőt, lelkem egyik fele még magamat is fenékbe billenté érte, de vállalom a cikkben tett állításomat: a teljesen elektromos I-Pace a valaha készült legjobb Jaguar. Nagyon nem mindenkinek való még, de ennél objektíven jobb modellt még nem terveztek Coventry-ben. El is mondom, hogy miért.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Honda Jazz megnyújtott padlólemezére épülő HR-V kompakt crossover már jó ideje piacon van, olyannyira, hogy a modell már a nagy ráncfelvarráson is túl van, de a kiváló térkihasználásáról és jó minőségéről híres, Japánban gyártott autó kínálata csak nemrégiben bővült egy izgalmas verzióval – eddig csak szerényebb, ‘polgári’ változatokban volt kapható. Máris kipróbálhattuk a felpaprikázott újdonságot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A kompakt crossoverek térhódítása megkérdőjelezhetetlen, az elmúlt években egyetlen kategória sem fejlődött akkorát az értékesítési darabszámok tekintetében, mint ez a szegmens. Nem meglepő hát, hogy egyetlen autógyártó sem szeretne kimaradni ebből, de a Lexus most az UX-szel egy kis késéssel csatlakozott az egyre népesebb sereghez. Ezúttal hibrid hajtással igyekezett bizonyítani nálunk a típus.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
2019-et írunk, amikor is a dízelforradalom rég leáldozott, a gyártók egymás után írják ki a filmjeikből a kompressziógyújtásos erőforrásokat, a benzinesek pedig a hibrid hajtás mellett reneszánszukat élik, talán a villamosodás felé vezető úton utoljára. Ezt prezentálja az is, hogy egy olyan méretes SUV érkezett szerkesztőségünk garázsába, amelyet korábban el se tudtunk volna képzelni benzinessel – lássuk, feledteti-e a kétliteres TSI és a nyomatékos TDI-ket!
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autóipar folyamatosan szállítja az újabbnál újabb műszaki megoldásokat, melyeket általában nagy reményekkel és ígéretekkel mutatnak be, ám utólag olykor kiderül, hogy talán mégsem jelentettek akkora fejlődést, mint amekkorát reméltünk tőlük. Talán túlzás lenne azt állítani, hogy a 48 Voltos, úgynevezett lágy hibrid rendszerek is ide tartoznak, de be kell látnunk, hogy a gyáriak számára talán nagyobb hasznot hoznak, mint a felhasználóknak. Mindenesetre a Volvo XC60 B5 jelölésű új, lágy hibrid verziója nemrég nálunk járt, hogy megpróbálja bizonyítani ennek az ellenkezőjét, mi pedig nem voltunk restek vallatóra fogni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az új Honda CR-V-t – akárcsak az elődmodelleket – szeretjük, mert egy átgondolt, praktikus, kiválóan használható családi autónak tartjuk, ami ráadásul a trendeknek, vagyis a SUV-őrületnek is tökéletesen megfelel. Immár hibrid hajtással is megvásárolható a típus, amire korábban nem volt példa a CR-V történelmében. Rögtön két változatban vendégeskedett szerkesztőségünknél a hibrid CR-V: először a legmagasabb felszereltséggel és összkerékhajtással nyüstöltük a modellt, a legdrágább változatot pedig egy szerényebb felszereltségű elsőkerékhajtásúra cseréltük. Vajon a kevesebb néha több? Rövidesen kiderül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Mi célja volna a kategóriák vegyítésének, ha nem az, hogy jobbat alkossunk? Valami ilyesmi lebeghetett a BMW mérnökeinek szeme előtt, amikor elsőként létrehozták az 5-ös GT-t. Egy magas, púpos modellt, keret nélküli ajtókkal, luxusautó alapokon, de még prémium középkategóriás áron. Létrejött egy koncepció, amely családok számára jobb volt, mint akár egy 7-es BMW. De akkor még kihagytak egy nagyon fontos hozzávalót. Az univerzálisan tetszetős megjelenést. Ezt az időközben 6-os névre átkeresztelt Gran Turismo modellel tették helyre – mi pedig ezúttal a dízel csúcsverziót teszteltük.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Egy vérbeli autóbubus meg sem nyitna egy SUV tesztet, kis crossoverről készültet pláne. Ugyanis már a hócipője tele van velük. Pedig a kategóriák összeolvadása vagy épp a szegmensek közt átívelő típusok korszakában egyre kevesebb a klasszikus felépítésű újdonság, ami nyilván nem véletlen, hanem a kereslet következménye. Ezúttal a Volkswagen T-Cross járt nálunk, hogy bizonyítsa, miért megalapozott érdeklődés a ma divatos crossoverek irányába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nagy változás állt be a Kia Ceed életében: az új környezetvédelmi előírások hatására eltűnt a kínálatból a klasszikus 1,4 literes, benzines szívómotor, amely már csak (szerencsére bőséges) készletről elérhető. Helyette itt is háromhengeres, egyliteres turbós egység fogad. Megnéztük, hogy mit tud, és ha már a Ceed-nél jártunk, alaposan bevizsgáltuk a GT csúcsmodellt is, kézi váltóval. A különbség csupán bő félmillió, amiért cserébe egy teljesen más világban járunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A gyermek mindig nagy öröm és boldogság, főleg, ha több van belőle, de aki benne van a gyermeknevelésben, az jól tudja, hogy három vagy több gyerkőc nem csak szép pillanatokkal, hanem olykor végeláthatatlannak tűnő szívással, energiatartalékaink teljes kimerítésével és a teljes kilátástalanság gondolatfoszlányaival is megajándékozhat. Ezt a fájdalmas élt csorbíthatja jó pár állami támogatás, amelyből nekünk most egy a releváns: a nagycsaládosok autókedvezménye. Ezzel ugyanis egy kompakt Sportage árán szállhatunk be a nagy, hétszemélyes Kia Sorentóba. Jobban járunk?
Add a comment