Nálunk jár három merőben különböző Renault, amelyekben a Renault-Nissan konszern legújabb motorjai dolgoztak, köztük a Mercedes-Benz által is használt 1,33 literes benzines turbómotorral. Miután túl vagyunk a kombi vs. egyterű vs. SUV összehasonlításon, ideje megnéznünk, hogy miképp áll az évtizedes benzines-dízel párharc a vadonatúj 1.3 TCe és az 1.75 dCi tükrében!

Add a comment

Melegváltásban próbálhattuk ki a Renault legjobb elérhető árú családi autóit, egyúttal kipróbálva a vadonatúj benzines és dízelmotorokat. Kétrészes összehasonlító tesztünk első részében a Mégane kombi, a Scénic és a Kadjar merőben különböző, de hasonló felhasználására született alapjait vetjük össze, holnap pedig az új erőforrások mérkőzésével jelentkezik – számos mérési adattal, szokásunkhoz híven.

Add a comment

Az új Suzuki Swift már több ízben is bizonyította, mennyire remeke kisautó, ráadásul a különlegesebb verziók tekintetében sincs oka a japán típusnak a szégyenkezésre. A már vallatóra fogott, meglehetősen izgalmas sportverzió mellett ezúttal a szegmensben kifejezetten ritka képességgel rendelkező összkerekes verzió kerül terítékre.

Add a comment

A Duster bemutatása tíz évvel ezelőtt óriási húzásnak bizonyult a Dacia (illetve a nyilván a Renault) részéről: a divatos crossover jó tulajdonságai, szerethető formája és kiváló ár/érték aránya révén a válságos időkben pillanatok alatt óriási rajongótáborra tett szert. A Duster számos országban az értékesítési listák élére ugrott; ez történt hazánkban is, ahol a románok büszkesége annak ellenére évekig uralta (főként privát fronton) az értékesítési listát, hogy a Dacia neve hazánkban finoman fogalmazva sem csengett túl jól. Ám a vásárlók gyorsan felismerték, hogy ez már nem az a Dacia.

Add a comment

A Vitarát nem kell bemutatnom Olvasóinknak, hiszen minden bizonnyal a hazai utak egyik – méltán – legnépszerűbb választásával egyenértékű. A Suzuki crossovere manapság a magyar vásárlók kedvence, amely ezúttal amolyan mindenesként is megmutatta képességeit: 1.4-es turbómotorral, összkerékhajtással és automata váltóval fűszerezve fordult meg szerkesztőségünk garázsában.

Add a comment

Valljuk be: ha csak nem kimondottan az élménykeresés, avagy feladataink gyarapítása a célunk, a mai közlekedésben a kézi váltónak sok helye nincs. A mai modern automaták kényelmesebbek, gyorsabbak, hatékonyabbak, használatuk pihentetőbb. Így aztán fokozottan elgondolkodtató hazánk jelenlegi legnépszerűbb autója esetében is az opció lehetősége: megújult vezérléssel tettük próbára, hogy érdemes-e fizetni a hatfokozatú bolygóműves automata váltóért a Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet esetében.

Add a comment

Ellenszenvből szerelem. Röviden így tudnám jellemezni szűk egyhetes kapcsolatunkat a vadonatúj Mercedes-Benz G-osztállyal. Bevallom, soha nem voltam a legendás csillagos terepjáró rajongója, de ismét bebizonyosodott, hogy tudatlanság által vezérelve nem szabad véleményt formálni. ‘Viszonyunk’ a teszthét végére odáig jutott, hogy képzeletbeli álomgarázsomban biztos helye lett a modellnek, amit a klasszikus autók kedvelőjeként egyszerűen nem lehet nem imádni.

Add a comment

A legtöbb helyzetben az arany középút megtalálásával lehetünk a legboldogabbak, ám vannak olyan esetek – és ilyen a Kia ProCeed is –, amikor bárhogyan okoskodunk, mégis valamelyik véglet jelentheti a legjobb, vagy legalábbis leglogikusabb megoldást. Tesztautónk mégis igazán érdekes, hiszen bár a modellt tekintve a csúcsot jelenti, önállóan vizsgálva mégis nyugodt szívvel mondhatjuk rá, hogy az arany középutat képviseli – minden szempontból.

Add a comment

A vadonatúj modellfrissítéssel letisztultabb arcot kapott, de tulajdonságaiban vérbeli Jeep maradt a Cherokee. A gyártó legnagyobb termékének kistestvére ezúttal is 200 lóerős dízelmotorral, de fokozott képességekkel érkezett hozzánk, szemléltetve, hogy az egy irányba tartó fejlesztések mellett vannak még igazi karakterek is a SUV szegmensben.

Add a comment

Vannak négykerekűek, amik nem szorulnak magyarázatra, és az ilyen esetekben van igazán nehéz dolga az autós újságírónak: beszélhetünk puszta adatokról, írhatunk a praktikumról vagy árakról, de mindez egyszerűen háttérbe szorul, amikor megpillantjuk, beleülünk és megtapasztaljuk az adott modellt. A BMW M850i xDrive kétségkívül ezen típusok közé tartozik, nekem pedig volt szerencsém együtt tölteni vele néhány napot, hogy megértsem: ez az autó nem csupán az objektív képességekről szól – de persze szokásunkhoz híven azokat is sorra vesszük.

Add a comment

A tavaly debütált Volvo V60-ra könnyű rákívánni, hiszen a svédek középkategóriás puttonyosában minden megvan, amiért a Volvókat kedveljük, a formatervezők pedig olyan ütős dizájnnal koronázták meg a csomagot, aminek nem könnyű ellenállni. Ráadásul az új V60 – elődjével ellentétben – végre nem csak elöl, de hátul is kényezteti utasait, az autó ugyanis kívül-belül nagyot nőtt. Ezúttal a legkívánatosabb verziót, a plug-in hibrid V60 T8 Twin Engine modellt teszteltük.

Add a comment

Éppen egy éve húzott ki engem a nyakig sárból a Renegade csúcsmodellje, erre újra a legkisebb Jeep volánja mögött találtam magam. Az apropó a modellfrissítés, amely látványosabbá, ügyesebbé és okosabbá tette a divatterepjáró kategória egyetlen igazi terepjáró modelljét.

Add a comment

Az elmúlt egy évtizedben óriásit fordult a pickupok világa. Az addigi robosztus, nagy lökettérfogatú, de koránt sem kihegyezett dízelmotorokkal harcoló munkagépeket a szigorodó normák kompromisszumossá tették. Emellett sokan a személyautós vonalat előtérbe helyezve kívánnak egy alapvetően munkára született konstrukcióból igazi mindenest kihozni – ami ez ideáig tökéletesen közel sem sikerült. Aztán van az Isuzu, amely a lehetőségek adta keretek között egy őszinte, strapabírónak tűnő málhás-platós munkagépet gyárt a D-Max képében. Ezúttal kézi váltóval vizsgáltuk meg, hogy mire vezet ez a hozzáállás.

Add a comment

Az új Suzuki Vitara igazi bombaként robbant be a magyar piacra: kiváló ár/érték arány, kompakt külső és tágas belső méretek, divatos megjelenés és felépítés, kellemes felszereltség és a hosszú, gondtalan élet ígéretével megáldott 1,6 literes szívómotor tette igazán vonzóvá az autót. A tavalyi frissítéssel pedig minden téren fejlődött, de sokan mégis húzták a szájukat, ugyanis a szigorodó normák miatt a Suzukinak le kellet cserélnie a szívómotort egy háromhengeres, egyliteres turbósra – ez a modell járt nálunk nemrég, ráadásul a legkelendőbb, GL+ felszereltségi szinttel.

Add a comment

Bezzeg régen"… ez a szókapcsolat baráti társaságomban az elmúlt években szállóigévé vált, oly gyakran halljuk vissza környezetünkben, főként szakmai vonatkozásban. Szó se róla, 'régen' tényleg rengeteg jó dolog történt a járművek világában, de vaknak kellene lennünk ahhoz, hogy ne lássuk be, mennyire komoly léptékben fejlődik az autóipar – és nem feltétlenül visszafelé.

Add a comment