A Kedves Olvasó biztos hallott már Chuck Norrissal kapcsolatos viccet, amikor a poén tárgya valamilyen súlyosan túlzó kijelentés a legendás amerikai filmszínész maszkulinitásával van összefüggésben. Nos, következő használttesztünk alanyával simán indíthatnánk a viccet azzal, hogy „Mennyi kilométert tud megtenni Chuck Norris autója?”. Kipróbálva ezt az ezüst cseh csodát kapásból jöhet a tipikus „chucknorrisos” válasz: „Az összeset.”

Add a comment

Sok az egyben. A Mercedes-Benz GLC Coupé 400e 4MATIC egyszerre divatos SUV és még divatosabb „kupé”.  Szimultán zöld rendszámos környezetvédő és erős prémium termék. Elég nagy a magabiztos fellépéshez, ugyanakkor városban sem ormótlan. Egy testben karakán benzines és hangtalan villanyautó. Ha már előkerült a legfőbb különbség a korábban tesztelt dízel változathoz képest: a 400e verzió elektromos hajtása önmagában 440 newtonmétert, 136 lóerőt, bruttó 31,2 / nettó 23,4 kWh-s akkumulátort (akár 60 kW-os töltési lehetőséggel) és 140 km/órás csúcssebességet ad; míg a kettős megfújású turbóval ellátott négyhengeres benzinestől 252 lóerőre és 400 Nm-re számíthatunk. A két hajtás eredőjeként 650 Nm, valamint 381 lóerő áll rendelkezésre, ennek megfelelően a 0–100 km/h-s sprint csupán 5,6 másodpercig, a gyorsulás pedig egészen 239 km/h-ig tarthat. Ráadásul sokat autózhatunk vele elektromosan.

Add a comment

Petr Čech fekete fejvédője, Edgar Davids sötétített szemüvege és Kojak pálcikás nyalókája után bemutatjuk a legújabb kiegészítőt: a Suzuki Swace matt alumínium tetőtartó keresztrúdját. A japánok hibrid kombiját ezzel a praktikus, ám tesztautónál szokatlan extrával kaptuk meg. Szinte sajnáltam, hogy családunk vonóhorogra csatlakozó kerékpárszállítót használ. Szívesen vallattam volna a kompakt puttonyost megpakolt tetővel is. 

Add a comment

A BMW X5 örök klasszikus a kategóriájában, s méltán az egyik legnépszerűbb választás a szegmensben. Igazán üdvözítő, hogy a legutóbbi ráncfelvarrással a bajor márka manapság tapasztalható egyedi színvilága is érvényesül a műszaki előrelépések mellett. Ezúttal a legropogósabb X5 járt nálunk, vagány színnel, és hathengeres dízelmotorral.

Add a comment

A Toyota több mint két évtizede csiszolgatja méltán híres hibrid rendszerét, amely szinte minden modelljükben megtalálható. Az elektromos autózás térnyerésével és pont emiatt az elektromos komponensek fejlődésével pedig további tér nyílt a japánoknak a hibrid hajtóegység képességeinek fokozására. Az ötödik generációs benzin-elektromos, öntöltő erőforrást a Corolla Sedan lemezei között tettük próbára, méghozzá a sportos összhatásra törekvő GR csomagban.

Add a comment

A BYD nem titkoltan nagy célokkal küldte 2023 végén Európába a márka első hírnökeit: a méretsorrendben Dolphin, Atto 3 és Seal modellek küldetése, hogy a klasszikus autós értékeket preferáló öreg kontinensen is megkedveljék a vásárlók a keleti termékeket. Ezúttal a legkisebb, s egyben legjobb árú modellt, a Dophint vettük górcső alá.

Add a comment

A családi egyterűek kihalófélben lévő egyik ősegyede modern köntösben kellemes együttélést biztosít a családi utazóknak.

Add a comment

A Nissan Juke kezdeti vadóc formaterve szépen serdülőkorba lépett, az új generációs modell pedig hibrid csúcsmodellként állt helyt tesztünkön.

Add a comment

Nem tudom elengedni az előítéletek és az uniformizálódás témáját. Pontosabban az árnyoldalukat. Hiszen sokszor borzongunk a kevésbé jól csengő nevektől, és megszóljuk a szokatlant – miközben fennhangon emelünk szót az unalmas megoldások ellen, és vágyjuk az újat, az ismeretlent. Már aki, ugye. Vajon hogyan reagál a piac a SsangYong lépésére, hiszen a Torres egy pénzügyileg instabilnak beállított, felénk továbbra is egzotikusnak számító gyártó csöppent sem szokványos terméke.

Add a comment

A BMW, mint márka fontos mérföldkőhöz érkezett: napjainkat a digitális tartalomfogyasztás, az online jelenlét és a közösségi média határozza meg, ami az autós világra is erőteljesen rányomta bélyegét. A gyártók reakciója pedig jól mutatja, hogy manapság mennyire más igények, vagy esetleg látens igények merülnek fel a szektorban. Az 5-ös sorozat generációváltása pedig nem tükröz mást, mint ezt a korszakot – az elektromos verzió előtt a dízelmotoros variáns járt szerkesztőségünk garázsában.

Add a comment

Íme, az ellentmondásokkal teli autó, amelynek leginkább ellentmondásos része talán éppen a neve. Az XM valamiért mindenkit a visszatekintésre késztet, pedig éppen az ellenkezőjére született. Semmi nosztalgia, semmi túláradó érzékenység – ez itt az első osztály, vagy még inkább egy fancy night club (mert hát magyarul beszélni már önmagában nem olyan menő). A hedonizmus nagyon is mai manifesztációja, ami tökéletesen eléri a célját. De mi is az?

Add a comment