- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Mercedes-Benz mindig is kiemelt fontossággal kezelte a haszongépjárműveket, és bár kissé kontrasztosnak tűnhet, hogy ugyanazon márkajelzést visel mondjuk egy áruszállító és egy S-osztályú luxuslimuzin, az értékesítési eredmények a németeket igazolják. Ezúttal napjaink trendjének megfelelően már elektromos hajtással foghattuk vallatóra a csillagosok dobozosát, amely nagyobb akkuval immáron létjogosultságát is jobban igazolja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Nem könnyű az introvertáltak élete. A külvilág felé nehezen nyílnak meg, a szoba sarkából pedig nem könnyű megmutatni a bennük rejlő kincseket. De nekik is tudomásul kell venniük, hogy napjainkban szinte minden az önmarketingről szól – mutasd meg magad minden lehetséges csatornán; beszéljenek rólad minél többen és minél többet. Az sem baj, ha különösebb tartalom nélkül. A rendszer kegyetlen, aki nem áll be a sorba – elfelejtik. Ismertünk egy visszahúzódó Kiát, úgy hívták: Niro.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Egészen jól körülírható, mit vár el a tömeg egy kortárs Kiától: legyen megbízható, egyszerűen kezelhető, építkezzen tisztességes anyagokból, és ha majd egyszer eladnánk, azt ne csupán gombokért tehessük meg. No és persze járjon hozzá 7 év garancia, továbbá legyen meg a tigrisorr. A zöld rendszámos Kia Sportage a fentiek vállalásán túl a zöld rendszámmal járó privilégiumokat is élvezi, vagyis elvileg minden adott a jó szerepléshez. Még akkor is, ha jelenleg talán a kompakt SUV-k mezőnyében zajlik a legkiélezettebb verseny.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Előfordul bizony, hogy egy autót nem a zseniális futómű, a kihegyezett sportmotor vagy épp a briliáns dizájn, hanem pusztán annak otthonossága és kellemes használhatósága tesz igazán vonzóvá. A benzingőzzel fertőzöttek számára persze ez ritka eset, ám könnyen belátható, hogy az emberek java mindennapi használati tárgyként tekint az autókra – a személyszállító változatú Mercedes-Benz T-osztály minden bizonnyal nekik készült. A kedves kocka tele van tömve praktikummal és minden jóval, épp ezért nem voltunk restek tesztre fogni a német márka családbarát egyterűjét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Mercedes EQ szériája egészen újszerű dizájnt hozott a márka palettájára a villanyhajtáshoz egyértelműen társítva, ráadásul egyre kiterjedtebb kínálattal célozza meg a stuttgarti márka a váltani kívánó vevőket. A klasszikus E-osztály megfelelője, az EQE járt szerkesztőségünknél AMG modellként, hogy bizonyítsa kéz a kézben járhat a luxus, a villanyhajtás és a fókuszált teljesítmény.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autózás beszállókártyáját egyre drágábban mérik manapság, így közel sem mindegy, hogy belépőszinten mit kapunk a pénzünkért, bár szép lassan ezt a kategóriát is kihalófélbe taszítják a gyártók. A pozicionálásban felfelé kacsintgató Škoda palettáján a Fabia mindig is kedvelt induló modell volt, amely ezúttal szinte csúcsra szerelve érkezett hozzánk: 150 lóerős turbómotorral, automataváltóval és stílusos külsővel már 11 millió felett borzolja a kedélyeket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Mercedes-Benz modellkínálata talán sosem volt annyira gazdag, mint manapság. Ez ugyan hamarosan megváltozik a kompakt paletta szűkítésével, de tény, hogy a csillagos márka különösen a luxuskategóriában brillírozik. A számos csúcspont közül most talán a legérdekesebb érkezett hozzánk: a négyajtós AMG GT csúcsváltozata, amelynek 843 lóereje még annál is jóval több, amire általában már felkapjuk a fejünket. Ilyen erős Mercedes-Benz eddig még sosem készült. A küldetése pedig sokkal többrétűbb, mint hogy katapult legyen: teljesítményközpontú konnektoros hibridként az affalterbachi sportmodellek jövőjét vetíti elénk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Bár a Toyota neve összeforrt a hibrid technológiával, a konnektoros verziókat sokáig nem erőltették. A prémium márkatestvérnél egészen 2022-ig kellett várni az első tölthető hibridre, így joggal vártunk érett viselkedést a Lexus NX450h+ PHEV-től. Nem is okozott csalódást, ráadásul a relatíve nagy, 18,1kWh-s akkumulátora 60-70 km-es elektromos hatótávval ruházza fel, vagyis az átlagos pluginekhez képest másfélszer messzebbre képes eljutni tisztán árammal.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nincs nyár, ami elmúlhatna Mazda MX-5 nélkül, így idén különösen hálásak voltunk, hogy a kisebb frissítések miatt ismét volt apropója tesztre fogni a világ egyik legikonikusabb nyitott autóját. Jó hír, hogy az immáron korosodó modell utódja is belsőégésű motorral él majd tovább, addig azonban élvezzük a jelen generációt, hiszen bőven van okunk szeretni a kis nyitható tetejű japánt, amely egy kis okossággal fejlődött az idei modellévre.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
A szocialista autókat bemutató, kissé ironikus 100 Folk Celsius dalt kisgyermekes apukaként jól ismerem. Kíváncsi voltam, hogy a dal a vadonatúj, minden esetben háromhengeres Dacia Joggerben úgy folytatódik-e, ahogy a refrén szól: „Tifitöfi, Tifitöfi...”
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
Amikor a DS9 formatervét először megláttam, egy kicsit hiányoltam a nagy előd DS 21 és az újkori DS-ek formai játékát, a „retró revolúciót”. Személyes találkozásunk alkalmával viszont már az elegancia volt szembetűnő: a limuzin nincs túlrajzolva, retrósítva, finom ecsetvonásokkal kerül rá formai játék, kristály és króm, amitől kitűnik vele az ember a tömegből. Az ajtót kinyitva pedig ott lakozik a kisördög azokban a bordó bőr fotelokban és varrott bőrbelsőben: megkísérti és elcsábítani hivatott a vásárlót a prémium konkurensektől. Lássuk, sikerül-e!
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az egyterűek szegmense kétségkívül haldoklik, a prémium egyterűek kategóriája pedig sosem létezett igazán. Persze ezt kikérhetné magának a BMW, még ha jó eséllyel a nemrég második generációjába lépő 2-es Active Tourer lesz is az utolsó egyterű modelljük – ahogyan a Mercedes-Benz is beszántja majd a három generációt megélt B-osztályt. A 2-es Active Tourer azonban egyelőre él, és nyugodtan mondhatjuk, hogy virul is – nemrég a konnektoros hibrideket leszámítva a legerősebb verzió, a 223i Active Tourer járt nálunk teszten, hogy bizonyítsa ezt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A szeretetnyelvek ismerete segít megérteni embertársainkhoz fűződő kapcsolatainkat. Gary Chapman egyénekre vonatkozó megfigyeléseit kiterjeszthetjük ember és gép kapcsolatára is. A járművek persze nem a gazdájukra szánt minőségi idővel fejezik ki vonzalmukat, hanem például a megbízhatósággal. A testi érintést az autó által biztosított vezetési élmény helyettesíti, és megnevezhetjük még a költséghatékonyságot is a helykínálat, illetve a presztízs mellett. A Volkswagen Multivan T7 eHybrid vásárlói aligha kívánkoznak önfeledt kergetőzésre (viszlát, vezetési élmény!), a maradék négy tulajdonság azonban mélyebb analízist érdemel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az elektromos autózás terjedése sok-sok hozadékkal járt együtt, ám talán a Cupra mutatta meg ezúttal, mennyire más az aktuális irány, mint 10 vagy épp 15 éve. Az egyediségre építő márka kompakt modellje, a Born járt ezúttal szerkesztőségünk garázsában, 204 lóerővel és 58 kWh-s teleppel. Lássuk, mire képes a VW konszern dögösségre építő elektromos húzómodellje.
- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Kicsit elfogult vagyok; de miért is ne lennék? Közel harminc esztendeje szolgálnak Opelek a családban és a baráti körben egyaránt, sőt ,még a jogosítványomat is egy réges régi dízel Asconával szereztem. Megfordult nálunk az Astrák szinte teljes palettája ez idő alatt, az F-től a J szériáig, de volt Vectránk is, szépen A-B-C sorrendben. Amikor nemrég megjelent idehaza az új Opel Astra legújabb „L” generációja, egyből felcsillant a szemem.
Add a comment