Nem lettem volna a Toyota azon munkatársainak helyében, akik megkapták a második generációs C-HR kifejlesztésének feladatát: egy olyan típust kellett új szintre emelniük, amely nemcsak a márka számára jelentett fordulópontot, hanem hatalmas sikereket ért el a maga kategóriájában is. Természetesen azért megpróbálták a mérnökök, mi pedig megnéztük, hogy vajon sikerült-e nekik mindez az első olyan autójukkal, amelynek tervezése, fejlesztése és gyártása teljes mértékben Európában, az európai ügyfelek igényeit szem előtt tartva zajlott és zajlik.

Add a comment

Mekkora ez, te jó ég! Szólalt meg bennem a racionális belső hang, amikor megláttam az elegáns rendezvényközpont közepén ezt a hatalmas elektromos jószágot. Elektromos autónak ekkorát? Jó, hogy ormánya nincs… Aztán az elégedett amerikai fogyasztók arcára gondoltam, ahogy megkönnyebbülten sóhajtanak fel: végre egy rendes, nagy elektromos „full size” SUV! De mit rejt ez a szögletes behemót és miért is lehet jó ez nekünk? Lerántjuk a leplet a 2,7 tonnás Kia EV9-ről!

Add a comment

A Subaru azon kevés autógyártók egyike, amelynek nem annyire az aktuális divathullámok diktálnak, hanem 70 éves tradícióihoz híven a funkcionalitás, no meg a négykerékhajtás… Mindez mire elég egy 2023-as új crossover modellnél? A Crosstrek menetpróbáján kiderült, hogy még annál is többre, mint gondolnánk!

Add a comment

A Fashion Street-i üveg kockában elhelyezett modellfrissített Mercedes-Benz V-osztállyal kapcsolatban elsőre olyan érzésem támadt, mint amikor a bűvész kalapjába rejtett nyuszi ahelyett, hogy galambbá változva tovaszállna, változatlan testi valójában ücsörög tovább a varázslat végeztével... Amikor aztán az ajtók feltárultak, a belbecs értékei némiképp átrajzolták a fejemben ezt a költői képet.

Add a comment

Többszörös árcsökkentést követően változatlan áron érkezett meg a magyar kínálatba a Tesla Model 3 Highland fedőnév alatt „updatelt” változata, amelyet a híreinkben szereplő részletes összefoglalót követően személyesen is megtekintettünk a Tesla budapesti szalonjában.

Add a comment

"Irány a kőbánya", hangzik el a várva várt vezényszó a felvezető autóból a vadonatúj Ford Ranger Raptor hazai menetpróbáján. A motorháztető sík felületét szemlélve mint egy vérbeli harci járművel indulunk útnak. Egy-két szűk kanyar és máris a szőlőhegyen találjuk magunkat. A betonút elfogyott, aszfalt nem is volt! Agyagos, sáros csúszós földút hatalmas tócsákkal. "Rakjátok be a hét választható menetdinamikai üzemmód közül MUD, azaz sár üzemmódba és zárjátok a hátsó differenciálművet", mondja az instruktor CB-rádión. Majd egyenletes gázzal mindenen is át! Úgy tűnik, nincs akadály.

Add a comment

Amikor Varga Péterrel, a Porsche külső formatervezésért felelős csapatának vezetőjével beszélgettünk felmerült az SUV divat kérdése is, amire ő meglepő őszinteséggel válaszolt: semmi baja az SUV kategóriával, ő maga is járt Cayenne-nel: jól elfért benne a család a csomagokkal és a menetdinamikában sem kellett túl sok kompromisszumot kötni. Megvallom kicsit kételkedve fogadtam a szavait, de a tesztnap végére helyére kerültek a dolgok bennem: lehet igazán sportos SUV-t alkotni!

Add a comment

A BMW X1, vagyis a bajorok legkisebb X-es modellje idén harmadik generációjába lépett. Amikor az első szériát 2009-ben piacra dobták, talán még a gyáriak sem gondolták volna, hogy ekkora sikersztori lesz belőle: az elmúlt 13 év alatt 2,7 millió példány talált gazdára, amivel az adott időszakra nézve az X1 a BMW egyik legkedveltebb modellje. Komoly felelősség volt a tervezők vállán az új generáció kifejlesztése során. Alig néhány hete érkezett meg a hazai piacra az újdonság, mi pedig egy menetpróba keretében próbálhattuk ki a 14 millió forinttól startoló kompakt prémium szabadidőmodellt.

Add a comment

Szép bőrből, díszöltéssel varrott bakancsforma, amely igazából egy elegáns surranó. De mi lesz velem, ha pocsolyába lépek és sáros lesz az új cipőm? A Mercedes-Benz GLC új generációja a komolyabb kihívásoktól sem retten meg, ahogyan arról a hazai menetpróbán meggyőződhettünk.

Add a comment

Még érzem a tenyeremben a finom puha alcantara kormány tapintását, az ülést, ahogy körbeölel, még hallom, ahogy prüszköli a kipufogó: amore mio! Ez bizony egy vérbeli sportautó, az utolsó benzines harsonaszó a Lotus kínálatában.

Add a comment

Ritka pillanat, amikor még akkor is megdobban a szívünk az első találkozásnál, ha egy újdonságot képeken már korábban is szemügyre vehettünk. Márpedig pontosan pillanatot élhettem meg, amikor a vadonatúj Lotus Emira szemrevalóan domborodó formáiról lehullt a lepel.

Add a comment