Az első Kia Niro bemutatásakor nem igazán tudtam még hova tenni ezt a típust. Az idő azonban a Kia előrelátó gondolkodását igazolta és keresetté vált az Niro, mégpedig minden formában. Annak idején, amikor az első prototípust bemutatták, az újságírói visszajelzések alapján a Kia mérnökei teljesen újratervezték a modellt, amit már mi is ismerünk: az általunk eddig ismert (kifutó) Kia Niro egy jelentősen átdolgozott változat.

Add a comment

A turai Schossberger kastélyban került megrendezésre az első magyarországi BMW Excellence Club rendezvény, ahol a BMW vásárlók, üzleti partnerek és az autós szakma iránt érdeklődők bepillantást nyerhettek a BMW világába. Az épület a mesébe illő miliője mellett már az 1800-as évek végén  igencsak előremutató és meghatározó építészeti megoldásokat sorakoztatott fel: a korszerű központi fűtés mellett volt étellift és villanyáram is a kastélyban. Ez akkoriban világszinten is ritka megoldásnak számított. De hogy jön ez ide?

Add a comment

Egyáltalán nem véletlen, hogy filozófiájának megújítását a kompakt SUV modelljével indította a Lexus. Az NX egy különösen népszerű kategória egészen sikeres képviselője, így aktív szerepet játszik a japán prémium márka térhódításában. Az új generáció pedig egészen komolyat lépett előre, még ha ez a külső formák alapján nem is egyértelmű. A teljes mértékben új autó ugyanis azt helyezi középpontba, akiről egyre többen megfeledkeznek: a felhasználót. Erről már hazai pályán, a volán mögött is meggyőződhettünk.

Add a comment

A BMW az elmúlt évtizedben óriási energiákat mozgatott meg, hogy az autózás új korszakába kalauzolja a márkát, miközben azokat az értékeket is megőrizni igyekszik, amelyek miatt nem csupán tárgyként gondolunk a járgányunkra. Kaptunk tőlük hibrid szuperautót és elektromos kisautót, ami megelőzte a korát, na meg olyan, akár kézi váltós sportautókat, amikért még őszintén rajonghattunk. Valahol ezt a trendet támogatja a 2-es Active Tourer és az i4 is: a két újdonság olyan résszegmensekben igyekszik brillírozni, amelyben már és még nem tevékenykednek sokan. Most mindkét típussal megismerkedtünk közelebbről.

Add a comment

A Toyota általában nem szokott meghajolni az autóipari divatirányzatok előtt, ám vannak olyan nem csupán időleges, hanem mostanra állandó vált trendek, amelyekkel még a japánok sem szegülnek szembe. Ilyen a crossoverek és SUV modellek térhódítása, amelynek eredményeként a korábban klasszikus városi mini kategóriában induló Aygo vadonatúj generációja – amely megkapta az X utónevet is – immár apró crossoverként küzd a vásárlók kegyeiért, és hamarosan a hazai kereskedésekben is felbukkan a divatos belépőmodell

Add a comment

A DS modern kori története egészen érdekes: a szemünk láttára, néhány év lefolyása alatt nőtt ki a Citroënből a Stellantis prémium márkája, amelynek maga az anyacég is egyre nagyobb szárnyakat kíván adni. Ennek szellemében érkezett meg a vadonatúj DS 4, amely kompakt dimenziókkal igyekszik elérhetővé tenni a francia luxust az egyre szélesebb réteg számára.

Add a comment

L, mint leesett az állunk, amikor lehullt a lepel a két vadonatúj Opel Astra L-ről, hazánk tán legkedveltebb autójának hatodik generációjáról a múlt heti magyarországi bemutatón. A hatáshoz az is hozzájárult, hogy a paletta két legdögösebb árnyalatában, vörös és aranysárga színben tündököltek az élőszériás modellek. Különben már az is kisebb csoda, hogy az első két, még természetesen kézzel készített példány ilyen korán ellátogatott Budapestre.

Add a comment

A BMW-t lehet szeretni vagy nem szeretni, de a bajor márka autós vallástól függetlenül tiszteletet érdemel, legyen szó szinte bármely fejlesztéséről – márpedig innovációkból náluk sosem volt, és a jövőben sem lesz hiány. Az elmúlt három évtizedben amihez a BMW nyúlt, az rendszerint arannyá változott, és a németeknek nagyon sok mindenben igazuk lett. Pedig ahogy az első X5-öt nem értettük a ’90-es évek végén, úgy az elektromos Mini E kísérleti autókat sem igazán tudtuk hova tenni 2008-2009 tájékán.

Add a comment

Jelentős lépés az autóiparnak, mégis kevés egyéni vásárlót érint közvetlenül: a friss és ropogós Mercedes-Benz EQS magyarországi menetpróbáján jártunk, ahol a tesztvezetés után vehettünk részt a modell prezentációján. Fordított sorrendben – némi elméleti alapozás után – talán több finomságot kipróbálhattunk volna, de az autót aligha lett volna esélyünk kiismerni. A teljesen elektromos jármű ugyanis komoly szolgáltatási csomaggal rendelkezik, tudása bátran összevethető az S-osztály képességeivel, sőt, bizonyos tekintetben még előrébb is mutat.

Add a comment

Volt már olyan modell, amelynek nyugdíjazása olyannyira megviselte Önöket, hogy a barátaikkal egy kocsmában összegyűlve úgy döntöttek, hogy ha az adott gyártó nem, akkor majd Önök életre hívják a szellemi utódját? Valahogy így született meg az Ineos Grenadier, amely a brit Ineos vegyipari vállalat – amely a világ negyedik legnagyobb cége ezen a területen – atyja, Sir Jim Ratcliffe álmodott meg, hogy aztán tervét véghez is vigye. Mi pedig nemrég a Hungaroring off-road centrumában tapasztalhattuk meg, hogy mire képes a kőkemény terepjáró.

Add a comment

A Porsche sosem félt az újtól, a folytonos technokrata offenzíva és a prémium szegmens műfajának magas színvonalú űzése a zuffenhauseniek vérében van. Patinás sportmárkaként nem voltak rest megmutatni a világnak, hogy a legendás Porsche DNS átörökíthető a korunk divatját meghatározó crossoverekre, SUK-kra, ráadásul mindezt a kompakt szegmensben a Macan nagy sikerrel teszi. Még utoljára nagyot szólva újult meg és mutatkozott be Varsóban a következő generációtól kizárólag elektromosan kapható modell.

Add a comment