Bemutatók/Menetpróbák
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az új WLTP mérési ciklus és a vele párhuzamosan bevezetett károsanyag-kibocsátási normák alaposan felforgatták az autógyártók hajtáslánckínálatát: szinte minden márkánál több olyan erőforrásnak is le kellett köszönnie a kínálatból, ami nem teljesíti a frissen életbe lépett normákat, vagy nem érte meg drágán átdolgozni, ezzel párhuzamosan pedig rengeteg friss fejlesztésű, a korábbiaknál tisztább motort hozott a változás. A Renault-Nissan a Daimlerrel együtt fejlesztette ki új motorjait, amelyeket legutóbb a Nissan legfontosabb modelljében, a Qashqai-ban tehettünk próbára. Az új szívekhez és duplakuplungos automatához egy további fontos fejlesztés is érkezett a legfrissebb Nissan Connect multimédiás rendszer képében, amely jóval okosabb lett és immár az okostelefonok kijelzőjét is képes tükrözni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A negyedik generációs Ford Focus tervezésekor a gyártó beleadott apait-anyait, az igazán jó hír pedig az, hogy mindez nem csak a katalógusokból és a sajtóanyagokból, hanem az első próbák után is érződik a kompakton. Az igyekezet könnyen magyarázható: a Focus a Ford legfontosabb modellje (legalábbis Európában mindenképp), másrészt pedig épp idén 20 éves a típus, vagyis illett valami komolyat letenni az asztalra. A tervezők ennek megfelelően teljesen tiszta lappal indítottak: a C2 padlólemez az áprilisban leleplezett új Focus alatt debütált, számtalan asszisztens került a kínálatba, a motorpalettát alaposan átdolgozták a mérnökök, a formák pedig kívül-belül teljesen új irányt képviselnek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Jól ismerjük az Audi és a nyolcas szám közötti összefüggést: ha együtt látjuk őket, az garancia arra, hogy egy csúcsmodellről beszélünk, legyen szó az A8-ról vagy éppen az R8-ról. A Q8 személyében pedig nemrég megérkezett a négykarikások harmadik nyolcasa is, ezzel kiteljesítve a sorozatot. A Q7-nél látványosabb és agresszívabb formát öltő SUV-t pedig hazánk gyönyörű tájain próbálhattuk ki nemrég.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Peugeot szárnyal. A francia márka a 308-assal jó úton indult el, majd a 3008 révén olyan divathullámra szállt fel, amely messzire repíti; nálunk például idén már közel 40 százalékkal több autót adtak el, mint tavaly, amelynek természetesen a crossover/SUV modellek jelentik az oroszlánrészét. Ebbe a környezetbe érkezik hagyományos szedánként az új 508, amelynek briliáns formatervezői megoldásaival és képességeivel első ízben Tatán ismerkedtünk meg közelebbről.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Tisztán emlékszem, amikor megkaptuk a meghívót 2015 tavaszán a Fiat új városi crossoverének, az 500X-nek a magyarországi bemutatójára. Azonban bármennyire is hihetetlen, azóta pontosan 3,5 év telt el, ami az autóiparban (is) sok, ennyi idő alatt számos újdonság kerül piacra, a legjobb modellek dolgát is alaposan megnehezítve. Az 500X modellciklusának derekához érkezett, ami egyben azt is jelenti, hogy az olaszok alaposan felfrissítették divatos négykerekűjüket. És ezúttal jóval többről van szó, mint egy érintőleges ráncfelvarrásról, hisz bár az alapok nyilván maradtak, vadonatúj fejlesztésű hajtásláncok jelentek meg a kínálatban, amikkel eddig nem találkozhattunk. Apropó, fontos tudni, hogy az 500X nem csak márkáját tekintve olasz, hanem gyártása is Olaszországban, Melfiben folyik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Csípős reggel volt, de a nap már a korai órákban is kellemesen melegítette az arcomat – mintha az időjárás is tudta volna, hogy az a nap nem átlagos. 3385 lóerőnyi Porschét készültem megmozgatni, így nem csoda, hogy nagy lelkesedéssel indultam el a szerkesztőségből Alsópetényre, ahol a Prónay-kastély idilli környezetében vártak rám és kollégáimra a német gyártó legújabb modelljei. Nem könnyű ugyan az ilyen élményeket szavakba önteni, de tartsanak velem, és ígérem mindent beleadok, hogy sikerüljön.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Opel Combo személyszállító változatának kategóriájában rejlő potenciált sokan felismerték, de legalább ennyien vannak azok is, akik ódzkodnak az áruszállítókból személyautóvá alakított típusoktól, hiszen hiába a kiváló praktikum és a viszonylag vonzó ár, alapjaikat tekintve mégiscsak haszonjárművekről beszélhetünk, amelyek ezáltal számos szempontból (például a zajkomfortot, a biztonságot, vagy a menettulajdonságokat tekintve) nem hozzák egy ‘hagyományos’ személyautó színvonalát.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha a Suzuki Vitara frissül, az kis híján egész országunkat érinti. Van némi túlzás az állításban, de közel sem olyan sok: az évek óta piacvezető modell nem csak tulajdonosai életét, de az utcaképet is aktívan befolyásolja (lehetetlen nem találkozni vele), ráadásul Magyarországon készül, vagyis sok-sok család megélhetését jelenti. Nem kell izgulni: még jobb lett.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Kia elképesztő utat járt be az elmúlt 10-15 évben: manapság már nem lepődünk meg azon, hogy egy kiváló négykerekűt tesznek le elénk az asztalra a vadonatúj Ceed képében, de ha megnézzük, hogy az első Európában, Európa számára fejlesztett kompaktjuk óta mekkora volt a fejlődés generációról generációra, akkor bizony nagyokat pisloghatunk – és még csak a harmadik változatnál járunk. A magyar importőr is erre helyezte a hangsúlyt a hazai menetpróbán, ahol végre kipróbálhattuk, hogy mit is tud a vadonatúj Ceed.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Seat márka ez elmúlt évek során sokszor megkapta már azt a kritikát, hogy érzelmes pozicionálása ellenére nem mer eléggé különböző lenni a Volkswagen konszern kínálatának többi tagjától. Ezt persze még mindig mondhatnánk, hiszen egy beszálló új Ibiza, egy Ateca vagy éppen egy Leon végülis csak egy hasonlóan visszafogott más jellegű alternatívája ugyanannak a receptnek – de időközben valami megváltozott. Miközben a java (vagyis a Cupra márka különválása és modellpremierje) még hátravan, a Seat már most is meg tudott tölteni egy parkolót olyan modellekkel, amelyek kulcsával együtt némi izgalom is jár.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Ford Fiestát már közeli ismerősként köszönthetjük szerkesztőségünkben, hiszen járt már nálunk 100 lóerővel manuális illetve automata váltóval is, és a 140 lóerős Vignale is megfordult már garázsunkban. Ezúttal azonban a hazánkban eddig még nem elérhető Active és ST változatok is bemutatkoztak nekünk – Magyarország útjain vezettük a legvagányabb és a legsportosabb Fiestát. Add a comment