Jelen ÁSZF hatálya a Transpult Szolgáltató Kft. (továbbiakban „Szolgáltató”) online termékei vonatkozásában nyújtott hirdetési szolgáltatások Megrendelőivel/Hirdetőivel kötött szerződésekre/megállapodásokra/hirdetési megrendelőkre, valamint a Szolgáltató által végzett reklámértékesítésre, a Szolgáltató által értékesített médiafelületeken való közzétételre terjed ki. Az ÁSZF a Szolgáltató és a Megrendelő/Hirdető (továbbiakban „Felek”) között létrejött szerződéses jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza.
1. Bevezető rendelkezések
1.1. A Reklámok megjelentetése a Szolgáltató internetes oldalain a Szolgáltató és a Megrendelők között írásban létrejött Egyedi szerződések (a továbbiakban: „Szerződések”) alapján történik. Jelen ÁSZF a Szerződések elválaszthatatlan részét képezi a Szerződésekben foglalt eltérő rendelkezés hiányában, így a Szerződés aláírásával jelen ÁSZF tartalmát ismertnek és elfogadottnak kell tekinteni. Szerződés hiányában a jelen ÁSZF a megrendeléssel és a visszaigazolással együtt képezi a Megrendelő és a Szolgáltató között létrejött szerződést. Jelen ÁSZF valamennyi Szerződésre irányadó, kivéve, ha a Szerződés ettől eltérően rendelkezik.
1.2. Felek mind a papír alapú, mind az elektronikus levelezést (kizárólag céges e-mail cím esetén) elfogadják az értesítések hivatalos formájának. Az így közvetített információk tárolása mindkét Fél felelőssége.
1.3. A Felek közötti kapcsolattartást érintő változásokról, és a postai, illetve internetszolgáltatók érdekkörében felmerült technikai hibákból fakadó, a teljesítést érintő problémákról a Megrendelő köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni. A Megrendelő posta-, illetve e-mail címének változásából és a postai, illetve internetszolgáltatók érdekkörében felmerült technikai hibákból eredő következményekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
1.4. Amennyiben a Reklámközvetítő és a Megrendelő között fennálló szerződés erre lehetőséget ad, a Reklámközvetítő képviseleti joga kiterjedhet a reklámközzétételre irányuló szerződésnek a Hirdető nevében történő megkötésére, módosítására és a teljesítés elfogadására is.
1.5. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF előírásait egyoldalúan – a vonatkozó jogszabályok által biztosított keretek között – módosítani. A módosításokról a Szolgáltató a módosítás hatályba lépését három nappal megelőzően értesíti a vele szerződéses jogviszonyban álló Megrendelőket, valamint a módosítást közzéteszi a www.autopult.hu weboldalon. Nem minősül az ÁSZF Szolgáltató általi módosításának, ha valamely feltétel eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezés változása miatt módosul.
Fogalommeghatározás:
- a) „ÁSZF”: a Szolgáltató által végzett reklámértékesítésre, hirdetési szolgáltatásokra valamint hirdetésnek és reklámoknak a Szolgáltató gondozásában megjelenő weboldalakon történő közzétételére vonatkozó jelen általános szerződési feltételeket jelenti;
- b) „Reklám” (Hirdetés): Olyan ellenérték vagy ellenszolgáltatás fejében közzétett közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód (a továbbiakban együttesen: Reklámfelület), amely megnevezett vagy ábrázolt termék, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (együtt: áru) értékesítését, más módon történő igénybevételét, vagy a Megrendelő/Hirdető által kívánt más hatás elérését segíti elő, vagy e céllal összefüggésben a Hirdető/Megrendelő nevének, megjelölésének, tevékenységének népszerűsítését, továbbá áru (ideértve a nyereményjátékban nyerhető nyereményt is) vagy árujelző ismertségének növelését mozdítja elő. Az ÁSzF alkalmazásában Reklám alatt megfelelően érteni kell a kereskedelmi közleményeket is;
- c) „Hirdető”: az a személy, akinek érdekében a hirdetés, reklám vagy egyéb kereskedelmi közlemény közzétételre kerül, illetve aki a hirdetés, reklám vagy egyéb kereskedelmi közlemény közzétételét a Szolgáltatótól, illetve a nevében eljáró médiahirdetésifelület- értékesítőn, vagy Közvetítőn keresztül megrendeli;
- d) Megrendelő: abban az esetben, ha a Hirdető a saját érdekében rendeli meg a Reklám közzétételét a Szolgáltatótól, akkor a Hirdető egyben Megrendelőnek is minősül. Amennyiben a Reklám a Hirdetővel fennálló jogviszonya alapján ügynökség vagy bármely más közvetítő harmadik személy rendeli meg a Szolgáltatótól, akkor az ügynökség, illetve a közvetítő harmadik személy a Megrendelő.
- e) „Szolgáltató”: a Transpult Szolgáltató Kft., amely az egyedi szerződésben megjelölt médiafelületek üzemeltetője/tulajdonosa;
- f) „Listaár”: a Reklámoknak a www.autopult.hu honlapon illetve a mindenkor hatályos médiaajánlóban vagy árlistában meghatározott díja;
- g) „Kedvezmény”: a Reklámok Listaárából adott, változó mértékű, százalékban kifejezett díjengedmény;
- h) „Egyedi szerződés” vagy „Szerződés”: a Hirdetővel kötött, adott Reklám megjelenésére, illetve megjelenések sorozatára kötött megállapodás;
- i) „Reklámközvetítő”: reklámközvetítést végző természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet;
- j) „Reklámközvetítés”: a Megrendelővel/Hirdetővel kötött közvetítői szerződés alapján, a Reklám közzétételére irányuló szerződés megkötésének elősegítésére irányuló tevékenység, ide nem értve a reklámszolgáltatási tevékenységet;
- k) „Médiaajánló”: a Szolgáltató által a Hirdetések vonatkozásában alkalmazott tarifatáblázat, amely tartalmazza a Hirdetések/Reklámok közzétételének díját és paramétereit.
- l) „Médiafelület”: minden olyan felület, amelyre vonatkozóan a Szolgáltató a Szolgáltatást nyújtja, így különösen a www.autopult.hu weboldal.
- m) Hirdetési „statisztika” (statisztika): a Szolgáltató által használt mindenkori hirdetés-kiszolgáló rendszer által előállított, a hirdetések kreatívonkénti és megjelenési helyenkénti megjelenés- és kattintási számát napi elosztásban rögzítő statisztika. A Szolgáltató a Hirdetővel kötött egyedi szerződésben rögzített feltételekkel a Hirdető rendelkezésére bocsátja a Hirdető Hirdetéseivel/Reklámmegjelenéseivel kapcsolatosan generált statisztikai adatokat. Az egyedi szerződés eltérő rendelkezése és/vagy a Hirdetőnek a statisztikával kapcsolatos kifogása hiányában a Felek a statisztika adatait elfogadják teljesítési igazolásnak. (A kifogás előterjesztésére a Hirdetés/Reklám közzétételét követő 2 munkanapon belül van lehetőség.)
- n) Jogszabályok:
n/1) „Grtv.”: a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény;
n/2) „Tpvt.”: a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény;
n/3) „Ptk.”: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény;
n/4) „Infotv.”: információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény.
2. Megrendelés
2.1. A Szolgáltató a megrendeléseket kizárólag írásban (igazolt és azonosítható módon, futárküldemény, vagy jól olvasható e-mail útján), a Megrendelő által cégszerűen aláírva fogadja el. A megrendelőnek kötelezően tartalmaznia kell a Megrendelő beazonosításához szükséges alábbi adatokat: Hirdető/Megrendelő neve, székhelye (természetes személy esetén lakcíme, születési helye, ideje, anyja neve), cégjegyzékszáma, más nyilvántartási száma, adószáma (természetes személy esetén adóazonosító jele), bankszámlaszáma, e-mail címe, telefonszáma, aláírásra jogosult neve, cégszerű aláírása, a megjelenés helye, megjelentetés dátuma, reklám típusa (keretes, apró, prospektusmelléklet, stb.), a kapcsolattartó személy neve, telefonszáma, e-mail címe, a reklámozandó termék vagy szolgáltatás, a megjelenés darabszáma, időpontja, mérete, listaára, kedvezmény mértéke és kedvezményes ára, valamint ezeken kívül minden egyéb, a Szolgáltató által esetlegesen kért olyan adat, amely a teljesítéshez szükséges.
2.2. Külföldi Megrendelő esetén a megrendelőhöz csatolni szükséges olyan angol nyelvű dokumentumot, amely igazolja a Megrendelő bejegyzését a külföldi kereskedelmi nyilvántartásba. Külföldi Megrendelő esetén a nyilvántartás linkje is elegendő, amennyiben elektronikus nyilvántartásba került bejegyzésre a Hirdető.
2.3. Amennyiben a közzétenni rendelt Reklám olyan termékre vonatkozik, amely külön jogszabályban meghatározott előzetes minőségvizsgálati vagy megfelelőség-tanúsítási kötelezettség alá esik, a Megrendelő köteles a Szolgáltatónak a megrendeléskor írásban nyilatkozni arról, hogy az előzetes vizsgálatot elvégezték, és annak alapján a termék forgalomba hozható, valamint az erről a tényről szóló határozat másolatát a megrendeléséhez mellékelni. Ha a termék nem tartozik előzetes minőségvizsgálati vagy megfelelőség tanúsítási kötelezettség alá, a nyilatkozatnak ezt a tényt kell tartalmaznia. A megfelelő nyilatkozat hiányában a Szolgáltató a reklámot nem teszi közzé. Szerencsejátékot népszerűsítő reklám esetén az állami adóhatóság által szerencsejáték szervezésére jogosító engedélyt a Megrendelő a Szolgáltatónak bemutatni köteles. Amennyiben a Megrendelő a fenti cím alatt hivatkozott adatokat, illetve nyilatkozatokat nem, vagy nem határidőben bocsátja rendelkezésre, illetve azok az érdekkörébe tartozó okból nem állnak a Szolgáltató rendelkezésére, továbbá ha a megrendelés határidőn túli, úgy a Szolgáltató jogosult a megrendelést visszautasítani, illetve a létrejött egyedi reklámszerződést azonnali hatállyal felmondani, illetve attól elállni. A Szolgáltató ezen joga megfelelően irányadó arra az esetre is, ha a Megrendelő nem valós adatokat ad meg. Amennyiben hatósági vizsgálat során a nyilatkozat tartalma nem bizonyul valósnak, annak valamennyi jogkövetkezménye a megrendelés aláíróját és/vagy a nyilatkozat aláíróját terheli.
2.4. Felek közötti Szerződés – amennyiben a 2.1. szerinti adatok rendelkezésre állnak – a felek eltérő megállapodásának hiányában – határozott időre jön létre attól a naptól kezdve, amikor a Szolgáltató a megrendelést írásban (futárküldemény, vagy e-mail útján) visszaigazolja, addig a napig, amikor a Reklám megjelenik. A szerződés hatályának lejárata nem befolyásolja a teljes ellenérték kiegyenlítésének kötelezettségét. A kiegyenlítés napja az a nap, amelyen szerződés alapján járó összeg a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül. A Reklám megjelentetésére kizárólag a Szerződés létrejötte után kerülhet sor. A Szerződés a visszaigazolás napján lép hatályba a visszaigazolásban szereplő feltételekkel. A Megrendelő köteles valamennyi adat és/vagy körülmény megváltozásáról haladéktalanul, írásban értesíteni a Szolgáltatót. Amennyiben a megrendeléssel összefüggésben több visszaigazolás történik, akkor az adott Hirdetésre az utolsó visszaigazolás érvényes.
2.5. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatónak egyoldalú döntése alapján jogában áll visszautasítani a Reklám közzétételét, ha a Szolgáltató egyoldalú megítélése szerint:
2.5.1. a Reklám közzététele jogszabályba ütközik vagy jogszabálysértésre hív fel, jóerkölcsbe, közerkölcsbe ütközik, vagy politikai, gazdasági szempontból kifogásolható,
2.5.2. a Reklám nem egyeztethető össze a Szolgáltató által üzemeltetetett oldal(ak) értékprofiljával,
2.5.3. a Reklám közzététele a Szolgáltató reklámpiaci és/vagy üzleti érdekeit közvetett vagy közvetlen módon sértené,
2.5.4. nincs szabad hirdetési felület, illetve az nem felel meg a Megrendelőnek vagy a közzététel technikai vagy terjedelmi szempontból nem teljesíthető;
2.5.5. a közzététel jelen ÁSZF vagy az Önszabályozó Reklámtestület Magyar Reklámetikai Kódexének rendelkezéseit sértené,
2.5.6. a Megrendelő nem beazonosítható a 2.1. pontnak megfelelően, illetve a hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás nem azonosítható be egyértelműen, illetve nem azonos a hirdetett és megvásárolható termék vagy szolgáltatás,
2.5.7 a távollevők közötti ügyletek megkötését reklámozó vagy arra felhívó hirdetés, nem tünteti fel a reklámozó nevét, elérhetőségeit, a termék vagy szolgáltatás pontos megnevezését, illetve leírását,
2.5.8 a Reklám nem felel meg a 2.6 pontban foglalt követelményeknek.
2.6. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a szerkesztőségi és a Reklám tartalom ne legyen összetéveszthető, azaz a Reklám különüljön el egyértelműen a szerkesztőségi tartalomtól. Ebben a körben minden esetben alkalmazandók az Önszabályozó Reklám Testület által elfogadott Magyar Reklámetikai Kódexnek a reklámok azonosíthatóságára vonatkozó szabályai. A Szolgáltató az elkülönülést elsősorban megfelelő elemek alkalmazásával biztosítja, például „X”-szel, kerettel, vagy egyéb grafikai megoldással. A legalább a Reklám felületének fele részét szöveggel kitöltő Reklámok esetén (tehát amelyeknél a Reklám megjelenése könnyen szerkesztőségi tartalomnak tűnhet) a grafikai kialakítás során figyelemmel kell lenni arra, hogy a Reklám szövegében használt betűtípus és -méret egyértelműen térjen el az adott oldalon a szerkesztőségi tartalom megjelenítésére használt betűtípustól és -mérettől. A szerkesztőségi tartalom és a Reklám elkülönítését a túlnyomórészt képi megjelenítést tartalmazó Reklámok esetében a Szolgáltató oly módon biztosítja, hogy a Reklámban megjelenő képek jellemző színe és azok jellemző grafikai elemei megfelelő eltérést mutassanak az adott oldalon a szerkesztőségi tartalomban megjelenő képek színvilágához és az azokban megjelenő grafikai elemekhez képest.
2.7. Ha a Reklám megjelenési feltételeinek módosítására van szükség, a Szolgáltató előzetesen értesíti a Megrendelőt. A Reklám megjelenési feltételeinek módosításához a Megrendelő beleegyezése szükséges. A Szolgáltató a végrehajtott változtatásokról beszámol a Megrendelőnek.
2.8. A Szolgáltató vagy a nevében eljáró Médiahirdetési felület-értékesítő legkésőbb a reklám közzétételére irányuló szerződés megkötését követő hónap utolsó napjáig a Megrendelő felhívására beszámol a Megrendelőnek a reklám közzétételének körülményeiről.
2.9. A Megrendelőnek a Szolgáltatóval kötött külön megállapodás alapján lehetősége van arra, hogy későbbi hirdetései számára előzetesen megjelenési időpontot és hirdetési felületet foglaljon le. Amennyiben azonban legkésőbb 15 nappal a lefoglalt időpontot megelőzően nem küldi meg az 1.1. és 1.2. pontnak megfelelő megrendelését a Szolgáltatónak, akkor azt úgy kell tekinteni, hogy a foglalását visszavonta és a Szolgáltató jogosult a hirdetési felületet harmadik személyek számára értékesíteni.
2.10. A Megrendelő megrendelésében igényelheti, hogy adott oldalon, egyazon oldalletöltés esetén a Hirdetése mellett ne jelenjen meg az általa megjelölt versenytársa hirdetése. A jelen pont szerinti konkurencia kizárási igényt a Szolgáltató jogosult visszautasítani, a teljesítése esetén pedig a Megrendelő a megrendelés visszaigazolásában megjelölt felár fizetésére köteles.
3. Szavatosság és felelősség
3.1. A Megrendelő szavatolja, hogy a jelen ÁSZF szerint a Szolgáltatónak felhasználásra, kidolgozásra átadott reklámanyagok nem ütköznek jogszabályba, különösen nem a Grtv., valamint a gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI. törvény rendelkezéseibe, továbbá nem sértik harmadik személy személyiségi jogait (ideértve a védjegy-,és adatvédelmi jogokat), illetve harmadik személynek nincs olyan joga, amely a nyilvános közlést korlátozza vagy megakadályozza, különösen nem áll fenn ezeken harmadik személy szerzői vagy szomszédos jogi oltalomban részesülő joga, vagy ha igen, akkor az oltalomban részesülők a nyilvános közzétételhez, felhasználáshoz a szükséges engedélyt és hozzájárulást megadták.
3.2. A Megrendelő kizárólagos felelőssége, hogy a Reklámban megjelenő információk megfelelnek a valóságnak, és nem sértik az összehasonlító reklám tilalmára vonatkozó rendelkezéseket.
3.3. Amennyiben a Megrendelő a jelen ÁSZF-ben vállalt szavatosságvállalásait megszegi, illetve kijelentései utóbb valótlannak bizonyulnak, úgy teljes kártérítési kötelezettséggel tartozik a Szolgáltató irányába, ha harmadik személy kártérítési vagy egyéb igénnyel (hatósági bírság, stb.) lép fel a Szolgáltatóval, mint a reklám közzétevőjével szemben. Ezen kötelezettség vonatkozik a hibás, vagy jogszabályba ütköző reklám helyreigazításának megjelentetéséből, vagy más okból bekövetkező kár megfizetésére is.
3.4. A reklám tartalmáért, annak jogszerűségéért a Megrendelő teljes felelősséget vállal, és ezennel visszavonhatatlanul átvállalja a Szolgáltatótóll vagy ezek alkalmazottaitól, megbízottjaitól a reklám közzétevőjének a Grtv. szerinti, vagy egyéb jogszabály (Ptk., a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. tv., a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. tv., Tpvt., illetve bármely további vonatkozó jogszabály) alapján fennálló, a Szolgáltatóval vagy alkalmazottaival, megbízottjaival szemben fennálló, a reklám tartalma miatt kiszabott mindazon bírságot, megállapított kártérítést, sérelemdíjat és költséget, amely jogszabályok és/vagy a jelen szerződés Megrendelő általi megszegése folytán az illetékes hatóságok vagy harmadik személyek a Szolgáltatóval, illetve annak munkatársaival szemben érvényesítenek. A Megrendelő köteles az esedékességkor megfizetni a jogerősen kiszabott bírságot, a megítélt kártérítést és költséget, vagy ha azt a Szolgáltató, vagy az érdekkörében eljáró személyek már megfizették, akkor azt a Szolgáltató számára megtéríteni.
3.5. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a hirdetéssel/reklámmal kapcsolatosan a Szolgáltató helyett a hatósággal, illetve a jogosulttal szemben köteles helytállni.
3.6. A Megrendelő szavatolja, hogy az általa megrendelt Reklám felhasználói információkat semmilyen formában és módon nem monitoroz, továbbá szavatosságot vállal arra, hogy a Reklámon keresztül személyes és/vagy profilépítésre alkalmas adatokat – a Szolgáltatóval történő kifejezett és külön megállapodás hiányában – semmilyen formában és módon nem gyűjt.
3.7. A Szolgáltató jogosult folyamatosan ellenőrizni, hogy a Reklám az előző pontban foglaltaknak megfelel-e, azaz jogosult folyamatosan ellenőrizni, hogy a Megrendelő a felhasználói tartalmak monitorozásának és a személyes és/vagy profilépítésre alkalmas adatok gyűjtésének tilalmára vonatkozó kötelezettségének eleget tesz-e. Abban az esetben, ha a Reklám bármilyen módon és mértékben ezen tilalomban ütközik, a Szolgáltató jogosult a Reklámot visszautasítani, felfüggeszteni, törölni, valamint jogosult a létrejött egyedi reklámszerződést azonnali hatállyal felmondani, illetve attól elállni. A Szolgáltató jogosult minden olyan intézkedés, bejelentés, vagy egyéb cselekmény megtételére, amelyet a tilalmazott magatartás (pld.: jogosulatlan adatkezelés), illetve a sérelmes helyzet kivizsgálhatósága és megszüntethetősége érdekében szükségesnek ítél.
3.8. A Megrendelő felel minden olyan hibáért vagy minőségi problémáért és az ezekkel összefüggő kárért, amely az általa rendelkezésre bocsátott anyagok hibájából vagy minőségéből fakad.
3.9. Tekintettel arra, hogy átkattintás alapú Hirdetések esetén a letöltések és a kattintások (CT) száma nem határozható meg pontosan előre, a Szolgáltató nem vállal felelősséget a megrendelésben megjelölt és visszaigazolt kattintási (CT) mennyiség teljesítésére, azonban minden esetben a tényleges kattintási (CT) mennyiség kerül kiszámlázásra és a Szolgáltató törekszik a megrendelt kattintási mennyiség elérésére.
3.10. A Megrendelő a Hirdetéssel kapcsolatos reklamációját a Hirdetés közzétételét követő 5 napon belül jogosult megtenni, írásban.
4. A megrendelés teljesítése, a hirdetés közzététele
4.1. A Megrendelő felelős a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges dokumentumok időben történő átadásáért. A Szolgáltató köteles a Megrendelő figyelmét időben felhívni a dokumentumok nyilvánvaló alkalmatlanságára vagy hiányosságaira. a Megrendelő kötbér megfizetésére köteles, amennyiben a Szolgáltató azért áll el a Szerződéstől, mert a Megrendelő ragaszkodik az egyértelműen alkalmatlan, hibás, vagy a jogszabályokkal ellentétes dokumentumok felhasználásához, vagy Reklám megjelentetéséhez.
4.2. A Megrendelő a közlendő Reklámról a saját költségén elkészített anyagot, kreatívot elektronikus úton (e-mail), adathordozón a Szolgáltató által előzetesen egyeztetett formátumban és méretben adja le a visszaigazolásban megjelölt határidőig, de legkésőbb az anyagleadási határidőig, mely általános esetben a megjelenést megelőző három munkanap kivéve, ha a Reklám elkészítését a Megrendelő a Szolgáltatóval rendeli meg. Szponzoráció esetén legalább egy héttel megelőzően a Szolgáltató által előzetesen közölt formában és technikai paraméterekkel a Szolgáltatónak megküldeni (kivéve, ha a kreatívot a Szolgáltatótól rendeli meg). Szerkesztőségi tartalom esetén a leadási határidő a Megrendelő és a Szolgáltató közötti egyedi szerződésben kerül megállapításra.
4.3. Amennyiben a Reklám elkészítését a Megrendelő a Szolgáltatótól rendeli meg, a Szolgáltató a reklámot a Szerződésben meghatározottak szerint köteles elkészíteni. Amennyiben nem történt konkrét megállapodás a Reklám közlésének időpontjára, illetve arra vonatkozóan, hogy a reklám egy bizonyos helyen, vagy egy meghatározott rovatban kerül közlésre, a megjelentetés a Szolgáltató döntésétől függ.
4.4. Olyan Reklámok esetén, amelyeket a Megrendelő kizárólag egy meghatározott időpontban, egy meghatározott helyen, egy meghatározott rovatban kíván megjelentetni, a megjelenési igényt a Médiaajánlóban feltüntetett határidőn belül a Szolgáltató felé jelezni kell annak érdekében, hogy a Szolgáltató a Megrendelő számára a megrendelést vissza tudja igazolni.
4.5. a Szolgáltató a Megrendelő által leadott anyagot változtatás nélkül jelenteti meg. Amennyiben a Szollgáltató az anyagban, vagy az átvett kéziratokban tartalmi vagy formai hibát észlel, azt minden esetben a Megrendelővel közli, és azt csak közös írásos egyeztetés után korrigálja. A Szolgáltató jogosult az átvett kéziratokon a magyar helyesírás szabályainak megfelelő javításokat elvégezni.
4.6. A Szolgáltató által már átvett kreatívval kapcsolatos módosítási igény bejelentésére az anyagleadási határidőig van lehetőség. Ha a Megrendelő az anyagleadási határidőig nem küldi meg az új kreatívot, akkor a Szolgáltató a Hirdetést az eredeti formában és tartalommal teszi közzé vagy a Megrendelő kifejezett kérésére a közzétételt mellőzi, de a Megrendelő ebben az esetben is köteles a Hirdetés teljes árát megfizetni. A fenti anyagleadási határidő irányadó a Szolgáltató által készített kreatívokkal kapcsolatos kijavítási, módosítási igény előterjesztésére is.
4.7. A Hirdetésben kizárólag az egyedi szerződésben rögzített Hirdető jelenhet meg, a hirdetési felületek nem átruházhatók és továbbértékesítésük sem lehetséges, a Megrendelő ilyen igénye a megrendelés és ezáltal az egyedi szerződés módosításának minősül.
4.8. Kattintás alapú banner kampány vásárlása esetén amennyiben a Reklámkampány időszakának első harmadában az átkattintási arány (CTR) 0,1%-nál kisebb, úgy – választása szerint – kérheti a Szolgáltató a Megrendelőtől a Reklámanyag cseréjét vagy 0,1%-os átkattintási aránnyal, AV alapon teljesíteni a Reklám közzétételét.
4.9. Szponzorálás esetén a szponzor nevét, illetve az általa megnevezni kért megjelölést úgy kell nyilvánosságra hozni, hogy a szponzorálás tényéről minden fogyasztó/felhasználó tudomást szerezzen.
4.10. Az átkattintási alapú hirdetési megoldások tekintetében a Megrendelő vállalja, hogy a kreatívot úgy készíti el, hogy a Hirdetés valamennyi pontján mindenkor kattintható legyen.
4.11. Nyereményjáték hirdetése esetén – az egyedi szerződés eltérő rendelkezése hiányában – a nyereményjáték lebonyolítása, a nyereményhez kapcsolódó minden fizetési kötelezettség, valamint a nyertesek kiértesítésével kapcsolatos minden feladat és költség a Megrendelőt terheli, ezek teljesítéséért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.
5. Díjazás, kedvezmények, számlázás, fizetési feltételek
5.1. A Szolgáltatót a Reklám elkészítéséért, illetve közzétételéért a www.autopult.hu honlapon a Megrendelőn/Egyedi szerződésben meghatározott mértékű díjazás illeti meg.
5.2. Amennyiben Felek nem állapodnak meg másképp, úgy Szolgáltató a Reklám közzétételét követően, egyszeri megjelenés esetén a megjelenést követő banki napon, egyéb esetben a megjelenés hónapjának utolsó napján állítja ki a számlákat a vele reklám közzétételére szerződő fél nevére. A felek eltérő megállapodásának hiányában a számla ellenértékét a Megrendelő köteles a számla keltétől számított 8 napon (6 banki napon) belül kiegyenlíteni.
5.3. A Szolgáltató a rendelkezésre álló Adserverből vagy a Google Analyticsből állít ki statisztikát, amiből teljesítési igazolást készít, amelyet az utolsó megjelenés végén rögzít és küld meg a Megrendelő részére. Abban az esetben, ha a Megrendelő vagy harmadik személy által üzemeltetett Adserver által mért adatok, eltérnek a Szolgáltató saját Adservere illteeve Google Analytics által mért adatoktól, a Szolgáltató a teljesítésigazolást a saját Adservere/Google analytics által mért adatok alapján készíti el, ezen adatokat tekinti irányadónak. A Szolgáltató a számlát ebben az esetben is a 5.2 pontban meghatározottak szerint állítja ki azzal, hogy amennyiben az online teljesítés kampányjelleggel, azaz a Megrendelő által meghatározott időintervallumban jelenik meg, és az elszámolás kampányonként történik, az ezen feltételeknek megfelelő számlázás során a Szolgáltató alkalmazza az ÁFA törvény 58. paragrafusában foglaltakat.
5.4. A Megrendelő a számla kifogásolására annak kézhezvételétől számított 5 naptári napon belül jogosult. Az 5 naptári napon belül nem kifogásolt számlát elfogadottnak kell tekinteni, és a Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ezen határidő leteltét követően reklamációt nem fogad el.
5.5. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő köteles a Ptk. 6:48 §, gazdálkodó szervezet Megrendelő esetén a Ptk. 6:155 § szerinti késedelmi kamatot megfizetni a Szolgáltató számára. A Szolgáltató késedelmes fizetés esetén megtagadja a további megrendelések teljesítését.
5.6. A Szolgáltató jogosult előrefizetést kikötni az alábbi esetekben:
5.6.1. új Megrendelő esetén (azaz olyan Megrendelő esetén, akivel a Szolgáltató első ízben köt szerződést, vagy ha a Megrendelőnek a megrendelés napját megelőző 12 hónapon belül nem jelent meg Reklámja a Szolgáltató által üzemeltetett oldalon);
5.6.2. olyan Megrendelő esetében, aki közvetlenül vagy közvetve a Szolgáltatóval szemben a megrendelés napját megelőző 12 hónapon belül fizetési vagy – kölcsönös együttműködési megállapodások esetén - számlaadási késedelembe esett;
5.6.3. amennyiben a nyilvános céginformáció alapján nem ítélhető meg kellő bizonyossággal a Megrendelő pénzügyi helyzete, fizetőképessége;
5.6.4. ha Felek Szerződése ilyen rendelkezést tartalmaz, a Szerződő egyedi döntése alapján a szerződés időtartama alatt bármikor;
5.6.5. külföldi Megrendelő esetén. Külföldi Megrendelő: minden olyan cég, vagy magánszemély, aki nem rendelkezik magyar adószámmal.
5.6.6. Az előrefizetést a Megrendelőnek a Szolgáltató által kiállított előleg bekérő levél fizetési határidejéig kell teljesítenie. Ennek elmaradása esetén a Szolgáltató az adott megrendelést nem köteles elfogadni (visszaigazolni), illetve a már létrejött Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja. A Szolgáltató a Reklám ellenértékének beérkezéséig nem köteles a Reklám közzététele iránt intézkedni.
5.7. A mindenkor hatályos Árlistában szereplő kedvezmények csak a megrendelésben vagy az Egyedi szerződésben meghatározott időtartamon belül érvényesíthetők. Az árengedményre a Megrendelő csak akkor jogosult, ha a megrendelésben vagy az Egyedi szerződésben meghatározott időtartamon belül, meghatározott terjedelmű és/vagy számú reklámot megjelentet.
5.8. A Reklámközvetítő a Szolgáltatótól vagy más személytől a reklámközvetítés során vagy a reklámközvetítési tevékenységével összefüggésben közvetve vagy közvetlenül – a reklámközvetítési tevékenységre vonatkozó díjon felül – ajándékot, a Szolgáltatótól kapott árengedmény kivételével vagyoni előnyt vagy más juttatást nem fogadhat el. A kapott árengedményt a Reklámközvetítő a Hirdető javára köteles teljes mértékben érvényesíteni.
5.9. Amennyiben a meghatározott időtartamon belül a Szolgáltató érdekkörén kívül felmerült bármilyen ok miatt nem kerül sor a Szerződésben megállapított terjedelmű és/vagy számú reklám megjelentetésére, a Megrendelő a terjedelemre és/vagy megjelenési számra tekintettel adott kedvezmény összegét megfizeti a megjelenésekor hatályos díjszabás szerint.
5.10. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy különleges közlemények vagy különleges kiadások esetén a mindenkor érvényes díjszabásokon kívüli más árakat alkalmazzon.
5.11. Az ÁSZF vagy a mindenkori Árlista változását a Szolgáltató köteles a változást megelőzően legalább 15 nappal közölni a Megrendelővel. Aki a korábbi ÁSZF-nek megfelelően kötött Szerződésta Szolgáltatóval, arra az új ÁSZF rendelkezései csak annak írásbeli elfogadása esetén vonatkoznak a Szerződés eredeti határidejéig. Az Árlista változását megelőzően megrendelt reklámokra az ár-és feltételváltozás csak abban az esetben érvényes, ha a felek arról egyetértően írásban nyilatkoznak.
6. Módosítás, lemondás, szerződésszegés, elállás
6.1. Ha egy Reklám teljesen vagy részben hibásan jelent meg, és Megrendelő a hibás teljesítésre vonatkozó kifogását a Reklám közzétételétől számított 8 (nyolc) napon belül közölte a Szolgáltatóval, a megrendelő igényt tarthat árkedvezményre, vagy egy pótlólagos Reklám ingyenes megjelentetésére olyan terjedelemben, amely a Reklám kiigazításához szükséges. Amennyiben a Szolgáltató a Megrendelővel közösen megállapított időpontban nem közli a pótlólagos Reklámot, vagy abban is hibák találhatók, a Megrendelő követelheti az arányos díj megtérítését. Hibás teljesítésnek csak az a megjelenés tekinthető, amely formájában és/vagy tartalmában olyan mértékű hiba rejlik, hogy a reklámüzenet alapvető célját sérti vagy veszélyezteti.
6.2. Ismételten megjelenő Reklámok esetén a Megrendelő köteles minden közlés után azonnal megvizsgálni azok helyességét és teljességét. A Szolgáltató nem ismeri el a Megrendelő árkedvezményre, vagy egy helyreigazító Reklám ingyenes megjelentetésre való igényét, ha az ismételt megjelenéskor ugyanaz a hiba ismétlődött, anélkül, hogy az előző megjelenés után a Megrendelő felhívta volna rá a Szolgáltató figyelmét.
6.3. A Megrendelő fizetési kötelezettség nélkül csak abban az esetben állhat el a megrendelésétől, ha a Megrendelő részére eljuttatott hatályos Médiaajánlóban megjelölt határidőnél (a továbbiakban: „anyagleadási határidők”) korábban írásban értesíti a Szolgáltatót. Az elállás napjának az a munkanap számít, amelyen munkaidőben az elállásról szóló írásbeli értesítés a Szolgáltatóhoz igazoltan megérkezett. Abban az esetben, ha a lemondás nem történik meg a határidőn belül, úgy a Szolgáltató a szolgáltatás díjának teljes összegét számlázhatja ki kötbérként a Megrendelő felé, abban az esetben is, ha a lefoglalt felületre szerkesztőségi, vagy más anyagot helyezett el.
6.4. A Megrendelő érvényesen csak írásban (levélben, faxon, e-mailben) állhat el a szerződéstől.
6.5. Amennyiben alapos kétség merül fel a Megrendelő fizetési készségével, illetve fizetőképességével szemben (így például, ha a Megrendelő ellen felszámolási eljárás indul), úgy a Szolgáltatónak jogában áll a Szerződéstől egyoldalúan elállni, illetve felmondani. Az elállásról a Szolgáltató haladéktalanul értesíti a Megrendelőt.
6.6. A megrendelés módosítása szintén kizárólag írásban érvényes. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a módosítás visszaigazolását felár fizetésétől tegye függővé. Az egyedi szerződés a módosítási igény Szolgáltató általi visszaigazolásával módosul.
6.7. Ha a Szolgáltató valamely vis maior esemény miatt nem tudja a megrendelést szerződésszerűen teljesíteni, azért nem tartozik kártérítési felelősséggel. Vis maiornak minősül különösen a Szolgáltatónál bekövetkezett üzemzavar vagy az internet szolgáltatás hibája.
7. Vegyes rendelkezések
7.1. A Megrendelő megrendelésével kapcsolatos valamennyi értesítés – beleértve a fizetendő számlákat is – a Megrendelő által az egyedi szerződésben megjelölt címre illetve képviselő részére kerül kiküldésre.
7.2. A Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót értesíteni arról, ha a megrendelésben vagy az egyedi szerződésben közölt adataiban változás következik be.
7.3. A küldemények a kézbesítés módjától függően az alábbi napon minősülnek kézbesítettnek:
7.3.1. személyes átvétel esetén az átvevő által aláírt átvételi elismervény napján.
7.3.2. ajánlott küldemény esetében a kézbesítés napja – ellenkező bizonyításáig – a feladástól számított ötödik munkanap
7.3.3. tértivevényes küldemény esetében a kézbesítés napja a feladóhoz visszaérkezett tértivevényen feltüntetett időpont, illetve ha a tértivevény a „címzett ismeretlen” vagy „nem kereste” jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz, akkor a kézbesítés második megkísérlésétől számított ötödik munkanap.
7.3.4. a küldemény átvételének megtagadása esetén a kézbesítés időpontja az a nap, amikor a küldemény átvételét bizonyíthatóan megtagadták.
7.3.5. az e-mail üzenetet akkor lehet kézbesítettnek tekinteni, ha annak a másik félhez történő megérkezését a küldő fél hitelt érdemlően igazolni tudja.
7.4. A megrendelő/Hirdető kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatóját (elérhető a www.autopult.hu/adatvedelem internetes oldalon), amely a jelen ÁSZF szerves részét képezi.
7.5. A Megrendelő/Hirdető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Megrendelői megállapodás létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az ebből származó díjak számlázása, valamint az ezzel kapcsolatos követeléseinek érvényesítése céljából kezelheti a Megrendelő azonosításához szükséges adatait.
7.6. A Megrendelő/Hirdető a jogviszony fentiek szerinti létrehozatalával kifejezetten hozzájárul ahhoz, illetve kijelenti / elfogadja, hogy a Szolgáltató:
7.6.1 a megrendelés illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltak teljesítéséhez szükséges (megrendelő neve, székhelye , adószáma , bankszámlaszáma, aláírásra jogosult neve, cégszerű aláírása, a megjelenés helye , megjelentetés dátuma, reklám típusa (Banner, PR stb…), a kapcsolattartó személy neve, telefonszáma, e-mail címe, a reklámozandó termék vagy szolgáltatás, a megjelenés darabszáma, időpontja, mérete, listaára, kedvezmény mértéke és kedvezményes ára, valamint ezeken kívül minden egyéb, a Szolgáltató által esetlegesen kért olyan adat, amely a teljesítéshez szükséges) adatait a Megrendelés időpontjától kezdődően, a szerződés fennállta alatt, valamint a reklám közzétételétől számított 5 évig megőrzi. A Szolgáltató a hirdetési szerződést és a számlákat a hirdetési szerződés megszűnését követő 8 évig őrzi a számviteli bizonylatokra vonatkozó megőrzési kötelezettség alapján, ugyanakkor ezen idő alatt a Szolgáltató az adatokat – hozzájárulás hiányában – nem használja más célra.
7.6.2 a Megrendelő/hirdető tudomásul veszi, hogy a megrendelő nevének, székhelyének megadása a Grt. 5. § (1) bekezdésén alapul. Amennyiben a Megrendelő/Hirdető ezen adatokat nem adja meg, a Szolgáltató nem tudja megjelentetni a hirdetést.
7.6.2 a Megrendelő vállalja, hogy az általa megadott személyes adatok érintettjeit (amennyiben az nem a Megrendelő/Hirdető, hanem például a Megrendelő/Hirdető szervezet magánszemély kapcsolattartója) tájékoztatja a Szolgáltató általi adatkezelésről.
7.7.Felek a megállapodás hatálya alatt tudomásukra jutott adatokat üzleti titokként, bizalmasan kötelesek kezelni. Az adatok illetéktelen személy részére történő átadásából származó károkért Felek felelősséggel tartoznak.
7.8. Felek törekednek arra, hogy a Szerződésből eredő vitás ügyeket peren kívül rendezzék. Ha a Szolgáltató valamely, jelen ÁSZF-ben meghatározott jogát nem gyakorolja, az nem értelmezhető úgy, hogy annak gyakorlásáról a Szolgáltató lemondott.
7.9.A fentiekben a Szolgáltató részére megállapított jogosítványok nem kizárólagos jellegűek, azok együttesen is alkalmazhatóak, és azok alkalmazása nem zárja ki a jog vagy szerződés alapján a Szolgáltató rendelkezésére álló egyéb jogosítványok alkalmazhatóságát.
Jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései 2021. március 1. napjától visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban.
A jelen ÁSZF hatálybalépésével a korábban e tárgyban kialakított általános szerződési feltételek hatályukat vesztik. Az ÁSZF rendelkezéseinek megismertetéséről a Szolgáltató oly módon gondoskodik, hogy arra Szerződésekben, illetve a Megrendelőn a pontos elérési út megjelölésével hivatkozik. Az ÁSZF mindenkor hatályos szövege a www.autopult.hu weboldalon kerül közzétételre.
Budapest, 2021. március 1.
Kiegészítés:
Az Autó Pult oldal teljes tartalmának megtekintése, a megjelenő cikkekhez történő hozzászólás, a nyereményjátékokban való részvétel nem igényli az oldalon felhasználói fiók létrehozását. A nyereményjátékok során a regisztrált és nem regisztrált felhasználók egyenlő esélyekkel indulnak, a sorsolások során nem jelent előnyt az oldalhoz tartozó aktív felhasználói fiók megléte.
Felhasználói regisztráció
Előfordulhat, hogy az Autó Pult lehetőséget biztosít olvasói számára, hogy az Autó Pult weboldalán - https://autopult.hu - felhasználói fiókot hozzanak létre. A regisztráció során a következő adatokat szükséges megadni:
- Név
- Felhasználónév
- E-mail cím
- Jelszó
A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre kerülő adatok: a felhasználó bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít. Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer a felhasználó külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal - törvény által kötelezővé tett esetek kivételével - össze nem kapcsolhatók.
Az oldalra történő regisztrációval a felhasználó elfogadja, hogy az Autó Pult számára hírlevelet, nyereményjátékokkal és kiemelt tartalmakkal kapcsolatban tájékoztató elektronikus levelet küld számára.
Nyereményjátékokban való részvétel
Az Autó Pult weboldalon megjelenő nyereményjátékokban való részvétel nem igényli felhasználói fiók létrehozását. Létező, aktív felhasználói fiók megléte nem befolyásolja az esélyeket sem pozitív, sem negatív módon.
Az esetlegesen kért adatokhoz kizárólag az adatkezelő fér hozzá, azokat harmadik félnek nem adja át megfelelő hatósági felszólítás nélkül.
Tetszőleges nyereményjátékon való részvétellel a felhasználó elfogadja, hogy az Autó Pult a jövőben elektronikus levélben tájékoztatja a nyereményjátékok sorsolásának eredményéről, az újabb nyereményjátékokról, valamint az oldalon megjelenő kiemelt tartalmakról.