- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Érezte már úgy a Kedves Olvasó, hogy valami már annyira ideális, hogy ideálisabb talán nem is lehetne, aztán egyszer csak derült égből villámcsapásként jön egy nem várt esemény és a boldogság hirtelen szertefoszlik? Nos, valahogy így jártam én is, de ne rohanjunk ennyire előre már az első bekezdésben. Mindenekelőtt ugorjunk vissza az időben 1 évet, amikor beszámoltunk pajtaleletünkről, a családban fellelt 1983-as Škodáról. Akkor még csak esztétikailag látszott, hogy rendben van az autó, de a pozitív kép idén tavaszra sem változott.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Május 12-14. között, tehát most hétvégén immár nyolcadik alkalommal rendezik meg a Balatonfüred Concours d’Elegance oldtimer szépségversenyt a festői Tagore sétányon. A rendezvény a környező országok egyik legnagyobb klasszikus jármű-különlegességeket felvonultató seregszemléjévé avanzsált és szokásos módon idén is olyan járműfelhozatalt csodálhatnak meg a kilátogatók, ami világviszonylatban is megállja a helyét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Kedves Olvasóink is biztosan olvastak már olyan cikkeket és/vagy láttak olyan felvételeket, amikor szerencsés autóstársaink elhagyatott, poros raktárak, garázsok vagy pajták mélyén különféle egzotikus autócsodákra bukkannak. Erre már külön angol kifejezés is létezik: „barn find", azaz pajtalelet, amely a Wikipédia szócikke alapján „egy klasszikus autó, repülőgép vagy motorkerékpár, amelyet tárolás után újra felfedeztek, gyakran elhagyott állapotban.”
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Három kisgyermek mellett már sajnos nehezen összeegyeztethetők az életemmel az ‘ott alvós’ sajtóprogramok, de van egy esemény, amire nem tudok nemet mondani: ez a Balatonfüred Concours d’Elegance, amelynek főszponzora hosszú évek óta a BMW Magyarország.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A múlt héten beharangoztuk Olvasóinknak a május 13-15. között megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance veteránautós szépségversenyt, amelyet idén két év kihagyás után, hetedik alkalommal rendeztek meg a balatonfüredi Tagore sétányon – olyan festői környezetben és lenyűgöző panorámával, ami nem csupán a magyar szíveket dobogtatja meg, hanem világszinten is kellőképpen méltó egy Concours d’Elegance lebonyolításához.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amennyiben kicsit is vonzódnak – gyermekeiket is beleértve – a gyönyörű autókhoz, különösképp a veterán járművekhez, szívből ajánljuk, hogy hétvégi családi programjukba illesszenek be egy balatonfüredi ‘kitérőt’, ugyanis két év kényszerszünet után újra visszatér május 13. és 15. között a Tagore sétányra a Balatonfüred Concours d’Elegance autós szépségverseny.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BKV, mint a főváros nagy múltra visszatekintő közösségi közlekedési vállalata pont a szépséges és hosszú történelme miatt igyekszik nagy hangsúlyt fektetni a nosztalgiajárművek életben tartására, ezzel párhuzamosan pedig izgalmas, ugyancsak a múlttal összefüggő projektek is születnek a budapesti buszgarázsok szerelőcsarnokaiban. Ezúttal az igazi kuriózumnak tekinthető duplacsuklós Ikarus 293, valamint a trolibuszok számára nehéz téli időszak ideálisabb üzemeltetési körülményeit elősegítő töretőbusz mutatkozik be.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Vasárnap volt a Bentley első győzelmének századik évfordulója. Brooklands, 1921. május 16. A gyártó történetének második autója (egyben a legidősebb fennmaradt példány) várja a rajtot. Az EXP2 gyakorlatilag egy kísérleti autó, ami alig egy héttel korábban mutatkozott be.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Szia, rég beszéltünk, tudnál nekem segíteni honosításban? - Persze, miről lenne szó? - Egy Caterham Sevenről. - Miről? - Caterham, Lotus Super Seven, tudod. - Az mi? - Hát egy rendes, forgalomképes, tisztességes autó, van négy kereke, csak 500 kilós. - Várj, megguglizom. (…) Jaaa, ez? Felejtsd el, most nem érek rá, sajnos elég sok munkám van.”
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Egyre több autós figyelmét keltik fel a régebbi modellek. Egyesek számára a letűnt korok hangulata miatt kedvesek a veteránok, mások a könnyebb szerelhetőség, vagy a sokkal közvetlenebb ember-gép kapcsolat okán preferálják a youngtimereket. A kilencvenes évek autói még közöttünk vannak, akár napi használatban is találkozhatunk velük. A nyolcvanas, esetleg hetvenes évekből megőrzött járművek már egy egészen más kategória képviselői, az 1960-as évek négykerekűit pedig szinte csak napsütéses hétvégi gurulásokon csíphetjük el.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Napjaink autóit sokan túlságosan nagynak, pazarlóan nehéznek és meglehetősen nehézkesnek tartják. Könnyű és kicsi autók után kutatva érdemes különböző veterános oldalakon körülnézni. A Bring A Trailer egy tematikus licitoldal, ahol legutóbb egy 1959-es BMW Isetta 300-ra bukkantunk. Sok más érdekesség mellett, szóval csak óvatosan kattintsanak, hosszú percekre ott felejthetik magunkat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Különleges autókat venni és az utókornak fenntartani nemes és gyakran jól kifizetődő dolog, de mint mindenben, ebben is át lehet esni a ló túloldalára. Mindig van abban valami szomorú, ha egy száguldásra született tárgy nem töltheti be a célját. Cikkünk főszereplője, egy Lamborghini Countach, is erre a sorsra jutott, de hamarosan megváltozhat élete.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Maserati fontos jubileumot ünnepel, pont jókor: ötven évvel ezelőtt született meg a Bora, a márka első hátratolt középmotoros autója. Vélhetően nem véletlen, hogy éppen az idén mutatkozott be a vadonatúj MC20 is, amely ugyanezt a koncepciót mondhatja magának. De a történetnek van egy másodlagos áthallása: ahogy most, úgy akkor is új szelek kezdtek el süvíteni az autóiparban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság a hétköznapi autók is egyre kevésbé elérhető áron kaparinthatók meg, ám az izgalmas régiségekért még szebb összegeket lehet otthagyni. Ilyen különlegesség a Ford RS200 is, amely egyetlen céllal készült: hogy a Ford a rali világbajnokságban indulhasson a maga ütős gépével. Ezúttal a 200 példányból egy eladóvá vált, nem is akármilyen áron.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
69 esztendővel ezelőtt éppen a mai a napon mutatkozott be a sajtónak a Mercedes-Benz 300 SL, amely elsőként versenypályán bizonyított, hogy aztán a vásárlók is a kegyeibe fogadják. Múltidézés mellett mesélünk az idén érkező új generációról is.
Add a comment