- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Merjünk nagyot álmodni! A jelmondat, amellyel az alábbi felsorolásban szereplő tanulmányok tervezőinek nem mindegyike ért már egyet. Összegyűjtöttünk egy kövér csokor szuperautót, amely nagyon ígéretesnek hangzott, de végül köddé vált az autóipar nyughatatlan fejlesztési cirkuszának porondján, hogy évtizedek után, mint padláson ragadt elfelejtetett játékokat kelljen leporolni egy új generáció okulására.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Peugeot hazai importőre ismét egy izgalmas történelmi anyaggal lepett meg minket, amit élvezettel olvastunk és bízunk benne, hogy Olvasóink is örömmel fogadják: a főszerepben minden idők legdrágább Peugeot-ja, a mintegy 2 milliárd (!) forintot érő, 105 éves L45 veterán. A Peugeot L45 korának abszolút csúcstechnológiáját képviselte; az első világháború előtt épített versenyautónak mindössze két példánya élte túl az elmúlt száz évet. Piaci értéke ennek megfelelően rettenetesen magas. Olvassanak tovább és megtudhatják a különlegesség történetét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hasznos és szép dolog a veteránautózás, ráadásul az egyik oldalról befektetésnek, a másik oldalról pedig haszonszerzésnek sem rossz. Jól tudja ezt az Aston Martin, így a felfelé ívelő ágazatot újabb és újabb modellsorozatokkal szolgálja ki. A Continuation (azaz folytatás) széria legújabb tagjaként a DB4 olasz kezek által finomított változata támad fel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János; Fotók: Földi D. Attila, Hilbert Péter és Nyolcas Csaba
A Mercedes-Benz magyarországi importőrének gondozásában Mercedes-Benz Classic Csillagtúra néven megszervezett veteránautós találkozó, illetve túraverseny idén tizenegyedik alkalommal került megrendezésre, az immár 16 éves múltra visszatekintő eseményen pedig idén is képviseltette magát az Autó Pult csapata. Az indulók számát tekintve rekordévnek örülhettünk, ugyanis minden korábbinál több, számszerűsítve közel 100 autó vágott neki a túraversenynek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A XI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrára már régóta készülünk, de egészen tegnapig kérdéses volt, hogy tudunk-e saját (veterán)autónkkal indulni a Mercedes-Benz hazai importőre által kétévente megrendezett veteránautós túraversenyen. De örömmel jelentjük, hogy végül az utolsó pillanatban elkészült autónk, úgyhogy már készen állunk az indulásra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Simon Sára
Április 26-án minden figyelmünket Makó felé irányítottuk, és tettük ezt abból az apropóból, hogy időutazásra invitált minket a Ford Magyarország. Nem is örülhettem volna jobban a meghívásnak, hiszen a múltba való visszarepülés esetemben családi szálakat is magában hordoz: dédnagypapám büszke Ford T-modell tulajdonos volt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Peugeot hazai importőre egy igazán érdekes sajtóanyaggal lepett meg minket ma délután, amit élvezettel olvastunk, a képeket nézegetve pedig csak ámultunk és bámultunk; bízunk benne, hogy Olvasóinknak is örömet szerzünk vele. A főszereplő az 1937-es gyártású Peugeot 402 Pourtout Cabriolet, amelyből mindössze egyetlen példány készült, így garantáltan nem fog még egy hasonló oroszlános modellel találkozni az a szerencsés amerikai gyűjtő, aki nemrégiben 390 ezer dollárt, vagyis átszámítva mintegy 113 millió forintot fizetett a francia veterán kabrióért.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Alapvetően mindig is mókásnak találtam a BMW történelmének első Z-modelljét, a különleges Z1-et, de azt soha nem gondoltam volna, hogy életem eddigi legmeghatározóbb klasszikus autós élménye fog a meglehetősen furcsa roadsterhez társulni. És ezalatt nem a körítést, hanem magát az autót értem: nem egzotikus tájakon vagy exkluzív helyszíneken, hanem ’csupán’ a Balaton-felvidéken vezethettem a kis kétülésest, amiért ismeretlenül is hálás vagyok a kedves tulajdonosnak, aki felajánlotta a lehetőséget nekünk a BMW importőrén keresztül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Még mindig nem késő ellátogatni Balatonfüredre: a Tagore sétányon kiállított közel 50 darab csodás veteránautó ma (május 5.) délutánig várja a nagyközönséget; ahogy minden korábbi évben, idén is lehet szavazni az Európa számos pontjáról idelátogató klasszikus szépségekre.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A veterán Mercedes-Benz tulajdonosok és rajongók körében immár hosszú évek óta ikonikus programnak számít a hazai Mercedes-Benz importőr rendezésében megszervezett Mercedes-Benz Classic Csillagtúra, amely idén 11. alkalommal rajtol el. Ahogy az lenni szokott, az illusztris Mercedes veteránokból álló népes társaság hazánk szépséges tájain vonul végig. A rendezvényen különben május 17-én rekordszámú résztvevő (közel 100 klasszikus Mercedes modell) áll rajthoz Jászberényben – mi is ott leszünk!
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Immár hagyománnyá vált a Balatonfüreden, minden év első májusi hétvégéjén megrendezett, rendkívül nívós, nem mellesleg pedig festői környezetben tartott veteránautós szépségverseny és kiállítás, a Concours d’Elegance. Az idén május 3-5. között megrendezésre kerülő esemény immár hatodik felvonásához érkezik, és ahogy eddig, ezúttal is érdemes lesz ellátogatni most hétvégén Balatonfüredre, megcsodálni a fantasztikus állapotban klasszikus különlegességeket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Május 14-én igazán különleges kiállítás nyílik a Porsche Múzeumban, főszerepben a világ talán legszenzációsabb versenyautójával. Nem véletlenül: a Porsche 917 idén tölti be 50. születésnapját. Ő pedig nem csupán egy versenyautó a sok közül. Hanem egy aranykor elképesztő megtestesítője, amely a versenypályákon valaha használt egyik legerősebb autó. Párszáz kilogrammos tömegét akár 1580 lóerő is cibálhatta.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
55 évvel ezelőtt az 1000 MB fordulópontot jelentett a Škoda történetében. A kompakt autó önhordó karosszériát és hátulra beépített 1000 köbcentis motort kapott. A fejlett technológiával, komforttal és dizájnnal az 1000 MB új mértékegységet állított fel a 60-as évek közepén – erre a modellre emlékezünk most.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Önök gondolkodtak már azon unalmas perceikben, hogy vajon milyen lett volna egy Porsche Cayenne a '70-es évek elején, vagy éppen egy Audi R8 1980-ban? Persze, ha már akkor is léteztek volna ezek a típusok. Nekem már átfutottak hasonló kérdések és gondolatok az agyamon és így volt ezzel Ruben Ooms is, a holland úriember pedig grafikusi képességeit kihasználva nem is állt meg gondolati szinten, hanem több más modellel egyetemben képernyőre vetette elképzeléseit, amelyek szerintünk nagyon jól sikerültek, így néhány háttér-információval és érdekességgel együtt szeretnénk is megosztani ezeket Önökkel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A veterán autók piaca gyakorlatilag szárnyal: napjainkban az egyik legjobb befektetésnek számítanak az ilyen ritka és öreg négykerekűek – habár ugyanez igaz a vadonatúj, de persze limitált szériás típusokra is. Nem csoda hát, hogy egyre gyakrabban kerülnek elő magára hagyott garázsokból igazi ritkaságok. Ezúttal három Bugattit fedeztek fel, melyekhez egy igazán kedves történet is kapcsolódik – de végül azért csak az eladás sorsára jutnak.
Add a comment