
A XI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrára már régóta készülünk, de egészen tegnapig kérdéses volt, hogy tudunk-e saját (veterán)autónkkal indulni a Mercedes-Benz hazai importőre által kétévente megrendezett veteránautós túraversenyen. De örömmel jelentjük, hogy végül az utolsó pillanatban elkészült autónk, úgyhogy már készen állunk az indulásra.
Épp a reggeli kávémat kortyolva írom ezeket a sorokat, pár perc múlva pedig irány a jászberényi Jász-Plasztik Autócentrum Mercedes-Benz márkakereskedése, ahonnan a XI. Csillagtúra közel 100 veteránautót, pontosabban fogalmazva veterán (és néhány youngtimer) Mercedes-Benz modellt számláló mezőnye el fog rajtolni. Autónk finoman fogalmazva az utolsó pillanatban készült el: szó szerint tegnap éjfél előtt pár perccel helyeztük fel rá a csillagot.
Nagy az öröm: az autó az utolsó pillanatban elkészült, úgyhogy pár perc múlva indulás!
Persze ahogy az ilyenkor lenni szokott, a siker nem teljes, ugyanis az idő szűkében, illetve a szerelés közben fellépő bonyodalmak miatt jó néhány dolgot ‘el kellett engednünk’, amiket még meg szerettünk volna csinálni a túrára, de végül nem jött össze; sebaj, legalább egy jó adag új és régi alkatrész várja a garázsban a XII. Csillagtúrát, hogy addigra még szebb, jobb legyen a ‘vas’. De így is nagy az öröm és fantasztikusan boldog vagyok, hogy el tudott készülni hobbiautóm: pár napja még tényleg abszolút kétesélyes volt az indulás...
‘Csupán’ egyetlen fontos dologra nem maradt idő: a tesztelésre, ami egyben azt jelenti, hogy még mindig elég sok bizonytalanság van a teljes, nem éppen rövid táv teljesítését illetően, de ennyi izgalom még igazán elfér a végére. Drukkoljanak, hogy gond nélkül elérjünk első körben most reggel Budapestről a jászberényi rajthelyszínre, aztán pedig mellettünk álljon a szerencse; a helyezés idén abszolút nem lényeges számunkra, célunk az, hogy végig tudjuk csinálni egy frissen elkészült, ismeretlen autóval.
A Mercedes-Benz W124 tucatautónak számít, de ilyen állapotban és ilyen hajtáslánccal nincs belőle túl sok
És hogy milyen autóval? Egy 1989-es, első szériás (ún. ‘vékony díszléces’) W124-es kódjelű 300 E típusú Mercedes-Benzzel indulunk, amelynek különlegessége a 4MATIC összkerékhajtás: ez volt a márka első személyautókba szerelt négykerékmeghajtása, ami 1986-ban debütált.
Egy összetett rendszerről van szó (nem mellesleg ‘becsületes’, zárható középső és hátsó differenciálműval), ami azért jelentett nagy kihívást a tervezőknek, mert a blokkolásgátló funkcióit megtartva szerették volna megalkodni a négykerékmeghajtást, ami végül sikerült nekik. Az autó érdekességét a kézi váltó fokozza: ilyen hajtáslánc-konfigurációban alig 1000 darab készült a W124 szedánból.

És hogy hol, illetve mikor lehet megtekinteni a XI. Mercedes-Benz Csillagtúra közel 100 tagot számláló mezőnyét? A bekezdés feletti képből kiderül; ha tudnak, látogassanak ki, mert biztosan nagy élmény lesz, mégpedig korosztálytól függetlenül. Mi pedig bízunk benne, hogy velünk lesz a szerencse...
