A legtöbben bizonyára ismerik a Volkswagen Transporter első, T1-es generációját, vagy más néven a „hippibuszt”. Eddig minden rendben is van, ám a képeken látható példánnyal valami egyértelműen nem stimmel. Nem kell azonban sokáig keresni a „hibát”, hiszen viszonylag gyorsan rádöbbenhetünk, hogy ez a T1 bizony jóval rövidebb normál társainál. Add a comment

Több mint három éve már annak, hogy az általunk is sokszor emlegetett Concours d’Elegance rendezvényen Ralph Lauren rendkívül különleges Bugattija hódította el a legjobbnak járó díjat – és ezzel együtt a közönségdíjat is. Az 1938-as csoda azóta sem hagy nyugodni, és bár szívem mindig is inkább a modern négykerekűekért dobogott igazán, a Type 57SC Atlantic vonalai olyan mély benyomást tettek rám, hogy azóta is példaként él a fejemben – ha közel 80 évvel ezelőtt tudtak ilyet alkotni, akkor nincs mentség a mai formatervezők számára. Éppen ezért szeretném, ha kedves Olvasóink is kicsit közelebbről megismerkednének vele. Add a comment

Amikor a mindenki szemében csak sportautó-gyártóként élő Porsche 2002-ben bemutatta az első generációs Cayenne-t, sokan felháborodtak, pedig a német márkának nem ez volt az első terepjárója története során. Az 597 Jagdawagen 4X4 persze teljesen más tészta, hiszen az 1955 és 1958 között készült négykerekűvel teljesen más céljai voltak a németeknek. Mindezzel pedig természetesen azért foglalkozunk, mert hamarosan kalapács alá kerül egy ilyen ritka Porsche. Add a comment

Az 1963-as Frankfurti Autószalonon egy fiatal márka első típusa megcsodálhatta utódját. A 356-os mellé az akkoriban még 901-es néven érkező Porsche sorakozott fel a standon, amely további fejlesztések és átnevezések után végül 911 néven indított el egy máig tartó legendát. Add a comment

Színpadon és ágyon kívül a legnagyobb élvezet,” ezt maga Eric Clapton mondta arról az 1936-os Lancia Astura Pininfarina Cabriolet modellről, amelyet most a 2016-os Pebble Beach Concours d'Elegance legjobb autójának választottak. Add a comment

1956-ban a Renault négy sebességi rekordot döntött meg a Bonneville-i sós tómederben. Most, hatvan esztendővel később a márka visszatért, és újabb csúccsal a zsebében térhetett haza. Öveket bekapcsolni, időutazás következik! Add a comment

Van igazság a világon: Amerika legdrágább autója egyben Amerika talán legkívánatosabbja is. A Shelby Cobra nem akármilyen ívet járt be a pályafutása során, mindez pedig itt kezdődött, egy alig 960 kilós, 264 lóerős roadsternél. A típus ősatyja, a legelső példány került most kalapács alá, és el is szólította a valaha eladott legdrágább amerikai autónak járó címet. De nem csak itt repkedtek a milliárdok: a brit rekord is megdőlt. Add a comment

A Ferrari híres arról, hogy szinte bármilyen vásárlói igényeket hajlandóak kielégíteni, beleértve a modelljeik átformálásával járó átalakításokat is – hogy csak a legutóbbi példát említsük, ott van a 458 MM Speciale. Korábban persze nem volt minden ilyen egyszerű, de az igazán elszánt ügyfelek már akkor is megtalálhatták a módját annak, hogy egy igazán egyedi Ferrari tulajdonosai lehessenek. Ilyen volt Bob Gittleman is, aki egy 365 GTB/4 Daytonát alakíttatott át, nem is akárhogy. Add a comment

A veterán autók több szempontból is tudnak kifejezetten érdekesek lenni: egyrészt maga a márka és a típus adhatja a különlegességét, másrészt pedig az adott példány személyes története is sokat dobhat a latba. Amikor pedig ez a kettő összeáll, akkor általában hatalmas összegek repkednek a levegőben egy-egy tulajdonoscsere alkalmával. Minden valószínűség szerint így lesz ez cikkünk főszereplője esetében is, ami történetesen egy Mercedes-Benz 500K Special Roadster. Add a comment

Az ’50-es évek végén leleplezett BMW 507 Roadster kétségtelenül a BMW (egyik) legértékesebb és legkülönlegesebb veterán modellje; nem csupán azért, mert az autó csodaszép, és technikailag is igencsak finomnak számított, de különösképp azért, mert újkorában is méregdrága és nagyon-nagyon ritka volt, csupán 254 példány született belőle, ami egy szériagyártású négykerekűnél bizony nem túl sok. Add a comment

Rég jelentkeztünk már bemutatóval a veterán rovatban, de higgyék el, nem feledkeztünk meg az izgalmas oldtimerek világáról. Ezt bizonyítva, most egy igazán izgalmas típust szeretnénk megismertetni Önökkel a Fiat Dino képében, mely gyönyörű olasz vonásai és V6-os erőforrásai mellett lehengerlő történetet tudhat magáénak – utóbbiról pedig sokat árulkodik a neve is. Add a comment

A veterán és youngtimer autók piaca továbbra is virágzik, és ez hatványozottan igaz a ritka versenygépekre. A Porsche termékei amúgy is mindig örökzöldek voltak, de cikkünk főszereplője, a 962-es még az egyébként is sikeres típusok között is az egyik leghíresebb. Ha mindez még nem lenne elég, most az egyik, ha nem korának leggyorsabb példánya vált eladóvá. Add a comment

A 24 órás Le Mans-i viadalok történetében – egy-két kivétellel – mindig volt egy márka, amely évekig uralta a mezőnyt: a 2000-es években ez az Audi volt, előtte 30 évig a Porsche, a 60-as években pedig a Ferrari. Ennél régebbi korokra már kevesen nyúlnak vissza, pedig az 50-es években sikert sikerre halmozó Jaguar is megérdemli az elismerést. Az angol márka egyik legsikeresebb versenyautóját pedig hamarosan aukcióra bocsátják. Add a comment

Mindössze egyetlen CSX 2000 készült, amely Carroll Shelby első Cobra modelljeként tisztelhető. Az RM Sotheby aukcióján most épp ő tűnt fel, és bátran törhet a minden idők legdrágább Cobrája cím felé, amikor nyáron a kaliforniai Monterey-ben kalapács alá kerül. Add a comment

La Principessa, azaz maga ’A hercegnő’ kerül eladósorba az aukciókkal gazdagon teletűzdelt Monterey Car Week-en. A Pininfarina által tervezett formás, krómba öltöztetett négykerekűnek szépsége mellett akad még egy cseppet sem elhanyagolható tulajdonsága: sebességrekordernek született. Add a comment