A Ferrari híres arról, hogy szinte bármilyen vásárlói igényeket hajlandóak kielégíteni, beleértve a modelljeik átformálásával járó átalakításokat is – hogy csak a legutóbbi példát említsük, ott van a 458 MM Speciale. Korábban persze nem volt minden ilyen egyszerű, de az igazán elszánt ügyfelek már akkor is megtalálhatták a módját annak, hogy egy igazán egyedi Ferrari tulajdonosai lehessenek. Ilyen volt Bob Gittleman is, aki egy 365 GTB/4 Daytonát alakíttatott át, nem is akárhogy.
Szinte mindent átszabtak - galériaA történet az 1970-es évek legelején kezdődött, amikor az előbb említett építész/ingatlanos üzletember betért a Chinetti Motors névre hallgató, Philadelphiában található Ferrari kereskedésbe. A Daytona tetszett neki a legjobban, de még valami annál is különlegesebbre vágyott – még szerencse, hogy a szalon tulajdonosa, ifjabb Luigi Chinetti tehetséges tervező volt. Több nem is kellett Gittleman úrnak: megbízta Chinettit, hogy alkosson meg egy teljesen egyedi Daytonát.
Az amúgy is igencsak ritka sportautó átépítését a brit Panther Westwindsre bízták, akik lenyűgöző munkát végeztek – így született meg a világ egyetlen shooting brake felépítésű Daytonája. A végeredmény már csak azért is figyelemreméltó, mert kizárólag az első szélvédő és az A-oszlopok maradtak érintetlenül, minden mást átalakítottak a szakemberek. Ritka, hogy egy utólagos átépítés képes hasonlóan harmonikus maradni, mint az eredeti autó, de ezúttal valami hasonló történt – még ha szokni is kell a különleges hátsó részt.
Sirályszárny módjára nyílik - galériaSzemből egyértelműen felismerhető, hogy egy Daytonával van dolgunk, de így is rengeteg változtatást találhatunk az autón: az orrkúp hosszabb lett, és a vízszintes osztású hűtőrács is teljesen új, de az autó teljes szélességében végigfutó lámpabúra is eltér az átlagostól. A radikális átalakítások mégis hátul történtek, hiszen a tervező egy puttonnyal gazdagította a sportautót, aminek nagy része üvegből készült. Ha mindez még nem lenne elég, a hátfal fix, így a fával és bőrrel borított csomagtérhez a két oldalsó ablakon keresztül férhetünk hozzá, melyek sirályszárny módjára nyithatóak fel.
Az utasteret szintén teljesen átszabták: a luxust a legfinomabb bőr és fa képviseli, miközben az összes műszer a középkonzolra került. Az átalakításhoz egyébként egy alig használt Daytonát használtak fel, ami így végül a duplájába került, és 1976-ban, 3 évvel megrendelése után lett kész. A tulajdonosa ezután körülbelül 10 évig tartotta meg, és az összes nagy autós eseményre elvitte – de azóta is többször felbukkant már. Eddig fix áron próbáltak túladni rajta, de ez nem sikerült, most azonban egy aukción szerepel majd, ahol a szakértők szerint 270 és 360 millió forint közötti áron kelhet el.
Ez egyébként egy gyári állapotú Daytona árának felel meg, ami furcsa lehet, hiszen ez egy teljesen egyedülálló példány. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy akármennyire is jól sikerült, ez a különlegesség nem egy hivatalos átépítés, csupán egy bátor – és kétségkívül rendkívül tehetséges – csapat munkája, a gyűjtők számár pedig az egyediségnél sokkal fontosabb, hogy az utolsó csavarig gyári legyen egy veterán. Mindezek ellenére így is szép összegért cserélhet majd gazdát az autó, mellyel minden bizonnyal találkozunk még a későbbiekben is.



