Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mindössze egyetlen CSX 2000 készült, amely Carroll Shelby első Cobra modelljeként tisztelhető. Az RM Sotheby aukcióján most épp ő tűnt fel, és bátran törhet a minden idők legdrágább Cobrája cím felé, amikor nyáron a kaliforniai Monterey-ben kalapács alá kerül.

54 évvel ezelőtt legenda született - galériaA legelső négykerekű Cobra 1962-ben készült, amikor Carroll Shelby a már önmagában dinamikus AC Ace-t egy 260 köbinches, vagyis 4,26 literes Ford V8-assal házasította. Ráadásul nem is akármilyen 4,3-as kerül az alig 960 kilós modellbe: a nagyobb kompresszióval és négytorkú karburátorral készülő variáns 264 lóerőt teljesített 5800-as fordulaton, amelyhez 4800-nál 365 Nm nyomaték társult. Mindez az akkoriban kevésbé hatékony hajtáslánccal is 4,8 másodperces 0-100-as sprintet jelentett, ami még ma is figyelemre méltó eredmény.

Már a legelső példányok is korának egyik leggyorsabb autóinak számítottak

A futásteljesítmény magáért beszélNem csoda, hogy a túlmotorizált, mégis könnyű mivoltában is dinamikus CSX 2000 legendává vált versenyzői körökben. A népszerűség fokozásaképp Shelby ezt a példányt mutatta körbe a potenciális vásárlóknak, időnként átfestve, elhitetve azt, hogy több is létezik az akkoriban még egyedülálló roadsterből. A modell egyébként az életét álló helyzetben töltötte, amelyet mérföldszámlálóján árválkodó 7-es érték is jelez – és felújítás nélkül, eredeti állapotban kerül kalapács alá.

Eredeti állapotban kerül kalapács alá

Az augusztus 20-i nyilvános árverésen szinte biztosan százával repkednek majd a milliók (legalábbis forintban), így a nyáron minden idők legdrágább Cobráját is köszönthetjük majd a legelső példány személyében. Egy biztos, az alábbi videót elnézve szerintünk minden autókedvelő hatalmas vonzalmat érez a veterán roadster iránt.