Mindössze egyetlen CSX 2000 készült, amely Carroll Shelby első Cobra modelljeként tisztelhető. Az RM Sotheby aukcióján most épp ő tűnt fel, és bátran törhet a minden idők legdrágább Cobrája cím felé, amikor nyáron a kaliforniai Monterey-ben kalapács alá kerül.
54 évvel ezelőtt legenda született - galériaA legelső négykerekű Cobra 1962-ben készült, amikor Carroll Shelby a már önmagában dinamikus AC Ace-t egy 260 köbinches, vagyis 4,26 literes Ford V8-assal házasította. Ráadásul nem is akármilyen 4,3-as kerül az alig 960 kilós modellbe: a nagyobb kompresszióval és négytorkú karburátorral készülő variáns 264 lóerőt teljesített 5800-as fordulaton, amelyhez 4800-nál 365 Nm nyomaték társult. Mindez az akkoriban kevésbé hatékony hajtáslánccal is 4,8 másodperces 0-100-as sprintet jelentett, ami még ma is figyelemre méltó eredmény.
Már a legelső példányok is korának egyik leggyorsabb autóinak számítottak
A futásteljesítmény magáért beszélNem csoda, hogy a túlmotorizált, mégis könnyű mivoltában is dinamikus CSX 2000 legendává vált versenyzői körökben. A népszerűség fokozásaképp Shelby ezt a példányt mutatta körbe a potenciális vásárlóknak, időnként átfestve, elhitetve azt, hogy több is létezik az akkoriban még egyedülálló roadsterből. A modell egyébként az életét álló helyzetben töltötte, amelyet mérföldszámlálóján árválkodó 7-es érték is jelez – és felújítás nélkül, eredeti állapotban kerül kalapács alá.
Eredeti állapotban kerül kalapács alá
Az augusztus 20-i nyilvános árverésen szinte biztosan százával repkednek majd a milliók (legalábbis forintban), így a nyáron minden idők legdrágább Cobráját is köszönthetjük majd a legelső példány személyében. Egy biztos, az alábbi videót elnézve szerintünk minden autókedvelő hatalmas vonzalmat érez a veterán roadster iránt.