Kezdetben vala az lóca – akár így is kezdődhetne a történeti áttekintés. Hiszen a lovaskocsikra szerelt bakok számára a lócák adták a mintát. A hajtó személyzet és a jármű utasai számára készített padok eleinte természetesen fából készültek, és – bár hosszú órákon keresztül szinte akármin jobb ülni, mint állni – a mai ülőalkalmatosságokhoz viszonyítva nem kényeztették el a rajtuk helyet foglalókat. Az ember azonban mindig jobbra (jelen esetben kényelmesebbre) vágyik, így a székek is fejlődési pályára álltak. Nézzük, miként zajlott ez!

Add a comment

A kilencvenes évek első felének ikonikus autója a Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II. A kerek évfordulóról a gyártó is megemlékezett, hiszen harminc éve már, hogy a DTM versenysorozatban versenyző modell utcai változatát bemutatták. Az 1990-es Genfi Autószalonon, pontosan március 8-án leplezték le Mercedes-Benz akkori büszkeségét.

Add a comment

Fontos és érdekes események egész sora történt 1920-ban. Míg az emberiség az első világháború okozta szörnyűségeken próbált felülemelkedni, a később Drakulaként fogalommá vált Lugosi Béla átszelte az óceánt, hogy meghódítsa Hollywoodot. Hajója abban az USA-ban kötött ki, ahol a frissen bevezetett szesztilalom következtében virágozni kezdett a szervezett bűnözés. Magyarországon Slachta Margit írt történelmet azzal, hogy első nőként került be a Parlamentbe. Ugyanő később – már a kényszerű emigrációból bejelentkezve – Nemes Borbálaként szerepelt a Szabad Európa Rádióban.

Add a comment

Napjainkban a szabadidőautók térnyerését és rendkívüli népszerűségét tények igazolják, szinte nincs is olyan autógyártó, melynek kínálatában ne lenne legalább egy, de inkább több ilyen modell. Körülbelül egy évtizede növekszik töretlenül az érdeklődés a magasabb felépítésű autók iránt, amit sokan a kényelmesen magas üléspozícióval, a baleset esetén biztonságosabb magas felépítéssel és az ennek köszönhető minden irányban tágas belső térkínálattal magyaráznak. Az SUV-k számos méretosztályban jelen vannak, sorra jöttek/jönnek ki újabb modellek, nem könnyű jellegzetes, egyedi autót alkotni. A Range Rover sorozat 1970-es megjelenése óta még mindig képviseli az akkor megfogalmazott értékeit, miszerint egy autó lehet egyszerre kényelmes, elegáns, és terepjárásra tökéletesen alkalmas, egyszóval sokoldalúan használható. Mindemellett a kidolgozás minősége sem megkérdőjelezhető. Éppen ezért a Range Rover-t joggal nevezhetjük a luxus szabadidőautó kategória megteremtőjének, mai napig iránymutatást ad a konkurenseknek minőség, kidolgozás, kényelem és használhatóság szempontjából. Tekintsük hát meg a Land Rover-hez tartozó Range Rover sorozat történetét!

Add a comment

Ha a Peugeot ralisportban elért korábbi sikereiről esik szó, késlekedés nélkül nevezi meg mindenki a 205-öst. Az elhivatott rajongók az 504 sikereivel is tisztában vannak. A két dicsőséges autó között azonban egy harmadik is volt – pontosabban lehetett volna.

Add a comment

Azt hiszem, hogy a címet látva sok autórajongó kapott a szívéhez: bizony, megöregedtünk, hiszen már a Honda NSX, vágyaink egyik állandó tárgya is elérte a veterán kort. Jó pár százezer ember csatlakozik most tehát ahhoz a táborhoz, akik büszkén és örömmel lennének veterán autó gazdái, a rajongás pedig cseppet sem véletlen. Van persze utódja, na de az eredeti NSX, ő bizony egy legenda. Cikkünkben azt is eláruljuk, miért. Tartsanak velünk egy kis időutazásra!

Add a comment

A Peugeot első villanyautóját nem környezetvédelmi megfontolások hívták életre, és méreteit sem megalapozott közlekedésdinamikai kutatásoknak köszönhette. A történelem viharában mégis egy igen érdekes és szerethető jármű született.

Add a comment

Egyedülálló automobil került kalapács alá egy londoni aukción a közelmúltban. Az idén 118 éves Peugeot Type 37-es egyetlen fődarabját sem cserélték még ki, és ma is működőképes – a mókás apróság árcédulája is ennek megfelelő.

Add a comment

Idén ötven éves minden idők egyik legszebb francia autópárosa, a Peugeot 504 kupé, illetve kabrió. Az 504-es robusztus műszaki alapjait a Pininfarina formatervével ötvöző duó a mai napig megőrizte egzotikus kisugárzását – nem véletlen, hogy sokan minden idők egyik legszebb francia modelljeként tartják számon.

Add a comment

Repül az idő: 1994. október 17-én, azaz ma éppen 25 éve vette kezdetét Mladá Boleslav-ban a Škoda Felicia gyártása. A Favorit utódja 25 esztendeje a cseh autógyártó első olyan modelljeként jelent meg, amelyet már a Volkswagen-csoport tagjaként fejlesztett ki. A Felicia a versenysportban is sikeressé vált, de az ügyfelek körében is népszerű lett, s 2001-ig Mladá Boleslav, Kvasiny és Vrchlabí üzemeiben összesen több mint 1,4 millió készült e modellcsalád tagjaiból, amely a ferdehátú verzió mellett többek között kombi és platós karosszériával is elérhető volt.

Add a comment

A BMW Group Rosslyn-i gyárában október 8-án leplezték le az 1970-es években épült versenyautó-legenda, a BMW 530 Motorsport Limited Edition egyetlen fellelt közúti példányát, amelyet egy éven át újítottak fel.

Add a comment

Másfél hete harangoztuk be Olvasóinknak a ‘Mercedes-Benz W124 Balkan Meeting’ nemzetközi találkozót, amely múlt hétvégén, október 5-én került megrendezésre. A rendezők előzetes ígéretének megfelelően mintegy száz W124-es Mercedes-Benz jelent meg az albertfalvai (Budapest, XI. kerület) Pappas Auto parkolójában, a magas ‘nézettség’ pedig minket is meglepett.

Add a comment

Az Autó Pult magazinnál mindenünk az objektivitás, de a Mercedes-Benz 1984 és 1997 között gyártott W124 modelljét, tehát az utolsó, még nem E-osztálynak hívott E-osztályt illetően (ami csak félig igaz, a '93-as második ráncfelvarrástól kezdve ugyanis már E-osztályként ismert a típus) elfogult vagyok.

Add a comment

A Lexus napjainkban, pontosabban fogalmazva már jó ideje az egyik legjobban csengő prémium autómárka, amely az évtizedek során a minőség és a megbízhatóság szinonimájává vált. És abból kifolyólag, hogy milyen erős márkanév a Lexus, sokan talán nem is gondolnák, hogy egy igazán fiatal gyártóról van szó: idén ünnepli 30. születésnapját.

Add a comment

Ha azt írjuk, Lotus Carlton, minden bizonnyal csak kevesen – talán leginkább az Opel, illetve a Lotus rajongói – kapják fel a fejüket, ám a legendás Lotus Omega típusnév már minden bizonnyal jóval többet mond Önöknek. Pedig egyazon autóról van szó: az 1989-es Genfi Autószalonon prezentált villámgyors villámosról, amely az 'Opel Omega A' alapjaira épült, ám a szedánt a Lotus mérnökei alaposan kezelésbe vették annak érdekében, hogy az Angliában Vauxhall-Lotus Carlton, míg nálunk Lotus Omega néven ismertté vált erőgép komoly sportautókat reggelizhessen.

Add a comment