Amikor a mindenki szemében csak sportautó-gyártóként élő Porsche 2002-ben bemutatta az első generációs Cayenne-t, sokan felháborodtak, pedig a német márkának nem ez volt az első terepjárója története során. Az 597 Jagdawagen 4X4 persze teljesen más tészta, hiszen az 1955 és 1958 között készült négykerekűvel teljesen más céljai voltak a németeknek. Mindezzel pedig természetesen azért foglalkozunk, mert hamarosan kalapács alá kerül egy ilyen ritka Porsche.
Teljesen vízálló - galériaA múlt században rengeteg gyártó próbált egy szeletet szakítani a jól menő hadiiparból, ezt pedig természetesen katonai célokra kifejlesztett terepjárók segítségével igyekeztek elérni. Elég csak a Volkswagen Kubelwagent, a Willys Jeep-et, a Land Rover különleges modelljeit, a Hummert, vagy akár a szintén ebből a célból kifejlesztett Lamborghini LM002-őt említeni – persze nem mindegyiküknek sikerült beteljesítenie célját, de kétségkívül mindegyik igazán különleges. Nincs ez másként a Porsche 597-el sem.
Formai megoldásait a Volkswagen Kubelwagentől kölcsönözte a speciális modell, ami nem meglepő, hiszen azt is maga Ferdinand Porsche tervezte. Az 597 persze minden szempontból továbblépett, így például magasabb oldalsó küszöböket, torziós rúd stabilizátort és léghűtéses, négyhengeres farmotort kapott. Utóbbi 50 lóerővel állt a sofőr szolgálatára, amivel 100 km/h körüli végsebességre volt képes az autó – ez pedig mindenre elég volt. A különleges járgány 65 %-os emelkedők megmászására is képes, félig kétéltű, és a vászontetőnek illetve a vízálló utastérnek köszönhetően gyakorlatilag minden terepre alkalmas.
Az 597 veszte végül az lett, hogy a Porsche akkor még friss márkaként képtelen volt kiszolgálni a katonai szükségleteket, így 1955 és 1958 között mindössze 71 példány készülhetett el – ebből pedig 49 volt alkalmas utcai használatra is. Az aukción résztvevő példány utóbbiak közé tartozik, és német gazdája újonnan vásárolta 1957-ben, 2012 óta pedig egy japán kollekció részeként vigyáztak rá. Szeptemberben azonban kalapács alá kerül a Bonham’s aukcióján, ahol a szakértők szerint 61 és 73 millió forint közötti áron viheti majd el jövőbeli tulajdonosa.


