- Részletek
- Írta: Vajda János
Talán bizonyítékok hiányában sem túl kockázatos kijelenteni, hogy a Mini a világ legismertebb, leghíresebb, és egyben legmenőbb kisautója. A brit ikon első példánya az 1906-ban született és persze szintén brit (bár felmenőit tekintve görög származású) Sir Alec Issigonis zseniális tervei alapján készült el 1959-ben, tehát a legendás kiskocsi, amely egyebek mellett megannyi film és reklám főszereplője, idén ünnepli 60. születésnapját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Seat 1400-as gyártása 65 évvel ezelőtt éppen a mai napon, 1953. november 13-án kezdődött el. Az első Seat gyártású autó a márka történetének kezdetét jelezte, és megvetette jövőbeni sikereinek alapját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Irv Gordon nevét minden bizonnyal szinte mindenki hallotta már, aki kicsit is jártas az autók világában – vagy amennyiben esetleg az úr neve nincs meg, akkor Guinness-rekorder autója, a több, mint 5 millió km-t maga mögött hagyó bordó Volvo P1800S kupé biztosan ismerős – igen, Irv Gordon bő 3,2 millió mérföldet, vagyis közel 5,2 millió km-t ‘tekert bele’ az elegáns svéd kupéba.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Múzeumi állománya új gyöngyszemeként egy frissen restaurált Škoda 860 gépkocsit mutat be a ŠKODA AUTO Csehszlovákia, megalakításának 100 jubileumára. Az 1932-es kiállítási darab a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, s a gyártó korai virágkorát idézi. A luxusjármű felszereltsége, kényelme és teljesítménye tekintetében egyaránt mércéül szolgált a maga idejében, rendkívül kulturált járású, soros nyolchengeres motorja pedig magas fokú rugalmasságával bizonyult meggyőzőnek. A Škoda 860 mostantól a Mladá Boleslav-i Škoda Múzeum állandó kiállításának része.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Lassan véget ér a 2018-as esztendő, bő két hónap múlva 2019-et írunk. Egyrészt konstatálnunk kell, hogy villámgyorsan telik az idő, ám szomorkodás helyett inkább örüljünk annak, hogy 2019 januárjától – megfelelően jó állapot esetén – már muzeális gépjárműként is levizsgáztathatjuk 1988-as gyártású négykerekűinket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Aki folyamatosan követi az autóipari trendeket, egyértelműen láthatja, hogy az elektromos autók mellett egyre nagyobb divatnak örvendenek a veteránok, mégpedig nem csak a privátszférában, hanem a gyártók körében is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Aston Martin két éve úgy döntött, hogy restauráló részlege 25 darab vadonatúj DB4 GT modellt épít, ami nagy húzásnak bizonyult, a DB4 GT-k sikerén felbuzdulva pedig a brit sportautógyártó nem meglepő módon folytatja nosztalgiázós sorozatát, mégpedig nem is akármilyen modellel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Pontosan egy hónapja írtunk a Porsche Classic veteránrészleg aktuális, ‘Project Gold’ néven futó projektjéről, amelynek keretében a gyári műhely szakértői egy klasszikus, de teljesen egyedi 911-es Porschét építenek, lenyűgöző részletességgel. Azt még nem tudjuk, hogy vajon egy vadonatúj, tehát új alvázszámú autó épül-e, vagy esetleg egy meglévő donort restaurálnak, de a pletykák szerint a ‘semmiből’ készíti a Porsche Classic a klasszikus 911-est, aminek neve vélhetően az autó fényezésére (és nyilván árára…) utal: minden bizonnyal aranyszínben tündököl majd a 911. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Veterán Ferrariba fektetni manapság a világ egyik legjövedelmezőbb befektetése, kiváltképp, ha egy 250 GTO-ról van szó, ami kétségkívül az olasz márka legikonikusabb négykerekűjévé vált – holott nem is egy utcai, hanem egy versenyautóról beszélünk. A szóban forgó modell saját rekordjait döntögeti meg folyamatosan, a legfrissebb hírek szerint pedig ismét gazdát cserélt egy példány – nem meglepő módon ismét rekordot jelentő összegért. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Galamb József világhírű gépészmérnök konstruktőr (Ford T-Modell) és feltaláló (bolygómű) 1881. február 3-án, Makón látta meg a napvilágot. A világhírű mérnök és lelkes lokálpatrióta nevét, és emlékét Makón múzeumi kiállítás, iskola is őrzi. A világhírű makói mérnök munkássága, és az általa létrehozott ipartörténeti jelentőségű automobil, a T-Modell előtt is tisztelegtek a hétvégén a modell szerelmesei a Maros partján. Az idén immár 4. alkalommal megrendezett Maros Parti Ford T-Modell Nemzetközi Veteránjármű Találkozón több máig működő, gyönyörű állapotú T-Model-t is megcsodálhattunk a hétvégén. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Vannak híres négykerekűek, és vannak igazi legendák. Azt hiszem nem kétséges, hogy a BMW M1 utóbbiak közé tartozik, és mint ilyen, a vezetés szerelmesei számára igazi álom a birtoklása. Egy szerencsés – és gazdag – tásunknak most megadathat, hogy beállítsa a garázsába az egyik legszebb példányt az autóból, ami annak ellenére is kifogástalan állapotban van, hogy 1981-es legyártása óta egyáltalán nem újították fel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
„Csak repülni szebb…“ – vágyakat és érzelmeket beindító szavak! Ahogy bevonult e szlogen a reklámtörténetbe, ugyanúgy vált klasszikussá a tárgya, a futószalagról ötven éve legördülő első Opel GT – az ellenállhatatlan vonzerejű, telivér sportkupé. Az akkori éppúgy, mint a mai, igazi álomautóként lett az autótörténet mérföldköve. A jubileumi év nyitányaként az Opel GT május elején részt vesz a Bodensee-Klassik veteránralin, de az elkövetkező hónapokban további rendezvényeken is élőben láthatják rajongói. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kevés nála bájosabb és szerethetőbb modell van az autótörténelemben, pedig immár hetven éve velünk van: jeles évfordulót ünnepel a 2CV, vagyis ismertebb nevén a Kacsa. Nem csak ezért bonthat pezsgőt jelképesen a Citroën, ugyanis egy másik karakteres modell, a Mehari is jubilál: idén ötven esztendős. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Egyre több autógyártó dönt úgy, hogy hivatalos keretek között kezdi el gondját viselni legendáinak. Az egyik legjobb példa erre a Jaguar Land Rover csoport, amelynek Classic részlege már hosszú évek óta végez csodálatos munkát – ezt pedig mai hírünk is alátámasztja. Ezúttal a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) döntött úgy, hogy egy külön divíziót alkot meg klasszikus modelljeinek karbantartására. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Jaguar már régóta foglalkozik igazi klasszikusok gyári restaurálásával, sőt, az sem idegen a Classic részlegtől, hogy egy korábbi legendás négykerekűt a nulláról építsenek meg, mintegy új autóként létrehozva azt. Ezen dolgoznak jelenleg is, ugyanis a legendás D-type 62 év után újra gyártásba került az angolok Coventryben található szentélyében. Add a comment