
A Seat 1400-as gyártása 65 évvel ezelőtt éppen a mai napon, 1953. november 13-án kezdődött el. Az első Seat gyártású autó a márka történetének kezdetét jelezte, és megvetette jövőbeni sikereinek alapját.
A gyártósorról legördülő első modell, amelynek rendszáma B-87.223 volt, a gyár alapítása után 3 évvel a Barcelona melletti Zona Franca vámszabad területen készült. Az első évben napi öt gépkocsi volt a gyártási kapacitás. A gépkocsi ára akkor 117 000 peseta, azaz megközelítőleg 705 euró volt. A Seat 1400-ast a márka üzleti alapjainak megteremtésére szánták, és egy elegáns négyajtós, orrmotoros, hátsókerék hajtású személygépkocsi volt, ami alkalmas volt állami hivatalok autójának, vagy a tömegek szállítását végző taxinak is.
A barcelonai üzemben a kezdetben 925 alkalmazottal gyártottak az 1400-ast, melynek műszaki jellemzői a kort tükrözték: hosszában, az autó elején elhelyezett benzinmotor, mely a teljesítményt a merev hátsó tengelynek adta át. A négyhengeres, 1395 köbcentiméteres motor négysebességes kézi sebességváltóhoz kapcsolódott, maximális teljesítménye 44 lóerő volt, és 120 km/h-s csúcssebességet ért el.
A Seat 1400 külső megjelenésének formatervezési „ötletét” a korszak amerikai autóiról kapta: lekerekített hátsó forma kúp alakú hátsó lámpákkal, de ennél a gépkocsinál vezeték be a piacra a hajlított, egy darabból álló szélvédőt és a fűtésrendszert. Vonzó esztétikai tulajdonságai mellett a modell megfelelő teljesítményt is kínált, 48 literes üzemanyag tartálya pedig a kor szintjén értelmezve jelentős autonómiát biztosított a 100 kilométeren mért 10,5 literes fogyasztással.

Az 1954-es esztendőben mindössze 1345 modellen adtak túl, de ez csak a kezdeti év volt. A folyamatosan növekvő sikert a négyzetre emelte az 1956-os B változat bejelentése, amelyet 1960-ban követett a C kiadás. Ezeket a Seatokat gyakorlatilag 100%-ban a hazai piacon beszerzett alkatrészekből gyártották. Az 1400-as nagyban hozzájárult a márka gyors növekedéséhez: 1956-ban már 7 000 gépkocsit gyártottak, ez a szám egy évvel később elérte a 10 000 darabot. Élettartamának végéig összesen 98 878 példányt értékesítettek, mellyel az 1400-as biztosította helyét a történelemben.
