Különleges autókat venni és az utókornak fenntartani nemes és gyakran jól kifizetődő dolog, de mint mindenben, ebben is át lehet esni a ló túloldalára. Mindig van abban valami szomorú, ha egy száguldásra született tárgy nem töltheti be a célját. Cikkünk főszereplője, egy Lamborghini Countach, is erre a sorsra jutott, de hamarosan megváltozhat élete.

Addig is örvendhetünk neki, mert a gyakorlatilag új, pontosabban bejáratós modell valódi időutazásra csábít. Az 1989-ben készült típus mindössze 1003 kilométert tett meg, ráadásként pedig a 658 példányban készülő 25th Anniversary Edition széria tagjaként még a különlegesek közül is különleges.

A 25th Anniversary modellek aerodinamikáján még csiszoltak egy kicsit

A Lamborghini autógyártásának negyed évszázadát ünneplő modell egykori tulajdonosai között még Horacio Pagani is szerepel. Az 5000 QV-re alapuló 25th Anniversary Edition-t leginkább aerodinamikai átalakításai teszik különlegessé, de kétrészes kovácsolt alumínium keréktárcsáiról is felismerhető.

Az 5,2 literes V12-es egészséges 450 lóerőt szorít ki magából 5000-es fordulaton, amivel 5 másodperces 0-100-as gyorsulást tud felmutatni – mindezt szűretlenséggel és zabolátlansággal köríti.

A pilótafülke nincs túlvariálva - galéria

Hogy mennyit ér egy gyakorlatilag új, speciális Lamborghini Countach? Nagyjából 130 millió forintos eladási ára még egészen józannak is tűnik a körülmények ismeretében, igaz, azt ne feledjük, hogy az abszolút állás nagyon rosszat tesz az autóknak. Ha nem indították be és mozgatták át időnként, akkor könnyen lehet, hogy a vásárlást alapos szétszerelés és legalább a tömítések cseréje követi – hogy más most ne említsünk.

Hát valóban nincs szétülve - galéria

Egyébként nem ez a vörös példány az egyetlen Countach, ami egyelőre céltalanul született: tavaly egy fekete példány talált gazdára hasonló paraméterekkel nagyjából 170 millió forintért – sőt, az mindössze csak 140 kilométert tett meg. Tudjuk, hogy nem hétköznapi kihívás, de valaki vezesse már egy kicsit ezeket a járműveket!