Négy év után újult meg az Opel Grandland. Nevéből nyugdíjazták az X utótagot, és míg a műszerfal és környéke peugeot-sabb lett, külalakját kifejezetten az aktuális Opel-irányzatnak megfelelően dolgozták át. A jól ismert, akár Toyotákban is elérhető 1,2-es háromhengeres benzines mellett létezik konnektoros hibrid verziója is, de mi ezúttal nem a jövővel kacérkodtunk, hanem a crossoverhez még mindig elérhető gázolajos egységgel tettünk meg egy kört.

Add a comment

Már-már én magam is unalmasnak érzem, hogy minden Hyundai modellről szóló írásomat úgy kezdem, hogy a dél-koreaiak milyen rövid idő alatt milyen hatalmas fejlődésen mentek keresztül. Talán ideje lenne már elengednem a múltat, hiszen a Hyundai már megérkezett a legjobbak közé, és a jelenen is túllépve, immár a jövőbe tekintenek, amit az elektromos hajtások határoznak meg. Az Ioniq 5-tel megmutatták, hogy mindenre fel vannak készülve, mi pedig végre kipróbálhattuk a vadonatúj elektromos modellt.

Add a comment

Egyáltalán nem véletlen, hogy filozófiájának megújítását a kompakt SUV modelljével indította a Lexus. Az NX egy különösen népszerű kategória egészen sikeres képviselője, így aktív szerepet játszik a japán prémium márka térhódításában. Az új generáció pedig egészen komolyat lépett előre, még ha ez a külső formák alapján nem is egyértelmű. A teljes mértékben új autó ugyanis azt helyezi középpontba, akiről egyre többen megfeledkeznek: a felhasználót. Erről már hazai pályán győződhettünk meg.

Add a comment

Kicsit megkésve bár, de számos élménnyel a tarsolyomban referálok a bő egy hónapja megtartott hazai MINI menetpróbáról, amelynek középpontjában a márka nemrégiben megújult klasszikus modellcsaládja állt: a három- és ötajtós, valamint a kabrió MINI-ket nemrégiben frissítették a gyáriak, az importőr jóvoltából pedig mindegyik kivitelt kipróbálhattuk, mégpedig csodás, a bohó MINI modellekhez tökéletesen passzoló útvonalon.

Add a comment

Digitális, elektrifikált és hálózatba kötött – olyan sok tekintetben lépett a mai trendek irányába a Mercedes-Benz a vadonatúj C-osztállyal, hogy könnyű lenne elfeledkezni arról, hogy megvizsgáljuk, autónak milyen. Pedig vétek lenne, az új generáció ugyanis sokkal többet fejlődött, mint gondolnánk. Erről immár hazai pályán, Zalakaros közelében győződhettünk meg.

Add a comment

Az elektromos autók piacán jóformán az alapoktól indul újra az autógyártók versenye. Jól tudja ezt a Hyundai/Kia páros is, amely a feltört koreai márka helyett még erősebb pozíciót kíván elfoglalni, még karakteresebb kínálattal. Ezt támasztja alá a villanyautózásban már eddig is komoly sikereket elért Kia első dedikált elektromos platformjára alapuló modellje, az EV6 is. Rögtön akár 585 lóerővel. De a puszta erőnél sokkal többet ígér a modell, amelyről immár Magyarországon győződhettünk meg.

Add a comment

A külföldről érkező tesztautó-kvartett időzítése okán egy olyan ritkán előforduló, speciális helyzet állt elő, hogy a vadonatúj M3-as BMW bő egy héttel a hazai menetpróba előtt ellátogatott hozzám három napra tesztelés céljából, ezáltal a tegnapi M3 és M4 bemutatón úgy vettem részt, hogy már jól ismertem a megunhatatlan bestiát. Amint visszaadtam az importőrnek az orrkialakításával nagy port keverő és igencsak megosztó, hozzáteszem, élőben brutálisan kinéző zöld szedánt, aminek műszaki tartalma és tudása vitathatatlan, a kollégák napi szinten nyaggattak, hogy írjam már meg a tesztet; de hiába igyekeztem sok-sok tapasztalatot gyűjteni az együtt töltött idő alatt, volt némi hiányérzetem, ezért úgy döntöttem, hogy megvárom az egész napos menetpróbát, hátha az meghozza az áttörést, mert a BMW beharangozta, hogy sok vezetés lesz, kiváló útvonalakon.

Add a comment

Egy elektromos autó manapság már nem megy csodaszámba, de ahhoz még kellően különleges, hogy minden gyártó igyekszik nagyot robbantani a maga villanyos modelljével. Jó példa erre a Škoda is, hiszen az Enyaq képében – és most tekintsünk el az alternatív hajtástól – a valaha volt legjobb autójuk megalkotása volt a cél. Mi pedig egy rövid próba erejéig nemrég utánajárhattunk, hogy a cseheknek sikerült-e megvalósítaniuk ezt.

Add a comment

Közel azonos méretek, szinte megegyező indulóár, hétszemélyes kivitel, összkerékhajtás, magas felépítés. Ilyen sok párhuzamot legtöbbször két konkurens márka modelljei között tudunk vonni, hiszen nem sok értelme lenne, hogy egy gyártó két ennyire hasonló típust kínáljon. Vannak azonban kivételek, és erre a Toyota adja az egyik legjobb példát a Land Cruiser, és az Európában most először bemutatkozó Highlander képében, hiszen hiába a fent említett sok hasonlóság, nem is lehetnének különbözőbbek. Erről pedig a hazai, a vírushelyzet okán sajnos online megtartott sajtóbemutatón bizonyosodhattunk meg.

Add a comment

A Kia már bőven túl van azon, hogy egy feltörekvő márkaként aposztrofáljuk, hiszen szinte minden szegmensben az élmezőnyben, vagy legalábbis annak közelében vannak a modelljeik, amik a legtöbb fronton megbízhatóan teljesítenek. Mindezek ellenére az elektromos autók térnyerése minden márka számára kiváló esély, hogy még feljebb kerülhessen az autóipar képzeletbeli ranglétráján, hiszen ebben a versenyben gyakorlatilag mindenki nulláról indult. A Kia pedig tudja ezt, és ennek szellemében készítette el az első dedikált villanyautóját: bemutatkozik az akár 585 lóerőt felvonultató EV6.

Add a comment

Odacsaptunk az amperek közé, vagyis túl vagyunk a Volkswagen ID.3 várva várt tesztvezetésén. A zsámbéki pályán és a környékbeli háromszámhegyű utakon szerzett tapasztalatok után csak még jobban várjuk a mélyebb benyomások gyűjtésére alkalmas tesztautót. A mintegy kétórás programon túlsúlyban voltak a pozitív élmények, így kénytelenek vagyunk határozatlan időre elhalasztani a VW villanyautójának sárba döngölését – nem mintha erre készültünk volna.

Add a comment