A 7-es szám sok kultúrában bír komoly jelentőséggel, de a sportolók körében és szerencseszámként is igen kedvelt. A BMW világában pedig egyenesen a csúcsot jelenti: hiába találunk 8-ast is a palettán, a 7-es számnál nincs feljebb a bajorok világában, amit nemrég Csehország és Szlovákia útjain tapasztalhattunk meg, amikor az alaposan frissült 7-es sorozatot és a vadonatúj X7-est próbálhattuk ki.

Add a comment

Felejtsük el a múlt generációs Škoda és Skála összetételeket – múltidézés helyett éppen ellenkező volt a célja a cseh márkának. A Scala, mint lépcső két tekintetben is feljebb lépést jelent: a Rapid Spaceback utódja ugyanis alaposan felülmúlja elődjét, másrészt új formanyelvével és digitális megoldásaival elsőként vezeti a Škodát a jövőbe.

Add a comment

Bár az elmúlt években többször is olvashattunk arról, hogy a német prémiumgyártók lassan kezdenek besokallni a már-már kezelhetetlenül széles modellpalettáktól és takarékossági okokból csökkenteni kívánják a típusok számát, aminek első körben nyilván a kisebb darabszámban értékesített rétegmodellek ihatják meg a levét, ám a BMW-nél szerencsére nem úgy tűnik, mintha a bajorok nagyon szűkíteni szeretnék a palettát. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a propelleres márka rögtön két nyitható tetejű rétegmodellt is piacra dobott most tavasszal: a vezetés szerelmeseihez szóló Z4-et, amely visszatért a vászontetőhöz, valamint a szintén vászontetős, négyüléses 8-as kabriót, amely egy igazi luxuscirkáló.

Add a comment

Két évtized alatt az autógyártásban több fordulat is történt, de a legfrissebb irányvonalként természetesen a crossoverek és szabadidőautók térhódítását említhetjük. Egyterű modellek alakultak át SUV-okká, kőkemény terepesek szelídültek városi autókká és számtalan új típus jelent meg a piacon. Van azonban, ami mit sem változott 20 év alatt, ez pedig a Suzuki Jimny: 1998 óta futott ugyanaz a generáció, amit bár most lecseréltek, filozófiája maradt a régi, hiszen továbbra is egy kőkemény terepessel van dolgunk, amit menetpróbánk alkalmával is bebizonyított az autó.

Add a comment

Nemrégiben röppentek fel a pletykák hazánkban egy magyarországi Tesla autószalon kapcsán, a bemutatóterem pedig máris elkészült: a budapesti Tesla Universal ma ünnepelte nyitását a sajtó képviselői előtt – az eseményen az Autó Pult magazin is jelen volt. A kiállítóterem Budapest IX. kerületében, a Lechner Ödön fasor 1. szám alatt található, a modern hangulatú szalonban pedig az amerikai, kizárólag elektromos prémium modelleket gyártó márka összes jelenleg elérhető, illetve megvásárolható típusa megtekinthető.

Add a comment

15 éve járt Európában utoljára, most pedig visszatér a Toyota Camry, méghozzá a nyolcadik generációval és ígéretes hibrid hajtáslánccal. A japánok a horvát tengerpart aranyló napsugarai közt mutatták be az öreg kontinensen hamarosan ismét kapható, nagyméretű középkategóriás szedánt, amely bizony többek között műszaki megoldásai mellett ár/érték arányával is rápiríthat európai ellenfeleire.

Add a comment

A Ford végre rájött, hogy a Mustangnak Európában is van létjogosultsága, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy nagyon fogy a típus – hazánkban is. Ennek köszönhetően pedig egyre több különleges változatot kapunk majd belőle. Az egyik első fecske a tavaly 50 éves Bullitt című filmnek emléket állító, hasonló nevű múltidéző változat, amelyet kőkemény igénybevételnek vetettünk alá.

Add a comment

A kompakt crossoverek térhódítása megkérdőjelezhetetlen, az elmúlt években egyetlen kategória sem fejlődött akkorát az értékesítési darabszámok tekintetében, mint ez a szegmens. Nem meglepő hát, hogy egyetlen autógyártó sem szeretne kimaradni a ‘buliból’, legyen szó akár prémium, akár nem prémium márkákról. A prémium kis crossoverek kategóriájának legfrissebb és egyben egyik legkívánatosabb üdvöskéje a tavaly bemutatott Lexus UX, amely megérkezett hazánkba, mi pedig máris kipróbáltuk az autót a budaörsi Lexus Buda márkakereskedésben.

Add a comment

Napjainkban – a költséghatékonyságot szem előtt tartva – szinte az összes autógyártó igyekszik globalizálni termékpalettáját, de ez természetesen nem jelenti azt, hogy minden modell elérhető lenne a világ minden táján. A hétüléses óriás SUV-k például jellemzően Amerika, Oroszország és a Közel-Kelet kiváltságai szoktak lenni, még ha néhány modell Európában is elérhető. Ez volt a helyzet az Infiniti QX60-nal is egészen mostanáig, de a hazai importőr mostantól elérhetővé tette Magyarországon a japán prémiummárka óriását, mi pedig már ki is próbálhattuk az autót.

Add a comment

Az elektromos autózás átalakulóban van: az első nagy hullám lecsengése után meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy már nem csak a hatékonyságot előtérbe helyező, futurisztikus formákkal megáldott négykerekűek lesznek villanyosok a jövőben, hanem minden autó – legalábbis egyelőre (sajnos?) nagyon úgy tűnik. Az Audi e-tron pedig erre kiváló példa, hiszen hatalmas méreteivel és a négykarikások kínálatába jól illeszkedő formáival nem akar már igazán kilógni a palettáról, hanem sokkal inkább egy villanyos alternatívát kínál azoknak, akik megengedhetik maguknak – mi pedig kipróbáltuk, hogy mire is képes.

Add a comment

SUV-mánia ide, fronthajtású padlólemezek és elektromos jövőmodellek oda, a 3-as sorozat alapvetően 1975-ös megjelenésétől kezdve a BMW alfája és ómegája – ha úgy tetszik, maga ‘A’ BMW. A 3-as minden idők legnagyobb darabszámban értékesített bajor típusa és egyben a szegmens legsikeresebb autója: eddig mintegy 15,5 millió példány talált gazdára az elmúlt 44 évben. Tavaly októberben a BMW bemutatta a hetedik generációt, amit a héten máris alkalmunk nyílt vezetni, mégpedig hazai pályán. Az első tapasztalatok alapján boldogan jelentjük, hogy még jó ideig van/lesz élet, pontosabban (vezetési) élmény az elektromos, önvezető világon innen!

Add a comment