Bemutatók/Menetpróbák
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Hajnali fél négykor csörgött a vekker, én pedig egy pillanatig azt sem tudtam melyik bolygón vagyok – nem vagyok egy korán kelő típus –, de mire kitisztult az agyam, már izgatottan láttam neki a reggeli készülődésnek: a világ legnagyobb darabszámban eladott modelljének vadonatúj generációja vár rám néhány ezer kilométerrel arrébb, hogy bizonyítsa képességeit. Igen, a legfrissebb Toyota Corolla nemzetközi menetpróbáján jártam, amelynek immár ötajtós és kombi változata is visszatér a legendás típusnévhez, de ami talán még ennél is jobb hír, hogy a japánok végre extra figyelmet fordítottak az izgalmas formákra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Két modell, amelyhez foghatót eddig nem igazán láttunk. A Cupra a Seat berkeiből némileg kilépve különálló márkaként folytatja útját, amihez elsőként az Atecát paprikázták fel – ezzel kvázi új kategóriát alapítva, ugyanis eddig még prémiumon innen nem volt dolgunk igazi sport SUV-val. A Škoda valami hasonlót csinált, amivel mindenkit meglepett: az RS átdolgozást szokatlan módon egy akár hétüléses SUV-ra bővítették ki, létrehozva a Kodiaq csúcsváltozatát. Hogy mennyire más lett a két modell, azt pedig eplényi menetpróbánk során, az újdonságokat felváltva próbálgatva tudhattuk meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Két modell, amelyhez foghatót eddig nem igazán láttunk. A Cupra a Seat berkeiből némileg kilépve különálló márkaként folytatja útját, amihez elsőként az Atecát paprikázták fel – ezzel kvázi új kategóriát alapítva, ugyanis eddig még prémiumon innen nem volt dolgunk igazi sport SUV-val. A Škoda valami hasonlót csinált, amivel mindenkit meglepett: az RS átdolgozást szokatlan módon egy akár hétüléses SUV-ra bővítették ki, létrehozva a Kodiaq csúcsváltozatát. Hogy mennyire más lett a két modell, azt pedig eplényi menetpróbánk során, az újdonságokat felváltva próbálgatva tudhattuk meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha már saját autómárkánk nincs, a hazánkban készülő autók állhatnak közel a szívünkhöz, hiszen, ha mást nem, legalább a magyar kezek (remélhetőleg) gondos munkáját érezhetjük rajtuk. Ráadásul folyamatosan bővül az itthon gyártott modellek köre – utoljára a vadonatúj Audi Q3 gyártása indult be Győrben, most pedig már ki is próbálhattuk az újdonságot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a Seat modellkínálatában még sosem volt ilyen jó és ennyire nagyra törő modell. A Škoda Kodiaq spanyol testvéreként megérkezett a vadonatúj Terraco, és mi már el is vittük egy próbára az akár hétüléses SUV modellt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az Auditól sosem állt távol a kisebb kategóriákkal való kacérkodás (elég csak az A2-re gondolni), ráadásul az ingolstadti márka különösen hajlamos a piac kisebb réseit is betömni. Így koránt sem volt véletlen, hogy a MINI sikerén felbuzdulva igazi prémium kisautóval jelentkeztek az A1 személyében, amely most, 2019-ben lép új generációba. De hogyan!
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A DS 7 Crossback-ről először még 2017 márciusában olvashattak hasábjainkon, hiszen a Citroëntől 2015-ben különvált, prémium babérokra törő márka akkor mutatta be az autót, amit tulajdonképpen az első teljesen saját modelljének tekinthetünk – bár a DS 5-nek sem volt olyan Citroën megfelelője, mint a 3-nak vagy a 4-nek, de azt még Citroënként vásárolhattuk meg először. Most azonban végre ideért a 7 Crossback, és mielőtt valaki azt gondolná, hogy ez idő alatt bármennyit is kopott volna a modell extravaganciája, az nagyon is téved.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Shooting brake a kompakt kategóriában? Szemrevaló négyajtós kombi kupé egy puttonyos Ceed árában? Lassan hozzászokhatunk, hogy amellett, hogy a hagyományos kategóriában egyre ütősebb ajánlatokkal jelentkezik a Kia, most már új vizekre is örömmel merészkednek. Ezt bizonyítja a ProCeed, amelyet rögtön GT csúcsverzióban is kipróbáltunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Land Rover 2011-ben a bébi Range Roverrel, vagyis az első Evoque-kal divatot teremtett: a pofátlanul dögösre sikeredett kompakt szabadidőmodell első generációja életpályája alatt közel 800 ezer ügyfelet hozott a konyhára, ami a Range Rover szintjén hihetetlen darabszámot jelent. A tervezők vállain nyilvánvalóan óriási volt a teher az utód kapcsán, azonban az Evoque-kal a lehető legjobb dolog történt, ami csak történhetett: alig változott, ám megkapta a magasabb kategóriát képviselő Range Rover Velar finom és extra prémium külső-belső stílusjegyeit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amennyiben egy Jeep karosszériáján egy tenyérnyi kerek plecsnit találunk „Trail Rated 4x4“ felirattal és a háttérben néhány stilizált hegycsúccsal, biztosak lehetünk benne, hogy az autóval reális keretek között szinte bármilyen terepnek nekivághatunk. Nagy eséllyel nem fogunk elakadni, a legendás, immár 1941 óta kizárólag terepjárókat építő amerikai gyártónál ugyanis a Trail Rated 4x4 plakett garanciát jelent a kiváló terepképességekre – a Jeep csak azon modelljeit látja el ezzel a jelzéssel, amelyek szériaállapotukban teljesítették a márka igencsak kemény nevadai tesztpályáját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amikor a BMW közel 20 évvel ezelőtt, 1999-ben bemutatta történelmének első SUV modelljét, amely egyben a piac egyik első luxus-szabadidőmodellje volt, elképzelni sem mertük, hogy az X5-ös világszerte ekkora sikert fog aratni, de minden bizonnyal még maguk a gyáriak sem vártak ilyen erős szereplést. De az X5 nagyon bejött, a vásárlók generációtól függetlenül viszik, mint a cukrot, így időközben a típus a BMW egyik legfontosabb modellje lett. A bajorok júniusban rántották le a leplet a legújabb generációról, az első példányok pedig megérkeztek az országba, amiket tegnap máris próbára tehettünk. Egyelőre csak annyit mondok, hogy az autó minden várakozást felülmúlt...
Add a comment