A DS-t a PSA nemrég választotta le a Citroën-ről, ám a prémium szegmensbe vágyó új márka modelljei – ugyan a frissítésük után már csak DS néven – még mindig a korábbi korszak megoldásaiból éltek. Most azonban ennek vége, hiszen a kínai piac után végre Európába is megérkezett a gyáriak első teljesen önálló négykerekűje, mely nem meglepő módon az SUV-k szegmensében próbál majd szerencsét DS7 Crossback néven, méghozzá a prémiumok között.
Lézerrel gravírozták - galériaNem is olyan régen már lebukott a franciák vadonatúj modellje, de most végre hivatalos fotókon is láthatjuk a DS hobbiterepesét. Tulajdonképpen a DS7 az első autó, amely esetében a tervezők kezei nem voltak megkötve, hiszen a jelenlegi típusokra ugyan próbálták rászabni az új márka formanyelvét, ez nem volt olyan egyszerű feladat. Az újdonság esetében azonban végre kiteljesedhetett a formatervezők álma, és bár elsőre talán nem annyira extravagáns, mint amire sokan számítottak, kétségkívül nagyon látványos lett a DS7. Az autó egyébként 4,57 m hosszú, 1,62 m magas és 1,89 m széles.
Az élesre húzott fényszórók, a méretes hűtőrács, a lökhárító két szélén található LED-es nappali menetfények és a lámpákkal összejátszó krómbetétek – főleg a DS3-ról – már ismerősek lehetnek, de a DS7 a márka minden eddigi modelljénél jobban összeállt. A főfényszórókban található három különleges, ékkőre emlékeztető elem ráadásul nyitáskor bíborszínben pompázik, majd 180 fokban elfordul. Az újdonság egyszerre agresszív, robosztus és elegáns, miközben a szögletes és a kerek formák váltakoznak rajta. Az autó háta valamivel letisztultabb: itt a vékony fényszórókat összekötő krómbetét, a hangsúlyos kipufogóvégek és a lámpák lézergravírozással készült háromdimenziós grafikája viszik el a prímet.
Egy nyitó szériával is készülnek - galériaA külsőnél azonban még izgalmasabb az utastér: ha elsőre nem lett volna egyértelmű, a belső elképesztően finom és modern megoldásai egyértelműsítik, hogy a DS bizony komolyan gondolja, hogy a prémium szegmensben szeretne harcba szállni. A figyelmet rögtön magára irányítja a középkonzolon található hatalmas, 12 colos érintőképernyő, amelyen egy vadonatúj rendszer fut, amit a DS stílusához szabtak a tervezői. Az jól látszik, hogy a klímát is innen vezérelhetjük majd, és nyilvánvalóan az összes mobiltelefonos kapcsolódási lehetőséget támogatja majd.
A műszerfal helyét szintén egy 12 colos megjelenítő vette át, amely nem megszokott grafikát kapott. A négyküllős kormány, a szélső légbeömlők különleges formája, a szoborszerű váltókar és az amellett végigfutó, egyedi mintájú kapcsolók tovább emelik az amúgy is magasztos hangulatot. Mindezt még öt különböző belső stílussal fűszerezte meg a DS, amelyek amárka születési helyének tiszteletére a Bastille, Rivoli, Faubourg és az Opera nevet kapták, de nem feledkezhetünk meg sportos Performance Line-ról sem.
Tele különleges megoldásokkal - galériaA képeken jól látszik, hogy ezek az úgynevezett inspirációk valóban más hangulatot varázsolnak az utastérbe, hiszen hatással vannak a méretes műszerfali betétre, a kárpitokra és a színekre is. Valódi fa, Alcantara, szemcsézett bőr és nappabőr is szerepel a kínálatban, ráadásul szinte minden ezekkel a nemes anyagokkal van bevonva az autóban, ami a képeken is jól látszik. Ha mindez még nem lenne elég, a középkonzol tetején lévő óra, a látványos kontrasztvarrások, az akár bőrrel bevont kapaszkodók és kormányközép, a 14 hangszórból álló, Focal hangrendszer, de a középső képernyő kristály vezérlőgombja is bizonyítja: a DS7 bizony valódi prémium négykerekű.
Helykínálat tekintetében szintén sokat ígérnek a gyáriak: a hátul ülők kényelmét kiváló ülések és dönthető háttámlák teszik teljessé, míg a csomagtér 555 literes lett. Az ülések nem csak fűthetők, hanem hűthetők is, ráadásul akár hátra is kérhetnek majd a vásárlók elektromos ülésállítást. Természetesen technológiák terén sem maradt adós a francia gyártó. A DS7 Crossbackben szinte minden elérhető vezetéstámogató és biztonsági rendszer megtalálható, melyeknek közös munkáját a Connected Pilot névre keresztelt, gyakorlatilag félig önvezető rendszer fogja össze.
Igazi prémium lett - galériaA márka kínálatában újdonságnak számító megoldás a sávtartót és a távolságtartó tempomatot hangolja össze, így a prémium ellenlábasokhoz hasonlóan képes szinte egymaga irányítani az autót – ráadásul alacsony sebesség mellett, dugóban is működik, és akár megállás után is újraindítja az autót beavatkozás nélkül. Emellett természetesen olyan rendszerek is megtalálhatók az autóban, mint az ötféle üzemmódja között automatikusan váltakozó, intelligens LED-es fényszórók, az éberségfigyelő, az infra kamerával működő Night Vision vagy éppen az automatikus parkolórendszer.
A DS7 másik legizgalmasabb pontja a lemezek alatt található, ugyanis a franciák bemutattak egy vadonatúj, hibrid hajtásláncot is. Az új rendszer egy egyelőre tisztázatlan méretű, 200 lóerős benzines erőforrásból és két darab, egyenként 109 lóerős elektromotorból áll, melyek elöl és hátul helyezkednek el – így kiadva az összkerékhajtást. Mielőtt nagyon elkezdenénk örülni, a gyáriak által 12-13 kWh-snak megadott akkumulátor mindössze 90 kW összteljesítményű, így ennél többet nem tud kiadni magából, hiába az izmos villanymotorok. Az összteljesítményhez azonban még ennél is kevesebbet, összesen 100 lóerőt adnak hozzá, így 300 tagú ménest számlál az E-Tense névre hallgató rendszer.
Lehet bőr...A gyáriak szerint akár 60 kilométert is képes tisztán elektromosan megtenni az újdonság, amelynek egyébként három üzemmódja van a teljesen elektromos ZEV, a hibrid HEV és a maximumra törekvő SPORT képében. A töltés 16 A-es hálózatról 4,5 órát vesz igénybe, de 32 A-es aljzatból, 6,6 kW-os töltővel kevesebb mint 2,5 óra alatt is teletölthető az akkumulátor. Az erőátviteltől egyébként egy teljesen új, 8-fokozatú automataváltó gondoskodik, amely a villanyos és a belső égésű motor közé, az első tengelyre keresztben van beépítve. A menetteljesítményeket és a fogyasztási adatokat egyelőre nem adták meg a gyáriak, de ezzel a hajtáslánccal valóban lehet esélye az autónak a prémiumok között.
... vagy akár Alcantara - galériaTermészetesen normál belsőégésű erőforrásokkal is elérhető lesz a DS7: a benzines kínálatban egy 225, egy 180 és egy 130 lóerős verzió lesz elérhető, míg dízelfronton egy 130 és egy 180 lovas kivitel lesz kapható. A leggyengébb benzineshez csak hatfokozatú manuális váltó érhető el, de alapáron a 130 lovas dízelhez is az jár, ám hozzá felárért kapható lesz az új 8-as automata egység is – az erősebb motorok szériában automatával érkeznek majd a tulajdonosokhoz.
A DS7-tel valóban nagyot akart durrantani a francia gyártó: az autóhoz akár a legmodernebb prémium vetélytársakéhoz hasonló, folyamatosan aktív felfüggesztés is elérhető, amely az úthibákat megállás nélkül értékelve állítja másodpercről másodpercre a lengéscsillapítókat. A DS egy különleges bevezető szériával is készül, melyet már a bemutató napjától kezdve online lefoglalhatnak a jövőbeli tulajdonosok.
A La Première névre hallgató kivitel 20 colos felniket, szürke, fehér vagy fekete fényezést, nappabőr kárpitozást és szinte minden elérhető extrát megkap. A hibrid hajtássláncra azonban egyelőre várni kell, így a megrendelők csak a legerősebb benzines és dízel erőforrás közül választhatnak. Az árakról egyelőre nem esett szó, de a DS már korábban is elárulta, hogy nem csak technológiák tekintetében, hanem az árazásban is követik majd a prémium konkurenseket, így legfeljebb az alapváltozatok tekintetében számíthatunk valamivel jutányosabb árcédulára – véleményünk szerint a legdrágább kivitelek akár a 20 milliós határt is átléphetik majd.