Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lexus már korábban bejelentette, hogy Genfben leleplezi az UX-et, és amióta már néhány képet is megmutattak nekünk az autóról, kifejezetten kíváncsian vártuk a bemutatót. Most végre ez a pillanat is eljött, így minden részletet megtudhatunk a japán prémiummárka vadonatúj, eddig még sosem létező modelljéről, ami az egyre népszerűbb és folyamatosan növekvő kompakt SUV szegmensben kíván új belépőként sikereket elérni – nézzük, hogy pontosan mivel.

Különleges a hátsó fényszóró - galériaAkárcsak a legtöbb márka, a Lexus is tanulmányokkal szokta előrevetíteni, hogy egy-egy új modelljük milyen formát ölt majd sorozatgyártásra, de a többiekkel ellentétben a japánok olykor alig-alig változtatnak a néha igencsak extrém koncepciókon. Nem csoda hát, hogy az UX esetében is azt várhattuk, hogy a meghökkentő tanulmány formái köszönnek majd vissza, és bár a főbb vonások tekintetében valóban sok a hasonlóság, ezúttal jóval visszafogottabbra sikerült a szériaváltozat.

A Lexus jellegzetes, homokóra formájú hűtőrácsa természetesen nem maradhatott el, ahogyan a lökhárítók szélein függőlegesen elhelyezett légbeömlők is visszatérő elemek. A fényszórók azonban némi meglepetésre nem követik a Lexus – és a korábbi tanulmányon látott – megszokott megoldást, ugyanis az UX esetében nem alulra külön, vagy legalábbis részben különálló házba kerültek a LED-es nappali menetfények, hanem a lámpatesten belül, annak felső részén találhatóak. Talán ez az egyik fő oka annak, hogy az újdonság visszafogottabbnak és valamelyest másnak tűnhet testvéreinél. A képeken fehérben az F Sport, szürkében pedig a normál változatot láthatjuk: a legnagyobb különbség a hűtőrácsban és lökhárító oldalsó, függőleges elemében mutatkozik meg.

A legfinomabb anyagokat kapjuk - galériaHátra azért jutott a Lexustól megszokott egyedi formákból: a koncepciótól örökölt, a hátsó teljesen szélességében végigfutó, majd a két szélen felkanyarodó fényszórók mellett érdekes töréseket találhatunk, és a sima illetve az F Sport verzió között az autó farán is a lökhárítón kell keresni a különbségeket. A terepes megjelenést a körben megtalálható műanyag elemek emelik ki. Az UX 4495 mm hosszú, 1520 mm magas és 1840 mm széles, míg a tengelytávja 2640 mm – a kompakt méretek mellett jó manőverezhetőséget ígérnek a japánok, amit a 10,4 méteres fordulókör is jól mutat. Érdekes színekből és egyedi, 17 vagy 18 colos keréktárcsákból sem lesz hiány.

Az utastérben már jóval több a közös pont a nagyobb testvérekkel, hiszen a Lexus megszokott elrendezését és stílusát találjuk bent, még ha a kezelőszervek között fel is tűnnek új elemek – főleg a klímapanel és a rádió alsó konzolon található gombjai esetében. Ugyanez szerencsére igaz lesz az anyagminőségre is, így az UX prémiumságát senki nem kérdőjelezheti majd meg – a legfinomabb bőrt használják majd az újdonságban is, akárcsak a nagyobb testvérekben.  A modern hangulatot a szélesvásznú multimédiás rendszer és a teljesen digitális műszerfal biztosítja majd. Head-up kijelző is lesz, a légbeömlők pedig egy különleges, LED-es visszajelzővel ellátott elektromos kezelőt kapnak. Természetesen helykínálat és praktikum tekintetében is sokat ígérnek a gyáriak.

ide kerültek a rádió kezelőszervei - galériaA lemezek alatt kétféle hajtáslánc lesz megtalálható. Az alapot a 200-as jelzést viselő új kétliteres egység jelenti majd, amely egy szintén friss CVT automata váltón keresztül juttatja majd el az erőt a kerekekhez – ez az erőforrás 170 lóerős teljesítményt ígér. Természetesen egy hibrid is elérhető lesz az új kompakt SUV-hoz: a 250h jelzésű egység ugyancsak egy kétliteres benzinest használ, ami egy elektromotorral karöltve 178 lóerős összteljesítményt kínál, ráadásul összkerékhajtás is elérhető hozzá – 70 km/h-ig az erejének 80 %-át képes hátra küldeni, köszönhetően egy a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotornak. Az új GA-C platform alacsony tömegközéppontot, nagy merevséget é könnyű felépítést biztosít, ami az elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóművel karöltve jó vezethetőséget ígér.

Ennél pontosabb adatok egyelőre nincsenek az hajtásláncokról, de azt elárulta a Lexus, hogy az UX-ben biztonsági és vezetéstámogató asszisztensekből sem lesz hiány. A sávtartót és az adaptív tempomatot összehangoló félig önvezető rendszer, táblafelismerő, automatikus vészfékrendszer és automatikus vagy teljesen adaptív távolsági fény is elérhető lesz. Az újdonság remélhetőleg hamarosan a kereskedésekbe is eljut majd, mi pedig érkezünk majd a további részletekkel, amint azokat nyilvánosságra hozzák a japánok.