A 3-as a BMW egyik, ha nem a legfontosabb modellje, így nem meglepő, hogy a bajorok már nagyon készültek a vadonatúj, G20 kódnéven futó generáció bemutatására. Tegnap ugyan néhány kép már kiszivárgott az újdonságról, de ma végre teljes valójában, minden információval karöltve megmutatták nekünk az autót, amely minden eddiginél fejlettebb lett.

A 3-as hetedik nemzedékének frontrészét a nagyméretű, középen összeérő vesék és a belőlük induló első fényszórók határozzák meg. A két részre osztott fényszórókat az első lökhárító látványos bemetszése teszi egyediév, amely megtöri a korábban legendássá vált, kerek nappali menetfényekre mostanra már inkább csak messziről emlékeztető megoldásokat. A modell alapfelszereltségének a LED-es első fényszórók is részei, de felárért lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is elérhetők. Az alapverzió lökhárítóinak szélén lévő fektetett T-t formázó elemek is szokatlanok lehetnek egy BMW esetében, akárcsak az oldalsó ablakkeretek szögletes végei. Hátulról a vízszintesen elnyújtott vonalak és a LED-es hátsó lámpatestek enyhén sötétített, keskeny kialakítása jelent újdonságot.

Új elemekkel gazdagodott a megjelenés - galéria

Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4709 mm), 16 milliméterrel szélesebb (1827 mm) és 1 milliméterrel magasabb (1442 mm) elődjénél, a 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2851 mm) pedig elöl 43, míg hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul – az autó tehát alaposan megnőtt, ami természetesen az utastérre is jó hatással van. Az újdonság súlypontja az elődmodelléhez képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege elődmodellhez viszonyítva átlagosan 55 kilogrammal csökkent, miközben jóval merevebb lett a karosszéria. A légellenállási együttható mindössze 0,23, ami kiváló értéknek számít a kategóriában.

Az utastérben a BMW legfrissebb megoldásai köszönnek vissza: az új, személyre szabható digitális kijelző, a legmodernebb iDrive multimédiás rendszer vagy éppen a középső légbeömlőkkel látványosan összejátszó klímakonzol igazán modern hangulatot teremt. Az anyagminőség sokat javult az elődhöz képest, a start gomb pedig a kormány mellől a középső konzolra került át, ahol továbbra is megtalálható az automata váltó előválasztó karja és az iDrive tekerőgombja – de immár természetesen érintéssel is lehet kezelni a rendszert. A csomagtér 480 literes lett, és 40:20:40 arányban bővíthető.

Modernebb és jobb minőségű lett az utastér - galéria

Modern technológiai megoldásokból természetesen nincs hiány: az alapfelszereltségek között az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer legújabb verziója is megtalálható, amely már a jármű környezetében közlekedő kerékpárosok mozgását is figyeli. Az opcionális extrafelszereltségek között a stop & go funkcióval dolgozó aktív tempomat, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésvédelemmel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is megtalálható, de a kormányzó- és sávtartó asszisztens, amely még a legkeskenyebb sávokban is segít a vezetőnek a kormányzásban, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens is van a kínálatban.

A head-up kijelző új generációja minden korábbinál nagyobb kivetítési felületet kínál, optimalizált háromdimenziós grafikával és új tartalmakkal. A parkolási manővereket parkolássegítő rendszer és tolatókamera segíti, miközben a bajor prémiumgyártó az automatizált járművezetésre képes parkolóasszisztenst és a vadonatúj tolatási segédletet is elérhetővé teszi az új BMW 3-as limuzinhoz. Ezeken felül vezeték nélküli mobiltöltő, különböző online funkciók és Harman Kardon prémium hangrendszer is van, de a legnagyobb újdonságot talán az új, intelligens személyi asszisztens jelenti.

Fejlett funkciókkal bővült a 3-as repertoárja - galéria

Utóbbi hangvezérléssel működik és akár olyan, bonyolultabb parancsokra és kérdésekre is tud megoldással szolgálni, mint például a „Keresd meg az útvonal mentén található legközelebbi benzinkutat!”, vagy a „Játssz klasszikus zenét, kérlek!”, de ha azt mondjuk neki fázunk, a klímát is feljebb tudja csavarni. A rendszert a „Hey BMW” megszólítással lehet aktiválni, de BMW helyett adhatunk neki más nevet is, amire hallgatni fog. Az újdonság az autó aktuális állapotáról is folyamatosan tud tájékoztatni, de például figyeli a rádióban játszódó zenék stílusát is, sőt, kiírja azok előadóját és címét. Egyelőre nincs róla hír, de jó eséllyel magyarul – legalábbis a bevezetéskor – szinte biztosan nem tud majd a rendszer.

A kék az M Sport, a fehér a normál kivitel - galéria

A 3-as a bevezetéskor ötféle hajtáslánccal lesz elérhető. Dízelfronton a 150 lóerős, kétliteres négyhengeres 318d jelenti a beszállót, 320 Nm-es csúcsnyomatékkal és alapból hatfokozatú kézi, felárért pedig nyolcas automata váltóval. A következő lépcsőfok az ugyancsak kétliteres négyhengeres, de 190 lóerővel és 400 Nm-es csúcsnyomatékkal szolgáló 320d, amihez már alapáron jár az automata váltó, és felárért – kezdetben egyedül hozzá – összkerékhajtást is rendelhetünk. A legerősebb gázolajos a 265 lovas, háromliteres, soros hathengeres egység lesz 580 Nm-es csúcsnyomatékkal és mindössze 5,5 másodperces 0-100-as sprinttel. A kétliteresek esetében egyébként 8,5 és 6,9 szekundum között alakul ez az érték, a végsebességek pedig 226-240 km/h – a 330d esetében 250 km/h. A fogyasztás a teljes dízel palettát latba véve 4,1 és 5,2 liter között van a BMW ígérete szerint.

Benzinesből kezdetben kétféle változat lesz, és mindkettőben egy kétliteres, négyhengeres egység dolgozik majd, nyolcfokozatú automata váltóval karöltve. A 320i 184 lóerővel és 320 Nm-es csúcsnyomatékkal, a 330i pedig 258 lóerővel és 400 Nm-es csúcsnyomatékkal áll a vásárlók rendelkezésére. A fogyasztás esetükben 5,7-6,1 liter lesz vegyes üzemben, míg a gyorsulás 7,2 valamint 5,8 másodperc. A végsebesség előbbinél 238, utóbbinál pedig 250 km/h. Később persze újabb hajtásláncok is jönnek, és több verzióhoz is elérhető lesz majd összkerékhajtás.

A fektetett T alakú elemek jól mutatnak - galéria

Az M Performance családot az M340i erősíti majd soros hathengeres motorral és a hírek szerint akár közel 390 lóerős teljesítménnyel, de nem csodálkoznánk, ha jönne egy dízel M Performance kivitel is. Természetesen a konnektoros hibrid iPerformance verzió sem marad el, amelyet valószínűleg a 330i teljesítményszintjére lőnek majd be, akárcsak az előd esetében, de annál minden bizonnyal jóval nagyobb elektromos hatótávval jön majd az újdonság – mi legalább 70-80 kilométert várunk, hiszen az új X5 45e is annyit ígér.

A Luxury és a Sport Line változatok mellett természetesen M Sport kivitel is lesz, amely teljes harci díszben pompázik majd kívül és belül egyaránt – az új 3-asnak ráadásul kifejezetten jól állnak a sportosabb lökhárítók. Ehhez egy centivel ültetett sportfutómű is tartozik majd, akár 100 %-os zárásra is képes M hátsó differenciálmű is elérhető lesz. Az új 3-as futóműve egyébként már alapból is új technológiával felvértezve került beépítésre. A rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókról van szó, amelyek haladás közben mindvégig figyelik az adott kerék spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat, ezzel pedig egyszerre kényelmes és sportos karaktert adnak az autónak – ez a technológia egyébként az ültetett M futóműben is helyet kapott. Természetesen felárért állítható lengéscsillapítás is elérhető lesz.

Világos bőrrel és fabetétekkel jóval elegánsabb lesz - galéria

Az újdonság bevezetésével valószínűleg nem sokat vacakolnak majd a bajorok, és legkésőbb jövő év elejére már hazánkba is megérkezhetnek az első példányok. Az árak valószínűleg néhány százalékot emelkednek majd a jelenlegi modellhez képest.