A turai Schossberger kastélyban került megrendezésre az első magyarországi BMW Excellence Club rendezvény, ahol a BMW vásárlók, üzleti partnerek és az autós szakma iránt érdeklődők bepillantást nyerhettek a BMW világába. Az épület a mesébe illő miliője mellett már az 1800-as évek végén igencsak előremutató és meghatározó építészeti megoldásokat sorakoztatott fel: a korszerű központi fűtés mellett volt étellift és villanyáram is a kastélyban. Ez akkoriban világszinten is ritka megoldásnak számított. De hogy jön ez ide?
A helyszín káprázatos luxus hangulatához és korának előremutató technikai megoldásaihoz kiválóan passzolt a parkban kiállított, vadonatúj BMW i7, amelyet elsőként most vehettünk szemügyre Magyarországon. A teljesen elektromos hajtású zászlóshajó a gyár szerint a WLTP-nek megfelelően 590-625 kilométer megtételére is képes egy feltöltéssel, nem mellesleg 544 lóerős, de mégsem erről lesz emlékezetes. Hanem arról, hogy igazán bevállalósan lépett előre.
Nincs más hátra, mint előre - formanyelv tekintetében itt is bátran lépett tovább a márka
A BMW szóhasználatában a „forwardizmus” a luxus olyan irányát jelenti, amely várhatóan meghatározza a trendeket a jövőben. Ha ezt a jó öreg Schossberger tudta volna, biztos belevéseti a kastély falaiba!
Mindenesetre a pár hónapon belül már nálunk is elérhető új 7-es sorozat a trendeknek megfelelően csak hosszított változatban készül. Mindez 5,39 méteres hosszúságot jelent, a formatervezők pedig szándékosan rájátszottak erre a hatalmasságra. Az új 7-es nem akart könnyed jelenség lenni, teljesen más utakat jár, mint az S-osztály. Helyette már első pillantásra hatalmasnak látszik, és miközben határozottan a márka formakészletéből táplálkozik, teljesen egyértelművé teszi zászlóshajó státuszát. A többi már ízlés kérdése, mindenesetre a tervezők igyekeztek mindent elkövetni, hogy kiszolgálják az ügyfélkör igényét.
A parádés luxust már megszokhattunk, de itt is igyekezett újat mutatni a gyártó
Az osztott első lámpatestek fényét opcionálisan elérhető Swarowski kristályok emelik, a vesék hatalmasra nőttek és ezen a modellen megvilágítást is kapnak, hogy messziről tudjuk: ha megjelenik ez a körvonal a tükörben, akkor kérem itt utat kell adni. A formaterv kétségtelenül megosztó, bátor, ennek köszönhetően a BMW minden eddiginél különlegesebb megjelenést ért el az új 7-essel. Nem lehet összetéveszteni hirtelen semmivel és valójában ez volt maga a cél, az egyediség, az egyéniség, a trendteremtés. A kéttónusú kék-fekete fényezéssel pedig egy kis „Rolls Royce érzésünk” támadhat, talán nem véletlenül. Ennek az autónak nem csak „közúti jelenléte” van, ezzel bizony meg lehet jelenni. Soha többé nem hagynám, hogy elsuvasszák holmi parkolóban vagy mélygarázsban. Mondjuk méreteinél fogva nem is lenne egy túl könnyű feladat. Ezzel bizony oda kell állni a bejárathoz, oda való a középpontba, minden szeglete megköveteli a tekintélyt. A süllyesztett kilincsek és a gombnyomásra magától nyíló ajtó pedig még fokozza az elegáns megjelenést.
Mozihangulat, egyedi megoldások és csúcstechnika fogad hátul
Beülve, miután gombnyomásra be is csukódik az ajtó, az első érzés az az elképesztő puhaság. Az ülésbe úgy huppanok bele, mint nagymamám frissen vetett hófehér dunyhájára gyerekkoromban. A kispárna a nyakamnál tökéletes alátámasztást nyújt a fejemnek. A csiszolt üveg betétek és a hangulatfény párosa már csak hab ezen a fényes tortán. Ahogy a kategóriában egyedülálló 31 colos, 8 K-s kijelző lehajlik a tetőből, elsötétednek az ablakok (mármint az üvegek maguk sötétednek) és a szórakoztató centrum hirtelen mozivá változtatja a hátsó traktust, az autóban eddig nem igazán megtapasztalható élmény. Az ajtókba integrált mini tabletek szolgálnak a hőmérséklet és egyéb funkciók állítására, de a kartámaszban elhelyezett konzol segítségével egy gombnyomásra a legkényelmesebb ülés-, azaz fekvő pozícióba teleportál és nincs más hátra, mint élvezni a csendet és a nyugalmat vagy éppen az online tartalmakat a kijelzőn. Remélem a menetpróbához sofőrt is adnak és világútlevelet!
Teljesen új a kezelési koncepció is - a hátsó ajtók érintőképernyője széria
Na jó, őszintén szólva még ilyen feltételek mellett is szívesebben ülnék a kormány mögé – tudjuk ezt be szakmai ártalomnak. A i7 hajtását nem sikerült kipróbálni, de kecsegtető az 544 lóerő és 745 Nm nyomaték, amely 4,7 másodperc alatt repíti 100-ra a természetesen maximális csendben, mégis azonnal elérhető, tekintélyes erőtartalékokkal dolgozó modellt. A 101,7 kWh kapacitású akkumulátor pakk teljes feltöltése 22 kW-os töltővel 5 órát vesz igénybe, de egyenáramról, 195 kW-os töltővel 10%-ról 80%-ra mindössze 34 perc alatt felhúzható a töltöttség. Ez persze ritkán elérhető itthon, de a legtöbb ügyfél úgyis a fali töltővel kiépített otthona és a fali töltővel felszerelt munkahelye között autózik majd az i7-tel – minden másra pedig még egyelőre ott a jó öreg belső égésű motorpaletta.
Az aprólékos kidolgozás adja a luxus egyik gerincét: itt is új szellemiség hódít
A BMW ugyanis még hagyományosabb hajtásláncokkal is kínálja az új 7-es szériát: lesz belőle 299 lőerős dízel (740d) és két tölthető hibrid is: 490 (750e) illetve 571 lóerővel (M760e). Ez utóbbi, méltóan az „M” emblémához „rendes” (nem rejtett) kipufogókat kap és nyilván sportos megjelenést. Mindegyik modell szériában összkerékhajtású.
Így is lehet - érdekesség, hogy ez a plüss belső a legdrágább a kárpitok között
Az új elektromos 7-es BMW kezdő ára 52,1 millió forint, ami egészen gazdag felszereltséget foglal magában – ezt bizonyítja, hogy 60 millión belül is egészen jó, minden igényt kielégítő konfigurációkat tudunk összeállítani, de ha nagyon nekiállunk, akkor is legfeljebb 71 millióig skálázhatjuk a dolgokat. Innen feljebb az Individual részleg teljesen személyre szabott megoldásaival (például egyedi fényezéssel) vezethet az út. Szerintünk érdemes azzal számolni, hogy csak a dízel lesz ennél valamivel kedvezőbb vétel, de pár hónap múlva már a belső égésű motorral szerelt változatokról is többet fogunk tudni.
Új korszak keződik: elsőként a tisztán elektromos változat vált rendelhetővé
Kíváncsian várjuk, hogy milyen élményeket tartogat a volán mögött a modell. Amíg ezeket begyűjtjük, a képességek kapcsán érdemes fellapozni korábbi bemutatócikkünket.

