A BMW szerencsére kihagyta a ziccert és nem préselt hét képernyőt a vadonatúj generációs 7-es BMW-be, viszont különleges anyagokkal és megoldásokkal egy kimondottan látványos luxusautót alkotott. A tervezők ezúttal is egészen bátran álltak hozzá a feladathoz, ami lehet, hogy többek szemében megosztó végeredményt jelent, de technológiai oldalról ezúttal is csúcstechnikára számíthatunk. Lássuk csak!
Az aktuális piaci trendeknek megfelelően az új 7-esnél is a hosszított kivitelen lesz a hangsúly, méghozzá olyannyira, hogy nem is lesz normál tengelytávú változat. Az 5.391 mm-es hosszúság így magától értetődő, amelyhez 1.950 mm-es szélesség és 1.544 mm-es magasság társul. A novembertől érkező hetedik generációs modell továbbra is a BMW Group BMW Group dingolfingi gyárában készül. Itt az új BMW 7-es sorozat tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egytől egyig ugyanarról a gyártósorról gurulnak le. A premierrel egy időben befutott BMW i7 elektromos motorjait és nagyfeszültségű akkumulátorait ugyancsak Dingolfingban állítják elő.
Csak egyféle kivitelben, hosszú tengelytávval lesz elérhető - közel 5,4 méteren terpeszkedik
Az új 7-es egyértelműen erőteljes kisugárzással rendelkezik. Ebben a főszerepet ezúttal is a hatalmas hűtőmaszk vállalja magára, amely a magasra helyezett, vékony csíklámpák miatt még jobban érvényesül. A világítótestek elhelyezése hátul is hasonló, itt azonban már kevésbé domináns stílusjegyek adják a körítést – valószínűleg ez a nézőpont oszt majd meg leginkább néhány szemlélődőt.
A magasra húzott hátsó lámpák mögött 500 literes csomagtér rejlik
Az új BMW 7-es sorozat már alapfelszereltségként mátrix funkciójú távolsági fénnyel és BMW Selective Beam elvakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórókkal érkezik meg az utakra. A mérnökök a modell világításfunkcióit két külön területre összpontosították. A magasabbra pozícionált, vízszintesen elnyújtott és rendkívül keskeny LED-fényforrások a nappali menetfényeknek, a helyzetjelzőknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW „Iconic Glow” kristályfényszórók korábban nem látott fényhatásokat idéznek elő, a nappali menetfények és a helyzetjelzők szerepét ugyanis itt az „L” alakban elrendezett és LED-ekkel egyenként megvilágított Swarovski kristályok töltik be. Az alább pozícionált fényforrásokban a tompított és a távolsági fényszórók kaptak helyet, sötétített búrájukkal mélyen az első lökhárítóba ágyazódva. Ha ez nem elég, a BMW hűtőrács kontúrvilágítása biztosan uralja majd az éjszakai látványt.
A műszerfalon végigfutó, színét változtató kezelőpanel látványos új megoldás
A BMW i7 a BMW i divízió hamisítatlan kék árnyalatával hangsúlyozza iránymutató fenntarthatósági tulajdonságait, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomag karosszéria-kiegészítői a márkára jellemző sportosságot hirdetik. Az új modellgenerációhoz az M Sport Pro csomag is elérhetővé válik. 2023-ban a tervek szerint reflektorfénybe gurulnak az új BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira megtervezett BMW M modellek is, amelyek mind megjelenésüket, mind menettulajdonságaikat tekintve új mércét állítanak fel a gyártó elmondása szerint.
Az új iDrive rendszer leszámol a gombok nagy részével
Az új BMW 7-es sorozat karosszériafényezési palettáján egy matt és kilenc metál árnyalat sorakozik. A modell négyféle BMW Individual karosszériafényezéssel is megrendelhető, ráadásul a portfólió a későbbiekben extrém merész BMW Individual speciális fényezésekkel bővül. A BMW Individual részleg gyárilag elérhető, kéttónusú karosszériafényezése újdonságként mutatkozik be a palettán.
Újhullámos megoldásokból sincs hiány: kristály állítógomb itt...
Az új BMW 7-es sorozat műszerfalán jelentősen kevesebb gomb, kapcsoló és vezérlőelem található, mint az elődmodell esetében. A kulcs e tekintetben a digitalizáció iránti osztatlan elköteleződés, amelyet a BMW Ívelt Kijelző testesít meg. A teljes mértékben digitális technológia egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző kettőséből áll. A kormányt és az automata váltó előválasztó karját újragondolták a tervezők. A BMW Interaction Bar eközben az új BMW 7-es sorozatban ünnepli világpremierjét: az innovatív megoldás az utastér hangulatvilágításának része, amelybe a mérnökök integrált vezérlőgombokat terveztek. A rendkívül hatékony háttérvilágítással dolgozó elem a műszerfal teljes szélességét felöleli és még az ajtókárpitokban is folytatódik.
...gyapjú üléskárpit ott. Azért a hátsó három képernyőt is érdemes megemlíteni.
A tetőkárpitból lenyíló BMW Theatre Screen és a beépített Amazon Fire TV egyedülálló szórakozási lehetőségeket kínál a hátsó üléssorban utazóknak. A 8K felbontású és 31,3” átmérőjű érintőképernyő, a Bowers & Wilkins surround audiorendszer (az opcionális extrafelszereltség részeként akár ülésekbe épített kiegészítő funkciókkal), valamint a hátsó ajtókba épített, 5,5” képernyő-átmérőjű BMW Touch Command táblagépek az új BMW 7-es sorozat hátsó üléssorát kerekeken guruló privát moziteremmé varázsolják. Az utasok itt videókat nézhetnek, játékokkal játszhatnak, zenéket hallgathatnak, informálódhatnak és letöltött programokat használhatnak – mindezt menet közben. Az Amazon Fire TV a népszerű stream-funkciókat és az élő sporteseményeket, illetve híreket egy változatos, szórakoztató csomag képében egyesíti. Emellett a rendszer integrált YouTube támogatással és 5G-s mobiltechnológiával rendelkezik.
Új ülésekben, még kényelmesebben pihenhetünk
Az új 7-eshez új komfortülések is járnak, amelyek mozgatását az ajtókra szerelt kristály kezelőszervekkel vezérelhetjük. Az Executive Lounge opció része az első utas ülése mögött kialakítható fekvőfunkció, amely hézagmentes lábtámasszal fokozza a pihentető utazás kényelmét. Sőt mi több, a mérnökök az elektromos ülésállítás lehetőségeit is továbbfejlesztették, amelynek eredményeként extrém kényelmes fekvőpozíció állítható be. Újdonság a Veganza bőrhatású kárpitozás, valamint a speciális Merino bőr/kasmírgyapjú ülésborítás.
A belső tér luxus kivitelezését üdítően másként értelmezik az autógyártók
A klímaberendezés új, vékonyabb légbeömlőket kapott és alapfelszereltségű az új, minden eddiginél nagyobb fix panorámatető. Opcionálisan új, nyitható Sky Lounge panorámatető is kapható és automatikus ajtónyitásra is képes a modell.
Európában az új BMW 7-es sorozatot eleinte kizárólag a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 xDrive60 modell képviseli. A BMW i7 xDrive60 modell meghajtásáról két elektromos motor gondoskodik 544 lóerős maximális rendszerteljesítménnyel és 590 – 625 kilométer megtételére képes, tisztán elektromos meghajtással, amelyhez a rendszer egy nettó 101,7 kWh-s akkuból merít energiát. Az üresen 2,64 (!) tonnás modell 500 literes csomagtartóval rendelkezik majd, 0,24-es légellenállási együtthatója pedig kellemes autópályás hatótávot ígér. A tekintélyes teljesítmény mellé egyébként 745 Nm nyomaték is társul.
Európában az i7 adja a nyitányt - de lesz hozzá M sportcsomag, sőt, M-es kivitel is
Az elöl 258, hátul 313 lóerős elektromotorok 4,7 másodperces 0-100-as sprintet tesznek lehetővé, a végsebességet pedig 240 km/h-ban korlátozza a rendszer.
Az Egyesült Államokban, Kínában és más kijelölt értékesítési régiókban az új BMW 7-es sorozat piaci bevezetését két benzinmotoros, enyhe hibrid hajtáslánc segíti. A zászlóshajó szerepében ezeken a piacokon a BMW 760i xDrive modell immár V8-as biturbó modellel kínál 544 lóerős alternatívát. A 2,24 tonnás modell 4,2 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni. 35i és 40i utónévvel marad távol tőlünk a sorhatos, turbós hajtáslánc, amely 272 és 380 lóerőt kínál, 400, illetve 540 Nm-es csúcsnyomaték, 6,7 és 5,4 másodperces 0-100-as sprint, illetve 7,9/8,0 literes WLTP fogyasztás mellett.
Később érkezik hozzánk a 40d, illetve a konnektoros hibrid hajtásláncok
Európában 2023 tavaszán csatlakozik a portfólióhoz az új BMW 740d xDrive modell, 300 lóerős képes, soros hathengeres dízelmotorral.
Az új BMW 7-es sorozat hajtáslánc-portfóliója 2023 elején várhatóan számos piacon plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellekkel bővül. Ahogyan a BMW i7 lemezei alatt, úgy ezekben a modellekben is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja dolgozik, WLTP szerinti 80 kilométeres hatótávval. Sőt mi több, a későbbiekben a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 újabb változatai is bemutatkoznak, köztük az új zászlóshajóként érkező BMW i7 M70 xDrive modellel, amely 660 lóerő maximális teljesítményt ígér.
Ennél azonban nem lesz sokszínűbb a paletta: a sorhatos 35i és 40i, valamint a V8-as 60i távol marad
Az új BMW 7-es sorozat futómű-technológiája egy sor innovációval segíti a modell menetdinamika és menetkomfort közötti egyensúlyának fenntartását. Az ideális műszaki alapot e téren az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt karosszériamerevség, a szélesebb nyomtávok és a nagyobb keréktárcsák egysége adja. A tervezőmérnökök az első és a hátsó tengely alapfelszereltségként kínált légrugós felfüggesztését és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető aktív hátsókerék-kormányzást is részletekbe menően továbbfejlesztették.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás aktív borulásgátló rendszerének hatékonyságát immár 48 V-os elektromos rendszer segíti – ez táplálja a dőlésgátló funkciót is. Minden eddiginél gyorsabb a menetstabilizáló és pontosabb a fékrendszer is.
Opcionálisan akár így is világíthat a hűtőmaszk
Asszisztensek terén sem lesz hiány – a teljesség igénye magától értetődő. Újdonságként a távvezérlő funkció – amely a tervek szerint 2023 tavaszán válik elérhetővé – eközben lehetővé teszi az új BMW 7-es sorozat vezetője számára, hogy az automatizált parkolási manővereket az autó mellett állva, okostelefonján keresztül vezérelje.
Belül is egyedi az éjszakai látvány
A modell piaci bevezetése novemberben kezdődik meg, nálunk kezdetben az i7 lesz a porondon.