A Toyota Aygo egy igazán vagány városi mini volt, ráadásul jó ideig hazánk legolcsóbb új autója is volt. Eljött azonban a váltás ideje, és a japánok természetesen nem hagyhatták figyelmen kívül az uralkodó trendeket, így a vadonatúj generációt magasabbra emelték, ezzel crossoverré avanzsálva azt. Ezt a tényt pedig az autó típusnevében sem hagyhatták figyelmen kívül: így született meg az Aygo X.

Talán sokan emlékeznek még a Toyota Aygo X Prologue koncepcióra: számukra nem okoz nagy meglepetést a vadonatúj Aygo X megjelenése, amely a korábbi tanulmányhoz hasonlóan rendkívül látványos jellenség lett, habár azt egy kicsit sajnáljuk, hogy a tervezők nem őrizték meg – habár valószínűleg a gazdasági osztály kötötte meg a kezüket – az elöl és hátul egyaránt összeolvadó fényszórókat. Ellenben a különleges kéttónusú fényezés maradt, ami a látványos részletekkel együtt még így is koncepcióautóssá teszi az összhatást. A gyáriak elmondása szerint egyébként teljes mértékben az európai vásárlók igénye szerint tervezték az autót az európai központjukban, ráadásul a gyártás is az öreg kontinensen lesz majd.

A limitált kiadás narancssárga díszítéseket kapott - galéria

A hátsó egyébként sokat megőrzött a korábbi generáció formáiból, míg elöl nagy, trapézalakú hűtőrács vette át a főszerepet a C-alakot formázó LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszórók kíséretében. A Yaris által is használt TNGA-B platformra épülő Aygo X – aminek nevében az X-et egyébként crossnak kell ejteni a Toyota elmondása szerint – 235 milliméterrel lett nagyobb az elődnél, így pontosan 3,7 méter hosszú, ami mellé 1510 mm-es magasság (+5 cm) és 1740 mm-es szélesség (+125 mm) társul. A tengelytáv 2430 mm. Mindezek hatására az utastér is nőtt, valamivel nagyobb vállteret és lábteret kínálva az utasoknak.

A Toyota úgy mond „megfűszerezte” az Aygo X-et, ugyanis a különböző verziókat fűszerek után nevezték el. A kardamom a zöld, a chili a vörös, a gyömbér a bézs, a boróka pedig a kék színt képviseli, amelyek az utastérben is visszaköszönnek. Kezdetben egy limitált széria is lesz, amely a kardamom verzióra épül, de kívül és belül egyaránt narancssárga részletekkel dobták fel a megjelenést a gyáriak. Az Aygo X egyik nagy újdonsága az elhúzható vászontető, amivel a kabriózás élményét szerették volna felidézni a gyáriak.

Újdonság az elhúzható vászontető - galéria

Belül kerekded formák várják az utasokat: a középkonzol buborkészerű felső részébe került a multimédiás rendszer, ami az okostelefonos kapcsolódási módok mellett (Android Auto és Apple CarPlay) akár felhő alapú navigációt, online szolgáltatásokat és online frissítéseket is kínál a Toyota Smart Connect segítségével – a MyT alkalmazáson keresztül pedig okostelefonunkkal is kezelhetünk több funkciót is. Nagy örömünkre a klíma saját kezelőkonzolt kapott.

A csomagtér több mint 60 literrel növekedett az elődhöz képest, ezzel 231 literes értéket produkálva – ez nem valami nagy, de a lehajtható hátsó üléstámlákkal akár 829 literig is növelhető. Technológiai fronton is fejlett az apróság: ugyan már az A-szegmensben is kezdenek elvárhatóvá válni a modern vezetéstámogató rendszerek, az Aygo X igen széles kínálattal rendelkezik ezen a téren, beleértve a sávkövetőt, az ütközést megelőző rendszert és az adaptív tempomatot is. Mindezek mellett van vezeték nélküli töltő és JBL hangrendszer is 4 hangszóróval, erősítővel és mélynyomóval.

Belül is jópofa lett, és tele van modern technológiával - galéria

A lemezek alatt azért érheti némi csalódás a Toyota rajongóit, hiszen az apróság csak egyetlen erőforrással válik elérhetővé – legalábbis kezdetben. Az egyliteres, háromhengeres benzinmotor mindössze 72 lóerőt és 93 Nm-es nyomatékot kínál az első kerekekn keresztül, amellyel még az A-szegmensben is igen lehangoló, 15,6 másodperces 0-100-as sprintet biztosít az ötsebességes manuális váltóval – az S-CVT automata váltó is mindössze 1 tizedet tud faragni ezen. A végsebesség kézi váltóval 158, automatával pedig 151 km/h. A futómű a szokásos felállást hozza: elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felépítés van.

A 4,7-4,9 literesre ígért vegyes fogyasztás némi gyógyírként szolgálhat, de reménykedünk benne, hogy a későbbiekben talán egy erősebb egység, vagy akár egy hibrid hajtáslánc is elérhetővé válhat. A gyengécske hajtásláncot azonban az magyarázhatja, hogy a Toyota szerette volna megőrizni a kiváló induló árat, így bár ne is álmodjunk arról, hogy az előző generáció árszintjén mutatkozik majd be az autó, de így is a piac egyik legjobb ajánlata lehet majd annak, aki meg tud barátkozni azzal, hogy az egyébként kifejezetten vagány külső alatt egy igencsak harmatos egység rejlik.