
A városi minik szegmense tulajdonképpen haldoklik: sok gyártó már feladta a küzdelmet ebben a kategóriában – és talán azt várják, hogy az elektromos technológia megfizethetőbbé váljon. Persze maradtak még, akik küzdenek, és közéjük tartozik a Toyota is. A japánok még tavasszal mutatták meg nekünk az Aygo X Prologue tanulmánnyal, hogy milyen is lesz városi miniautójuk utódja, most pedig néhány részlettel és egy ízelítővel karöltve bejelentették, hogy november elején bemutatkozik az Aygo X sorozatgyártású verziója.
Az újdonság a Yaris lemezei alatt bemutatkozott TNGA-B platformra épül majd – amely egyébként a Yaris Cross alapjait is adja –, tehát városi mini létére fejlett kisautós padlólemezt kapott. Az Aygo X a modell korábbi generációival ellentétben nem osztja majd meg műszaki alapjait a Citroen C1-gyel és a Peugeot 108-cal, ugyanis a franciák elbúcsúztak a városi minik kategóriájától – legalábbis egyelőre. Az azonban mindenképpen említésre méltó, hogy az újdonság teljes egészében európai modell, tehát itt tervezték és itt is gyártják majd, méghozzá a csehországi Kolinban.
Az ízelítőn jól látszik, a helyzetjelző fomrája nagyon hasonló lesz
Amit még elárultak a gyáriak, hogy az autó nevében szereplő X-et igazából „crossnak” kell ejteni, amivel kifejezi crossover mivoltát és a gyártó elköteleződését az emelt hasmagasságú modellek mellett – plusz visszautal a korábbi generáció formai megoldásaira, amelyek szemből egy X-et mintáztak. Talán ez utóbbi magyarázhatja azt, hogy a Yaris Cross után nem egyszerűen a Cross utónevet kapta, hanem egy X-et, amit ugyanúgy crossnak kell ejteni. Mindenesetre így nem túlságosan következetes a nómenklatúra.
A formák egyébként korábbi kémfotók alapján nagyon hasonlítanak majd az Aygo X Prologue tanulmányra, és ezt erősíti meg a megosztott ízelítő is. Igaz, azon csupán a hátsó fényszóró egy részét és a típusnevet láthatjuk, de a helyzetjelző formája pontosan illeszkedik a koncepció hátsó lámpájához – persze az egyéb világítások miatt a sorozatgyártású modell szélesebb burát kapott, de az összkép hasonló lehet. Reméljük, hogy a lámpatestek a szériaváltozatban is összeolvadnak majd elöl és hátul habár az ízelítőn mintha úgy tűnne, sajnos ezt a látványos elemet elengedték a gyáriak.
Örülnénk, ha a tervezők megőrizték volna az összeolvadó fénytesteket
Arról, hogy milyen hajtáslánc bújik majd meg a lemezek alatt, egyelőre nincs információ, de a Toyota kisebb modelljeiből kiindulva valószínűleg egy háromhengeres benzines és egy hibrid lehet a befutó – előbbi nagyjából 100 lóerős, utóbbi talán kicsit erősebb lehet. Mindenesetre hamarosan erre is fény derülhet, hiszen jövő hónap elején bemutatkozik az autó.
