Van még fantázia a minik kategóriájában, csak éppen új recept alapján kell főzni, még inkább teljesen újra kell csomagolni a modelleket – egyre inkább ez az érzésünk a Toyota terveit látva. A megújulás ’természetesen’ egy crossoveresített járművet hozhat, legalábbis erre utalnak az Aygo X Prologue koncepción látható 19 colos felnik, a megemelt hasmagasság és a részben feketére fényezett karosszéria is.

Az aktuális Aygo vérvonalát a függőleges elrendezésű hátsó lámpák, a hátsó szélvédő és a karosszéria sarkáig kitolt kerekek viszik tovább, a terepes életérzést pedig a tetőkorlát, a haspáncélt imitáló első-hátsó lökhárítóbetétek, valamint a ködlámpák képviselik.

Emelt hasmagasság, de nem túl magas karosszéria: pici marad a divatosabbá váló Aygo

Tipikus koncepcióautós részlet a két darab, tükörbe szerelt akciókamera, ami az úton szerzett élmények megörökítésére alkalmas. A hátsó lökhárító egy kihúzható kerékpártartót rejt – nem most látunk ilyet először, de a kerékpározás terjedésével egyre többek figyelmét ragadhatja meg.

A tanulmány a Yarisnál érezhetően kisebb maradt, bár mindkét típus a GA-B platformon osztozik. Az Aygo X tehát 3700 mm hosszú, tengelytávja 2430 mm, magassága pedig 1500 mm. A Toyotától elsőre meglepő módon kizárólag belsőégésű motorokkal készül majd az új mini – ezt a döntést a viszonylag alacsonyan tartani kívánt vételár indokolja.

Egyértelmű jele a rokonságnak: változatlan jellegű a hátsó rész

Műszaki részletekről nem kaptunk információt, de a fentiek alapján az ezres, háromhengeres (szívó) benzinmotor lehet az új Aygo (egyetlen?) alapmotorja – hozzá pedig ötfokozatú kézi, vagy fokozatmentes automata csatlakozhat. GR jelzésű csúcsváltozatról még csak suttogás szintjén sem hallani.

A tervek szerint a generációváltás nem párosul drágulással, így a továbbra is a csehországi Kolínban készülő autó elődjéhez hasonlóan 12500 eurós (ez 4,5 millió forintot jelentene, de Magyarország sokszor speciális terep a gyárak számára) kezdőáron kerülhet a szalonokba – várhatóan 2022 derekán.