Francia stílusú Opel, germán beütésű 308-as, a Stellantis legújabb üdvöskéje: mindenkinek mást jelent a következő generációs Opel Astra. A nálunk évtizedek óta népszerű modell külseje a villámos márka új stílusát követi, az EMP2 padlólemez alkalmazásával kipróbált technikát kap, és ismét Rüsselsheimben gyártják.

Az autó minimális hossznövekedés (+4 mm) után 4374 mm hosszú. Ennél jelentősebb, de még mindig nem radikális a tengelytáv 15 mm-es növekedése. A 2675 mm-es érték rövidebb első túlnyúlást is jelent. Elődjénél 51 mm-rel szélesebb az új Astra és már 1860 mm-nél jár. Részben a keresztirányú gyarapodás miatt nagyobb a csomagtartó: 52 literes bővülés után 422 literes.

Egy minimalista 308-asnak is beillik az új Astra

A belső tér a karosszériához hasonló alapos megújuláson esett át. Kettő, egyaránt 10 hüvelykes digitális kijelzőt kap a minimalista műszerfal. Néhány fizikai gomb megmarad, de az Opel is követi az autóipar (és a Stellantis) általános trendjét. Műszaki megoldások terén is van újdonság: a LED-mátrixos fényszórókat az Insigniából veszik át, elérhető a megállásra és újraindulásra képes követős sebességszabályozó, a HUD és a 360 fokos kamera is.

Bár a németek nem vitték túlzásba a hajtásláncok ismertetését, erre valójában nincs is szükség – elég megnézni a Peugeot 308 vonatkozó adatait. 110 és 225 lóerő közötti gázolajosok, benzinesek, illetve konnektoros hibridek, hatfokozatú kézi és nyolcsebességes automata váltó: örömteli lehet, hogy az ínséges átmeneti időszak után ismét kerülhet négyhengeres motor az Astrába.

Talán a felfelé álló bajuszkapcsolóktól is elbúcsúzhatunk

Ősztől lehet megrendelni az újdonságot, 2022 elején már szállítják is az első példányokat. Háromajtós (avagy GTC) változatban ne reménykedjünk, ellenben a kombi hamarosan érkezik. De nem a Müncheni Autószalonon, mert a márka nem vesz részt a rendezvényen.

Már most feljegyezhetjük, hogy ez az Astra generáció (ezúttal mintha nem ragaszkodnának az ’L Astra’ megnevezéshez) kap utoljára belsőégésű motort, hiszen az Opel 2028-at jelölte meg a teljes elektromos átállás európai időpontjának.