Tizenkét éve nem mutatott be új típust a Lotus, ezért is nagyon különleges a mai nap Colin Chapman tisztelői számára. Az új modell – az Emira – premierjét az autózás goodwoodi ünnepére, vagyis a Festival Of Speed nevű rendezvényre időzítették. A dolgok jelen állása szerint ez lesz az utolsó benzines Lotus, mivel hamarosan a britek is átállnak a hibrid és elektromos autók gyártására.

A Type 131-es kódon futó Emira az Esprit szellemi örökségét viszi tovább. A középmotoros kétüléses kupéban vagy egy Mercedes-AMG-féle kétliteres négyhengeres, vagy a Toyota eredetű 3,5 literes V6-osra dohoghat. A nagyobb motorhoz elérhető a kézi váltó is, a német erőforráshoz viszont kizárólag a nyolcsebességes duplakuplungos automata csatlakozhat.

Mintha ez lenne az utolsó benzines Lotus: a britek mindent beleadtak

Mindkét motort keresztben helyezik el, a hajtásban csak a hátsó kerekek érintettek. Pontos teljesítményadatok hiányában becslésekre hagyatkozhatunk: a maximális értéket 360 és 400 lóerő közé várják, a csúcsnyomaték 430 Nm körül alakulhat.

Bárhogy is legyen, a klasszikus sprintidőt 4,5 másodpercen belül futja meg a közel 300 km/órás végsebességre képes Lotus, miközben a norma szerinti széndioxid-kibocsátása 180 g/km alatt marad.

Nincs aktív légterelőrendszer, kiegyensúlyozott a jármű dinamikája

Elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros futóművet találunk, és ezúttal sem váltottak elektromos szervokormányzásra: megmarad a hidraulikus rendszer.

A Tour karakterisztikájú alapbeállítás mellett elérhető a Sport hangolás is; a Lotus Driver’s Pack a keményebb hangolású futómű mellett rajtautomatikát és Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsgarnitúrát (az egyébként járó Goodyear Eagle F1 Supersportok helyett) is tartalmaz.

V6-ossal kezdődik a forgalmazás, de az autóba AMG-féle négyhengeres is kerülhet

Az Elemental becenevű, extrudált alumíniumból, ragasztásos technológiával készült (épp ezért könnyű) padlólemezre 4412 mm hosszú, 1985 mm széles és 1225 mm magas karosszériát húznak; a tengelytáv 2575 mm. Közvetlen elődjénél 5 kilóval vált nehezebbé az Emira: pontosan 1405 kg-mal mérlegel.

Az Evoránál lényegesen szélesebb az Emira nyomtávja, és akár 20 hüvelykes felnik is elférnek a kerékjáratokban. A 2020-as évek divatjának megfelelően a világítás elöl-hátul LED-es, továbbá 10,25 colos érintőképernyő, telefontükrözésre képes fedélzeti rendszer és 12,3-es digitális műszeregység is kerül az autóba.

Szinte túl sokat tud az Emira; a plusz funkciókkal új vevőket szeretnének megnyerni

Egészen újszerű, a korábbiaknál tágasabb, illetve könnyebb ki- és beszállást szavatol az utastér kiképzése. Az anyaghasználat általánosan magas színvonala mellett jutott energia pohártartók és ajtókba épített rekeszek kialakítására is. Az ülések mögött amúgy 208 literes csomagtartó található, a motor mögött pedig további 151 liternyi holmi számára marad hely.

Multifunkciós kormánykerék, KEF hangrendszer, elektromosan állítható ülések, kulcs nélküli indítás, sebességtartó, esőérzékelő, tolatóradarok, motorosan behajtható tükrök: ez mind megtalálható a Emirában, az ADAS csomag ráadásul számos egyéb sofőrsegédet is tartalmaz. Reméljük, lesz igény egy sallangokat nélkülöző konfigurációra is.

Hazánkban is kapható lesz - galéria

Az autó alapjait az új, norwich-i üzemben, erősen automatizált módszerekkel állítják elő. Innen a cég központjába, Hethelbe szállítják át a félkész terméket, hogy a sokáig félkészen árválkodó, 12 ezer négyzetméteres csarnokban szereljék készre az autót.

Jövő tavasszal jelennek meg az első ügyfélautók, 60 ezer font alatti (átszámítva mintegy 24 millió forintos) indulóárra számíthatunk. Az AMG-motoros autókra egy kicsit többet kell várni: jövő nyáron érkezhetnek meg a Geely (a Lotus tulajdonosa) és a Daimler egyezségének köszönhető erőforrással szerelt példányok. Éves szinten 4800 autó értékesítésével lennének elégedettek a britek, akik egyébként kiemelt figyelmet fordítanak a minőségbiztosításra is.