A Fashion Street-i üveg kockában elhelyezett modellfrissített Mercedes-Benz V-osztállyal kapcsolatban elsőre olyan érzésem támadt, mint amikor a bűvész kalapjába rejtett nyuszi ahelyett, hogy galambbá változva tovaszállna, változatlan testi valójában ücsörög tovább a varázslat végeztével... Amikor aztán az ajtók feltárultak, a belbecs értékei némiképp átrajzolták a fejemben ezt a költői képet.
A magyar piacon évről évre eladási rekordokat döntő V-osztály amellett, hogy hangsúlyos, kontúrvilágítással megáldott hűtőmaszkot kapott, bizonyos felszereltségi szinttől új, multibeam LED fényszórók fokozzák képességeit. Az új felnikkel és a négy új színnel (High-Tech ezüst, Kalahári-arany, Vintage-kék és Alpin-szürke) a női vásárlók érdeklődését is fenn kívánják tartani a modell iránt.
Markáns és a márka arculatába passzol az új orrkialakítás
Az Avantgarde, az AMG line és az Exclusive felszereltségű modellekkel a tehetős nagycsaládok, az üzleti élet vezetői és az aktív életmódot folytatók találják meg a számításaikat. Ez utóbbi csoport számára készülhet Marco Polo változat is.
A nagyobb változás a belső térben mutatkozik. A vezető környezete abszolút személyautóssá vált, a Mercedes-Benz tervezői alaposan átgondolták a digitális forradalmat, majd bölcs belátással úgy döntöttek, hogy az érintő kijelző és touch pad mellett bizonyos funkciók fizikai gombokat is kapnak a műszerfalon. A központi kijelzőn futó MBUX 2-es verzió már képes lesz arra, hogy a parkolódíj fizetését is intézze helyettünk, ha egy fizető zónában parkoljuk le az autót.
Belül digitális tekintetben nagy az előrelépés - galéria
Az előd rendszernél is kiterjedtebben „tanulja meg” a vezető igényeit, így alkalmazkodik a vezető szokásaihoz, például szívesen ajánlja fel a navigáció az indítást követően a megszokott útvonalat, pont, mint egy jó sofőr! Ez utóbbi csak akkor hiányzik (de nagyon) amikor a középső üléssorban helyet foglalunk és a pihe-puha párna megtámasztja a fejünket, elindítunk egy masszázs funkciót és egy energizáló fényterápiát. A leghátsó sor bár kicsit szűkösebb, a modell építése (kocka) itt is kellő mennyiségű teret biztosít. Kár, hogy nem mozdul az autó magától, már-már méltatlannak érezném ebből a helyzetből kimozdítani magam, hogy előre cammogjak és holmi vezetéssel foglalkozzak.
Ha mégse lenne oly nagy kedven a szó klasszikus értelmében vezetni, a vezetői segédlet csomag 2. szintű, részben autonóm haladást biztosít. Újdonság a passzív biztonság terén a 11 légzsákot kínáló járműben a vezető ülésbe rejtett középső légzsák, amely az utasok egymással történő összeütközését hivatott megakadályozni.
Nagyon hívogató a belső tér - galéria
A vezetési élményt később tudjuk megtapasztalni, de műszaki tekintetben nem számíthatunk nagy előrelépésre, hiszen a már ismert megoldásokból táplálkozik az aktualizált modell is. Az árakról a későbbiekben lesz majd szó, a motorpalettáról viszont már tudjuk, hogy a kétliteres, négyhengeres dízelmotor főszereplésével bontakozik ki. 163 lóerő és 380 Nm jelenti a beszállót, majd 190 lóerő (440 Nm) a következő szintet, a 300 d pedig 237 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal áll majd rendelkezésre, akár összkerékhajtással párosítva is. Széria lesz a kilencfokozatú, bolygóműves automata váltó, a hatékonyságot pedig vélhetően 48 V-os enyhe hibrid rendszer fokozza majd.
Még fontos információk hiányoznak, de még közel fél év van a végleges bemutatkozásig
A gyáriak ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a Mercedes-Benz stratégiája szerint 2026-ban megjelenik a teljesen elektromos haszongépjármű platformjuk, amely 2030-ra 50%-os arányt fog elérni a márka ezen szegmensében. A modell 2024 első felében kerül bevezetésre Magyarországon – a friss információkkal jelentkezünk majd.