A vadonatúj, hét üléssel is elérhető Dacia Jogger bemutatkozása globálisan is figyelemre méltó, ám a hazai piac szempontjából kifejezetten fontos, hiszen Magyarországon a legalább háromgyermekes családoknak akár 2,5 millió forintos állami támogatás is járhat hétüléses újautó vásárlása esetén. A Lodgyval már eddig is igen népszerű volt a Dacia, de az új Jogger még tovább növelheti az érdeklődést, nem is érdemtelenül.
Az orrkialakítását tekintve egy az egyben a Sandero Stepway köszön vissza ránk a Jogger képében, azonban az A-oszloptól kezdődően egy teljesen új autóval van dolgunk: a magassága 4 centivel nő túl a crossoveres kisautón, míg a 2,9 méteres tengelytávolság már az igazán méretes modellek sajátja. 4,55 méteres hosszával egyébként a jelenleg elérhető leghosszabb Dacia lett.
A Jogger formáit nem érheti panasz - galéria
Nem csak a méretei, de a vonásai is figyelemre méltók, hiszen a románok mintha három kategóriát vegyítettek volna össze: a terepes műanyag elemek és a finoman emelt hasmagasság egy crossovert láttat, emellett pedig egy egyterű és egy kombi szerelmegyereke is lehetne az újdonság – sőt, kicsit hunyorítva még egy dobozost is beleláthatunk. Összességében egyértelműen az első Logan MCV juthat eszünkbe, aminél a crossoveres elemeket leszámítva talán ugyanezt érezhettük.
Mindenesetre a modern vonások és a terepes elemek a látványos színnel vegyítve igazán mutatós összképet eredményeznek – akinek a Lodgy látványa nem nyerte el a tetszését, az most biztosan visszatér majd egy Dacia szalonba. A műszerfalat és az első sort tekintve szintén a Sandero köszön vissza, amire nem lehet panaszunk: fejlett, mindenféle mobiltelefonos kapcsolódást támogató multimédiás rendszer – vagy alternatív megoldásként egy telefontartó és egy alkalmazás, amely kapcsolódni tud az autó rendszereihez –, és a jobb felszereltségű változatokban egészen finom és látványos megoldások várják a beszállókat.
Az ígéretek szerint hátul is teljes értékű üléseket kaphatunk - galéria
A lényeg persze egyértelműen az első sor mögött kezdődik: bár erről nem szól a sajtóanyag, a képek alapján sajnos csak a két szélső üléshez jár ISOFIX kapcsolódási pont – valószínűleg azért, mert az 1784 mm-es szélesség nem elég erre –, de a helykínálat hosszában egészen kiválónak tűnik. A harmadik sorban sem spóroltak: ígéreteik szerint két felnőttnek is bőven elég hely van, ami látva a teljes értékű üléseket bizony valóban elképzelhető – bár a fejtér talán kissé szűkös. A beszállást az ülőlappal együtt előre billenthető második sor könnyíti meg.
Ami a csomagteret illeti: ötüléses verzióban egészen elképesztő, 708 literes adatot tud felvonultatni az autó, míg hét üléssel a leghátsó sort felhajtva 565 liternyi csomagot pakolhatunk be – ellenben a harmadik sor ülései kivehetők, így még több helyet teremtve. Ha mind a hét ülést használjuk, akkor mindössze 160 liter jut, míg ha a lehető legnagyobb teret kívánjuk összehozni, akkor 1819 litert kapunk.
Itt nincs meglepetés, de kellemes a hangulat - galéria
Technológiai frontos sincs szégyellnivaló: fűthető első ülések, automatikus klíma, kulcsnélküli rendszer, esőérzékelős ablaktörlők, holttérfigyelő, tolatókamera, automatikus vészfékrendszer és parkolóasszisztens is van, és már alapáron is egészen sok extra jár – például automatikus fényszórók, tempomat, sebességkorlátozó és multikormány. Mindezek mellett olyan okos megoldásokat kínál a Jogger, mint az átalakítható tetőlécek, melyek keresztbe fordítva rögtön kereszttartókként is funkcionálnak, és 80 kilogrammig pakolhatók – így nem kell külön tetőcsomagtartót venni.
Ami a hajtásláncokat illeti, a Jogger kezdetben csak két egységgel lesz kapható. Az egyliteres, háromhengeres, turbós benzines 110 lóerővel és 200 Nm-es nyomatékkal – amiből 190 Nm már 1750-es fordulaton elérhető – kínál hagyományosabb hajtást hatfokozatú manuális váltóval. Az ECO-G névre keresztelt, LPG-vel és benzinnel egyaránt működő kivitel teljesítménye egyelőre nem ismert. Utóbbi azonban a 40 literes LPG és az 50 literes benzintartályának köszönhetően 1000 kilométeres hatótávot tudhat magáénak.
Ügyes megoldás: keresztbefordíthatók a gyári tetőlécek
A Dacia később biztosan bővíti majd a palettát, és már azt is elárulták, hogy 2023-ban érkezik egy normál hibrid kivitel is egy 1,6 literes szívómotorral és két elektromotorral, melyeket egy 1,2 kWh-s akkumulátor támogat majd. Az árakról egyelőre sajnos nem esett szó, de a mostani helyzetben sajnos nem sok jóra lehet számítani. Ha abból indulunk ki, hogy a jobban felszerelt Sandero Stepway a 90 lóerős motorral 4,85 milliótól indul, akkor az erősebb, jóval nagyobb és hétüléses Jogger jól felszerelve átlépheti a 6 milliós határt is – igaz, a 2,5 milliós állami támogatással így is 4 millió alatt lehet majd az ára, ami bizony kifejezetten vonzó.

