Már a menetpróbán lehetett sejteni, hogy igazi élményautóval töltök el egy hetet. De vajon hogy oldja meg a hétköznapi kihívásokat egy akcióhős izom pickup? A teszt végére kiderül!

Add a comment

Azért szeretem a Citroën-t, mert formabontó ötleteivel igazi egyéniségként színesíti az utcaképet. Mer több lenni az átlagosnál, ráadásul egyértelműen a kényelmes, nyugodt autózás mellett foglalt állást. Cikkünk főszereplője ennek a törekvésnek az egyik legékesebb manifesztációja akar lenni.

Add a comment

A Mazda továbbra sem hajlandó beállni a sorba: noha a turbókorszakkal szembemenve eddig szívómotorokkal tartották a frontot a japánok, ezúttal még markánsabban domborítják ki a különbözőséget. A CX-60 nagy szívós plug-in hibrid hajtással és hathengeres, öblös dízelmotorral mutat fityiszt a többieknek, legalábbis elméletben.

Add a comment

Autókedvelőként a V8-as motornak és mennydörgő orgánumának mindig is helye volt a szívemben. Ha izomautókról van szó, akkor egy emlék is felsejlik hozzájuk. 2007 nyarán előzetes ismeretek nélkül ültünk be baráti társaságunkkal Trantino Grindhouse – Halálbiztos című filmjére, amely – mint kiderült – a rendező burkolt ódája az ikonikus amerikai izomautókhoz, az egyik főszerepet, vagyis a film utolsó, igazságtevő fejezetét pedig egy 1971-es fehér Dodge Challenger kapta egyértelmű főhajtásként a Vanishing Point (Száguldás a semmibe) klasszikus előtt, amelyben szintén egy fehér Challengerrel igyekeztek eltűnni a horizonton. Tarantino kicsit ellentmondásos fináléja igazi V8-as hangparádé volt, amely olyan mélyen belém véste az izomautók szeretetét, amit eltüntetni soha se lehet.

Add a comment

Nehéz igazán vonzó és minden igényt kielégítő autót találnia annak, aki a klasszikus felépítésű példányokat kedveli, azonban a kompakt szegmensben végre úgy tűnik, megláthattuk a fényt az alagút végén. A Honda az új Civic bemutatásával a hibrid technológia jövőbe mutató mivoltát próbálta ötvözni a hagyományos értékekkel és a japánoktól megszokott, magas minőséggel – ezúttal a végére járunk, mennyire sikerült jól az említett összetevők eggyé gyúrása.

Add a comment

A Mercedes-Benz GLC 2015-ben, a GLK leváltására született. A névvel együtt változott a koncepció is, hiszen az egykori szögletes, nem kimondottan magas karosszériát egy kerekebb, tisztességes SUV-magasságú felépítmény (illetve akár Coupé kivitel) váltotta. A következő mérföldkőhöz 2022-ben ért a típus, hiszen tavaly nyáron mutatták be a X254-es nemzedéket.  Bár első ránézésre nem egyértelmű, de teljes értékű generációváltáson esett át a modell. Így aztán új a padlólemez is: immár az MRA 2-t találjuk a burkolat alatt. A terepképességekre fókuszáló hazai menetpróba után egy teljes héten keresztül ismerkedtünk a kompakt SUV-vel, amit a kellemes társnak bizonyuló 220 d jelű dízel erőforrás hajtott.

Add a comment

Megvallom őszintén, a Citroen DS szériáját, s az abból nemrégiben komplett, prémium márkaként kivált DS-t mindeddig nehezen tudtam ténylegesen a felsőbb szegmensbe skatulyázni, azonban ahogy az idő sok esetben mindent megold, úgy a franciáknak is kellett pár év, hogy beérett, ténylegesen prémium portékát tudjanak letenni a pultra – nálam most jött el az idő, hogy a friss DS 4 által komolynak érezzem a márka törekvéseit. A kompakt modell csúcs-hibrid hajtással járt nálunk.

Add a comment

Az Opelt nemrégiben bekebelezte a Stellantis körbe tartozó PSA konszern, s azóta minden kétséget kizáróan az új Astra érkezése volt a legfontosabb mérföldkő az új márkacsoportba integrálódó villámosok számára. A kompakt modell már a franciák műszaki alapjaira épült, miközben egyedi dizájnjával jól elkülönül – lássuk, mit tud a csúcsra szerelt Astra benzines turbómotorral és automatával társítva.

Add a comment

A Mercedes-Benz nagy lendülettel vetette bele magát az elektromos autózásba, aminek egyik velejárója az volt, hogy már meglévő modelleket alakított át tisztán elektromossá. Ennek megvannak a maga előnyei és hátrányai, amelyek aránya attól is függ, hogy az adott gyártónak hogy sikerül integrálnia a villanyos hajtásláncot az eredetileg nem elektromos autókhoz tervezett platformba. Noha a nagycsaládos autóvásárlási támogatás eltörlésével komoly ütőkártyáját elvesztő, hétszemélyes EQB nem az első ilyen csillagos modell, ami nálunk járt, mégis érdemes mindegyiket külön-külön alaposan megvizsgálni – így is tettünk.

Add a comment

Az újkori Ford Puma 2019-es debütálása óta bizony több mint 3 év telt el, s az akkor friss, ám még ma is divatosnak ható kis crossover méltósággal tette zsebre az elszaladó esztendőket. Nemrégiben a Kuga kapcsán írhattunk arról, mennyire üdítő lehet egy nem pont friss, hanem egy már kiforrott modellel tölteni a mindennapokat, s ez részben a kisebb testvérre is igaz, amelyet ezúttal a legerősebb kishibriddel, valamint automatával fogtunk vallatóra.

Add a comment

Ha úgy kezdeném a cikket, hogy a Transitban is van egy kis Mustang, akkor valószínűleg okkal számíthatnék egy-két keresetlen szóra. Márpedig ebben a hátsókerék-hajtású, 269 lóerős áruszállítóban a Mustang Mach E (amiról persze tudjuk, hogy nem igazi Mustang) kisebbik, 68 KWh-s akkucsomagja van beépítve. És hogy mindez mire elég egy ekkora kettes szekrénynél? Végére jártunk!

Add a comment

Nehéz útkeresés vár a legdinamikusabbra szabott elektromos Mustangra, amely teljesítményéhez illően a Mach-E megnevezés mellé a GT plecsnit is megkapta. Noha ma már egyre több elektromos autót kapni és látni, a Mustang típusnevet még mindig nehéz összeegyeztetni a villanyhajtással, legalább olyannyira, mint a crossoveres, ötajtós felépítéssel.

Add a comment

A Lexus az előző generációs NX-szel nagyon jó tempóban és nem mellesleg jó ár-érték aránnyal szállt be a közepes méretű SUV modellek kategóriájába – nem csoda, hogy a típus egészen a termékciklus végéig népszerű maradt, a japán prémium márka legkelendőbb modelljének bizonyulva. Most itt az új generáció, ami ránézésre nem is távolodott el nagyon az elődtől, pedig műszakilag és főleg a megtapasztalható élményeket tekintve szinte minden megváltozott. Vajon a jó irányba? Tesztünkből kiderül.

Add a comment

Akárhogy is vesszük, ma már minden az elektromos jövőről szól, noha azért találunk a piacon még élhető és takarékos simán csak belsőégésű motoros, hibrid vagy konnektoros hibrid modellt. Persze a trendek miatt a PHEV hajtások terén sincs új a nap alatt, régi új ismerősként örömmel láttuk vendégül a már több ízben kellemes benyomást keltett Ford Kugát, amelynek lemezei alatt a Toyota által megálmodott, ám a kék oválosok által elkészített plug-in rendszer kapott helyet.

Add a comment

Az elektromos autózás már nem a jövő, hanem a jelen – vagy legalábbis annak egy nem elhanyagolható része, ráadásul ma már egyértelműen az utcakép részévé váltak a kipufogóvég nélküli zöld rendszámosok is. Noha ma már vannak dedikáltan villanyautós platformra épített modellek, akadnak még a meglévő modell elektromossá alakítását vállaló gyártók. Tesztalanyunk, a Volvo XC40 Recharge esetében annak jártunk utána, hogy utóbbi megoldás mennyire versenyképes még a mai piacon.

Add a comment