- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Ford évek óta alkalmazza a Vignale szériát, amivel a prémiumok közelébe vágynak a kék oválosok. Összességében egy magas felszereltségű, a többihez képest finomabb anyagokat és szép dekorbetéteket tartalmazó felszereltségi szintről van szó, amelyet persze a Kuga, a gyártó népszerű SUV-ja is megkapott. Mi pedig a kedvelt konnektoros hibrid hajtással fogtuk ezúttal vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Kár is volna tagadni: egyre kevesebb olyan újdonságot tudnék első blikkre felsorolni, amit még minidig jó vezetni, ami még mindig tartalmaz valamicskét abból a jófajta vezetési élményből, ami sokakkal megszerettette az autózást. A BMW persze híres arról, hogy a sportos géneket jobban kiemeli modelljeiben, és a frissített 3-as széria, pontosabban a 330i esetében még is igaz mindez, vagyis az M modell alatt is kapunk igazán zsivány, mégis jól használható szedánt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Ford nem teketóriázik, hanem minden fronton igyekszik a divat hullámait meglovagolni: mindez azt jelenti, hogy a már létező crossover/SUV modellek mellett a hagyományos típusok is kapnak egy, amolyan crossoveres küllemet adó felszereltségi szintet az Active felszereltség formájában. A Fiesta mellett a Focushoz is elérhető ez a csomag, amelyet most 155 lóerős könnyűhibrid erőforrással és automataváltóval fogtunk vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Léteznek legendás sportautók, kényelmükről híres modellek és kategóriateremtő nevek. Akad jármű, amely a legyártott példányszáma, vagy éppen vételára miatt válik történelmivé. Jöttüket rekordok és mítoszok övezik, miközben mögöttük, valahol a háttérben megbújva sorakoznak a hétköznapi hősök. A kitüntetés nélküli vitézek, akik megbízhatóságukkal, strapabíró jellemükkel csempésznek boldogságot gazdájuk életébe. Amikor egy autógyártó kiáll az elvei mellett, következeseten fejleszti egy-egy típusát, esetleg az a bizonyos autó valamiben még kiemelkedő is... Nos, akkor változik át fekete köpenyes Zorrová az addig Don Diego de la Vegaként ismert fiatalember, és válik maga is legendává. Épp, mint a Toyota Hilux. Épp, mint a Hilux?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Elektromos kompakt SUV-ot hozott nekünk a BMW, ami gyakorlatilag minden tekintetben kimeríti a divat és trend fogalmát 2023-ban. A villanyos iX1 mind felépítésében, mind hajtásában az aktuálisan erőltetett és ezzel párhuzamosan sokak által preferált irányvonalat képviseli. Nyilván nem tesztalanyunk adja meg a választ a jövő kérdéseire, de megmutatja, hogy a bajorok jelenleg miként képzelik és miként tudják kiszolgálni az e-mobilitás és a prémiumság keresztmetszetét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
Amikor egységnyi alapterületen ennyire jól átlátható, pakolható kényelmes és praktikus dobozforma autóba ülök, mindig felteszem a kérdést: miért dobjuk el lassan ezt a kategóriát is, amikor nagycsaládos felhasználásra alkalmasabbat nehezen találni? Másik szívfájdalmam, hogy egy ilyen jól pakolható, gigacsomagtartós vagy épp hétszemélyes autó, amelyben az utolsó sorban is viszonylag kényelmesen ülünk, miért csak cirka 200-220 kilométerre repít el minket? Egyelőre nehezen felfogható iparági trendek ezek, de lássuk miről is van szó: elektromos francia családi modelleket fogtunk vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Mi kell a férfinak? Szól az örök kérdés. És a válasz: hétvégére egy hátsókerékhajtású, önzáró differenciálműves élményautó, lehetőleg kikapcsolható kipörgésgátlóval. Aztán egy utazóautó jó 200 lóerővel, szellőztethető bőrülésekkel, billenthető tetőablakkal és számos vezetési segéddel. Végül egy koszos-szagos rakományt befogadó platós jármű felezős váltóval, létraalvázas konstrukcióval; hiszen a dolgos hétköznapokból jut a legtöbb.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
1020 lóerő. A világ egyik leggyorsabb nagyszériás autója. Szupersportautókat megszégyenítő 2,1 másodperces 0-100 gyorsulás. Hogy milyen? Zsigeri, azonnali, embertelen és vad. Gyakorlatilag egy vadászrepülőgép dinamikáját lehet közúton megtapasztalni. És a földön marad, vagy ez már kilövi magát az űrbe alólunk? Cikkünkből hamarosan kiderül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az autóipar haladási irányát látva úgy sejtjük, hamarosan az SUV-k lesznek a ‚normális‘ autók, és a klasszikus kategóriákat emlegetik majd ‚alacsony‘ felépítésűként. Ugyanígy elképzelhető, hogy a benzines példányok jelentik majd a kuriózumot, az ‚autó‘ szó hallatán pedig egyből a villanyosok jutnak eszünkbe. A Volkswagen mindkét trendvonatra megváltotta jegyét, amikor az ID.5 bevezetése mellett döntött. Sőt, a sportosabb megjelenés érdekében kupés tetőívvel bolondította meg az elektromos, emelt karosszériás (egyelőre még így hivatkozunk rá) modell receptjét. Lássuk, hogyan emészti meg gyomrunk a wolfsburgiak főztjét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ma már régivágásúnak kell lenni ahhoz, hogy ezt szeresd: alacsonyan, szinte tökéletes pozícióban ülsz, már-már intim szűkösséggel ölel körbe a klasszikus kupéforma, nagyjából egy méterrel előtted pedig mai szemmel öblösnek csúfolt szívó benzinmotor mormolja négy hengerrel imáját. Te pedig egyesbe tolod a váltót, padlóig nyomod pedált és huncutul driftelve elindulsz utadra. Egy ilyesfajta régivágású sportautóhoz nem csak te kell, hogy tökös légy, hanem az is, aki megteremtette azt: a Toyota GR86 járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A plug-in hibridek korszaka olyan ajtókat nyitott ki bizonyos gyártók számára, amelyeken keresztüllépve bizony soha nem gondolt területre tévedhetnek. A hagyományos hajtásláncok villanymotorokkal való „felturbózása” révén a Peugeot is olyan teljesítményt tud ajánlani ügyfeleinek, amiről korábban szó sem lehetett volna. Itt pedig kidomborodik, hogy bizony a hibrid technológia nem csupán a fogyasztás kordában tartására alkalmas, hanem például a teljesítmény fokozására is. Remek példa erre a PSE, vagyis a Peugeot Sport Engineered által megalkotott 508-as, ami egy összkerékhajtású, a gyártó ambíciói szerint élvezetes vezetést biztosító konnektoros hibrid, amely ráadásul közben nem pazarló, mi több, a kombi, azaz SW változat személyében még családi praktikumot is képes nyújtani.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
Már a menetpróbán lehetett sejteni, hogy igazi élményautóval töltök el egy hetet. De vajon hogy oldja meg a hétköznapi kihívásokat egy akcióhős izom pickup? A teszt végére kiderül!
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
Azért szeretem a Citroën-t, mert formabontó ötleteivel igazi egyéniségként színesíti az utcaképet. Mer több lenni az átlagosnál, ráadásul egyértelműen a kényelmes, nyugodt autózás mellett foglalt állást. Cikkünk főszereplője ennek a törekvésnek az egyik legékesebb manifesztációja akar lenni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Mazda továbbra sem hajlandó beállni a sorba: noha a turbókorszakkal szembemenve eddig szívómotorokkal tartották a frontot a japánok, ezúttal még markánsabban domborítják ki a különbözőséget. A CX-60 nagy szívós plug-in hibrid hajtással és hathengeres, öblös dízelmotorral mutat fityiszt a többieknek, legalábbis elméletben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Autókedvelőként a V8-as motornak és mennydörgő orgánumának mindig is helye volt a szívemben. Ha izomautókról van szó, akkor egy emlék is felsejlik hozzájuk. 2007 nyarán előzetes ismeretek nélkül ültünk be baráti társaságunkkal Trantino Grindhouse – Halálbiztos című filmjére, amely – mint kiderült – a rendező burkolt ódája az ikonikus amerikai izomautókhoz, az egyik főszerepet, vagyis a film utolsó, igazságtevő fejezetét pedig egy 1971-es fehér Dodge Challenger kapta egyértelmű főhajtásként a Vanishing Point (Száguldás a semmibe) klasszikus előtt, amelyben szintén egy fehér Challengerrel igyekeztek eltűnni a horizonton. Tarantino kicsit ellentmondásos fináléja igazi V8-as hangparádé volt, amely olyan mélyen belém véste az izomautók szeretetét, amit eltüntetni soha se lehet.
Add a comment