A Volkswagen ID.4 már önmagában is egy igen dinamikus jelenség – már amennyire ez lehetséges egy SUV esetében –, de a németek úgy látszik nem elégedtek meg ennyivel, és engedve a trendek nyomásának, megalkották az ID.5 névre keresztelt modellt. Mielőtt az eltérő számozás okán bárki azt hinné, hogy egy teljesen más modellről van szó, gyorsan szögezzük le: az ID.5 tulajdonképpen az ID.4 kupésított verziója lett.

Ahogyan arra korábbi tesztemben is rávilágítottam, a tervezők ügyes megoldásainak hála – és ezalatt a C-oszlop ezüsttel kiemelt betétjére gondolok, ami első ránézésre kupésnak láttatja az amúgy is elég sportosan húzott tetőívet – az ID.4 már önmagában is egy látványos jelenség, de a németeket ez nem tántorította el, és megalkották az ID.5-öt is, amely már tényleg kupésan lejtő tetőt kapott.

Dinamikus formákkal lett az ID.4-nél is trendibb - galéria

Az összkép látványos és kellően sportos lett, amire a hátsó kis légterelő még inkább ráerősít. A fényszórók tekintetében nemigen fedezhetünk fel változásokat, ami azonban érdekes, hogy a képeken szereplő bordó GTX sportváltozattal szemben a fehér normál kivitel mintha még dinamikusabb lökhárítókat kapott volna – bár ezt lehet, hogy csak én látom így. Külső tekintetében ennyiben állapodik meg az ID.5 újdonsága.

Belül pedig még ennyi változást sem találunk – legalábbis a formákat tekintve –, hiszen a B-oszloptól előre gyakorlatilag változatlanul került be az ID.4 utastere, beleértve a végletekig egyszerűsített műszerfalat és műszercsoportot is. A második sorban a fejtérnél már feltűnhet a változás, bár a tetőív lejtése nem tűnik annyira drámainak, hogy az teljesen belerondítson a helykínálatba. A csomagtér sem lett kicsi a maga 549 literes értékével, noha tetőig pakolva nyilván jóval kevesebb a hely – a hátsó üléstámlákat ledöntve 1561 liter áll rendelkezésre.

Fényekkel is kommunikál az autó a vezetővel - galéria

Ami a technológiát illeti, ezen a fronton is az ID.4 a kiindulópont, ami azt jelenti, hogy szinte minden rendelkezésre álló modern vezetéstámogató rendszer elérhető, beleértve az autót félig önvezetővé avanzsáló asszisztenseket, az online frissítéseket vagy éppen a kiterjesztett valóságot nyújtó head-up kijelzőt. A mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a különböző világítás-megoldásokra, így az üdvözlőfények mellett látványos hangulatvilágítás is van, amelynek a műszerfal alján végigfutó eleme az autó vezetővel való kommunikációjához is hozzájárul különböző fényjelzésekkel.

Hajtásláncok terén se várjunk nagy újdonságot. A kizárólag hátsókerekes változatok 174 vagy 204 lóerőt és 310 Nm-es nyomatékot kínálnak változattól függően, míg a GTX sportváltozat két elektromotorja által nyújtott összkerékhajtásával összesen 299 tagú ménest mozgósít. A gyorsulási adatok sorrendben a következőképpen alakulnak: 10,4, 8,4 és 6,3 másodperc – a GTX változat tehát igen fürge tud lenni, ha úgy kívánjuk. A végsebesség a normál kivitelek esetén 160, a GTX-nél pedig 180 km/h-ban van korlátozva.

A csomagtér és a fejtér sem szenvedett nagy csorbát - galéria

Az ID.5 esetében minden változat 77 kWh-s akkumulátort kap, így a hátsókerekes kivitelek 520, a GTX pedig 480 kilométeres hatótávot ígér a WLTP norma szerint. Ami a töltést illeti: váltakozó áramról akár 11 kW-os töltést is képes felvenni az autó, míg DC gyorstöltőről 135 kW-os teljesítményt is fel tudd venni az autó, amellyel 30 perc alatt akár 320-390 kilométeres hatótávot is magába tud szippantani. Az árak egyelőre nem ismertek, de biztosan drágább lesz az újdonság az ID.4-nél, még ha nem is túl sokkal – a piaci bevezetés egyébként 2022 első negyedévében indul majd.