Az egyterűek szegmense kétségkívül haldoklik, a prémium egyterűek kategóriája pedig sosem létezett igazán. Persze ezt kikérhetné magának a BMW, még ha jó eséllyel a nemrég második generációjába lépő 2-es Active Tourer lesz is az utolsó egyterű modelljük – ahogyan a Mercedes-Benz is beszántja majd a három generációt megélt B-osztályt. A 2-es Active Tourer azonban egyelőre él, és nyugodtan mondhatjuk, hogy virul is – nemrég a konnektoros hibrideket leszámítva a legerősebb verzió, a 223i Active Tourer járt nálunk teszten, hogy bizonyítsa ezt.

Add a comment

A szeretetnyelvek ismerete segít megérteni embertársainkhoz fűződő kapcsolatainkat. Gary Chapman egyénekre vonatkozó megfigyeléseit kiterjeszthetjük ember és gép kapcsolatára is. A járművek persze nem a gazdájukra szánt minőségi idővel fejezik ki vonzalmukat, hanem például a megbízhatósággal. A testi érintést az autó által biztosított vezetési élmény helyettesíti, és megnevezhetjük még a költséghatékonyságot is a helykínálat, illetve a presztízs mellett. A Volkswagen Multivan T7 eHybrid vásárlói aligha kívánkoznak önfeledt kergetőzésre (viszlát, vezetési élmény!), a maradék négy tulajdonság azonban mélyebb analízist érdemel.

Add a comment


Az elektromos autózás terjedése sok-sok hozadékkal járt együtt, ám talán a Cupra mutatta meg ezúttal, mennyire más az aktuális irány, mint 10 vagy épp 15 éve. Az egyediségre építő márka kompakt modellje, a Born járt ezúttal szerkesztőségünk garázsában, 204 lóerővel és 58 kWh-s teleppel. Lássuk, mire képes a VW konszern dögösségre építő elektromos húzómodellje.

Add a comment

Kicsit elfogult vagyok; de miért is ne lennék? Közel harminc esztendeje szolgálnak Opelek a családban és a baráti körben egyaránt, sőt ,még a jogosítványomat is egy réges régi dízel Asconával szereztem. Megfordult nálunk az Astrák szinte teljes palettája ez idő alatt, az F-től a J szériáig, de volt Vectránk is, szépen A-B-C sorrendben. Amikor nemrég megjelent idehaza az új Opel Astra legújabb „L” generációja, egyből felcsillant a szemem.

Add a comment

Először egy összehasonlító teszt készítését terveztük, amikor kiderült, hogy egymás után kapjuk meg a vadonatúj Peugeot 308 1.5 dízel és 1.6 PHEV hibrid modelleket, hiszen kézenfekvő lett volna összevetni a két spórolós verziót. Aztán amikor leadtam a kis dízelt és átültem egyből a plug-in hybrid tesztautóba megváltozott az elképzelésünk. Ez egy teljesen más autó, más világ. Az árán és számos részletén érezni lehet, hogy a Peugeot más vevőkört céloz meg, illetve próbál elcsábítani a prémium szegmensből is ritka magas felszereltségével, anyaghasználatával és nem utolsó sorban szépségével.

Add a comment

Ahogy 10 évvel ezelőtt a kompaktok szegmense volt a legnépesebb és legfontosabb kategória az autózás világában, úgy manapság talán a kompakt crossoverek, SUV-k kínálata a legszélesebb, s talán a vásárlók is ebben a kosárban turkálnak a legszívesebben. A Nissan Qashqai pedig jó árával és korrekt képességeivel mindig is kellemes tagja volt a mezőnynek, ám az új generáció érkezésével a japánoknál is felkavarodott az állóvíz.

Add a comment

Nem meglepő, hogy napjainkban minden hétre jut egy elektromos autós teszt, s ahogy az időben haladunk, úgy érződik a teszthét egyre kompromisszum-mentesebbnek. Ezúttal az emelt, s  picit frissített BMW iX3 vendégeskedett nálunk, amely prémium SUV-ként jó ár/érték arányával jelent egyre vonzóbb alternatívát.

Add a comment

Christian Dior, Luis Vuitton, Chanel – csupán néhány ismert név a nemzetközi divatot meghatározó francia márkák közül. Citroën 2CV alias „kacsa”, Citroën DS, Peugeot 205 GTi, Peugeot 406 coupe, csak hogy pár személyes kedvencemet említsem az autós divatot meghatározó franciák sorából.

Add a comment

Az Autó Pulton mindig az objektivitást helyezzük előtérbe, és ebből nem szeretnénk engedni, de van az a szint, ami felett már nem lehet kihagyni az egyenletből az érzelmeket. A prémiummárkák csúcskabriói pedig bőven megugorják ezt a szintet, amit a nemrég nálunk járt BMW M850i xDrive Cabrio modell is kiválóan szemléltetett – én pedig most bármilyen nehéz is, megpróbálom átadni, hogy mire is gondolok ezalatt.

Add a comment

Egyedi alkalom, hogy szerkesztőségünk garázsába nem egy hagyományos értelemben vett személyautó, hanem egy igazán különleges, célszerszámnak is nevezhető lakóautó FORDult meg, ráadásul a témát illetően nagy múltúnak tekinthető Westfalia tálalásában. A németek a Ford Transit hosszított verziójából olyan világjáró autót építettek, amelyből a csillagok alatt töltött éjszaka után akár minden nap más és más varázslatos helyszínen élhető meg a naplemente.

Add a comment

Magam is csodálkozom néha azon, hogy mennyire ellentmondásos tudok lenni: egyrészt sajnálatos módon elég pesszimista típus vagyok, másrészt viszont általában csak cinikusan felhorkanok, amikor valaki pesszimistán temeti az autózás, vagy éppen egy adott márka/modell jövőjét. Bevallom, az elektromos autózás térnyerése engem is elbizonytalanított, de a történelem sokszor bizonyította már, hogy mindig lesz valami, amiért rajonghatunk. Manapság ilyen például a vadonatúj BMW 2-es Coupé, amely M240i xDrive kivitelben mutatta meg nekünk, hogy a bajorok nem felejtik a klasszikus értékeket a modern korban sem.

Add a comment

Nincs könnyű helyzetben az egyszerű autós újságíró, amikor egy gyártó ugyanazon típusából a harmadik – igaz, eltérő hajtáslánccal szerelt – példányt kell tesztelnie, miután a kollégák kettőt már alaposan kiveséztek. Nos, a Kia Sportage esetében azért így is van miről beszélni, hiszen a hibrid rendszert teljesen nélkülöző és a full – vagy a Toyota nyelvezetében öntöltő – hibrid után ezúttal az úgynevezett lágy hibrid, azaz a 48 V-os rendszerrel szerelt verzió járt nálunk.

Add a comment

Kis túlzással manapság már tényleg csak crossoverek, illetve SUV modellek repkednek ide-oda, a magamfajta hagyományosabb felfogású benzinvérű autórajongóknak egyre kevesebb hagyományosnak becézett típus marad. Személy szerint őszintén tudok rajongani a lapos, klasszikus felépítésű autókért, de hogy tesztalanyunkat is említsem, például a tipikus családi egyterűekért is. Sajnos alig maradt belőlük, márpedig a trendekkel szembe evezve a Ford Galaxy mind a mai napig kiválóan állja a sarat: egy igazán jó célszerszám, amivel élmény dolgozni, vagyis jelen esetben együtt élni.

Add a comment

Az Opel Grandland nemrégiben magára öltötte a villámos rüsselsheimi márka legfrissebb arculatát, azonban a frissítőkúra során érthető módon javarészt a külsőségekre fókuszált a gyártó, így a legfrissebb, a Stellantis égisze alatt született innovációkat még nem kapta meg. Azonban egy takarékos dízelmotorral és automataváltóval csábító családi mindenesnek ígérkezik.

Add a comment

Bizonyos szempontból páratlan összeállítású járművet teszteltünk az idei év első igazán nyárias hetén. A Ford Explorer ugyanis egy hétüléses, hathengeres, nem prémium autó. Egyúttal konnektoros hibrid, ezért hatalmas és súlyos karosszériája, illetve a már-már döbbenetesen erős motorja ellenére zöld rendszám viselésére jogosult. Természetesen SUV, összkerékhajtással és tízfokozatú automatával.

Add a comment