Eljött a március, így természetesen bejelentették az európai Év Autója díj nyertesét is. Az elmúlt két évben kisautók diadalmaskodtak a Peugeot 208 és a Toyota Yaris képében, ám nagyon érett már, hogy egy elektromos autó kerüljön az élre – és itt persze eszünkbe juthatnak különböző összeesküvés elméletek is. Ez pedig most meg is történt, ugyanis a zsűri a Kia EV6-ot választotta meg az Év Autójának.

A dél-koreaiak modelljét sajnos még nem tudtuk kipróbálni, de a testvérmodell, az Ioniq 5 – ami egyébként a harmadik helyen futott be a szavazáson – képességei alapján bizony okkal várunk sokat tőle. Mindenesetre korábbi bemutatónkból mindent megtudhatnak a modellről, amely egyébként 279 ponttal végzett az élen.

GT verzióban akár 585 lóerős is lehet az EV6 - talán ez is közrejátszott a győzelemben

Mögötte a Renault Mégane E-Tech futott be nem sokkal lemaradva, 265 ponttal. Harmadikként még kisebb különbséggel, 261 ponttal a már említett Ioniq 5 végzett. A Peugeot 308 191, a Skoda Enyaq 185, a Ford Mustang Mach-E 150, a Cupra Born pedig 144 ponttal végzett. Egészen elképesztő fölényben voltak a döntősök között az elektromos modellek, hiszen gyakorlatilag egyedül a Peugeot 308 érhető el belső égésű motorral – de ő is kapható lesz tisztán elektromosként.

Az Év Autója díjat 1964 óra osztja ki egy gyártóktól független, jelenleg 59 újságíróból álló, egyben 22 országot képviselő csapat. Szomorú adalék, hogy az orosz újságírók szavazatait – habár valószínűleg semmi közük nem volt az eseményekhez – a vezetőjük Ukrajna ellen indított háborúja miatt kizárták, habár azt is hozzátették, hogy ezek a pontok nem változtattak volna a dobogó állásán. Mindenesetre ezúttal a dél-koreaiak örülhettek.