A legenda szerint valaki valamikor ’István dolgozik’-ra fordította a Steve Jobs életét feldolgozó film címét. Az ismeretlen művész után szabadon ezúttal Bronz született. A Cupra Born személyében a spanyolok elektromos ferdehátúját, vagyis a Volkswagen ID.3 forróvérű rokonát köszönthetjük.
A Seatról leválasztott márka autója ezúttal is lendületes vonalvezetésű karosszériát kapott. A tompaszögű háromszöget alkotó első lámpatestek, a méretes légbeömlők, a hátsó fénycsík és a diffúzorszerű hátsó lökhárító egyaránt a konzervatív megjelenés ellenében dolgozik.
A tüzes ruhán is átütnek az ID.3-mal közös műszaki alapok
Összesen hatféle keréktárcsával indul a Born forgalmazása, méretük 18 és 20 col között alakul. Szintén hat különböző fényezés közül lehet választani az értékesítés kezdetén, és természetesen nem maradnak el a márka védjegyének számító rézbetétek sem.
Az utastérben is az ID.3-hoz hasonló, annál azonban sportosabb megoldásokat találunk. A VW tízcolos érintőképernyőjét 12-esre cserélték, fejtámlával egybeépített sportüléseket csavaroznak a padlóhoz és akad néhány új gomb is a kormányon.
Bentre is jut a bronzos kiegészítőkből
Nem csak megjelenését illetően tüzes az autó, de az opcionális E-Boost Performance Pack segítségével menetteljesítményekben is odapiríthat az unokatestvérének. Az alapot persze a már ismert megoldás adja: farmotor 150 lóerővel és 310 Nm-rel, 45 kWh-s akkumulátor 340 km-es hatótávval – mindez 8,9 másodperces 0–100-zal párosul. Kezdésnek nem rossz.
A 204 lóerős változathoz 58 kWh-s akkupakk jár, a változatlan csúcsnyomaték ellenére a sprintidő 7,3 másodpercre javul, a hatótáv pedig 420 km-re emelkedik. A fent említett E-Boost csomag 231 lóerős, 6,6 másodperces gyorsulásra képes autót varázsol a Bornból, miközben a norma szerinti hatótáv sem csökken. Ilyet – egyelőre – nem kínál a Volkswagen ID.3.
A sportos ülések is a Cupra variáns sajátjai
A legerősebb villanymotorhoz ráadásul egy még nagyobb, 77 kWh-s akku is társítható, ezzel már 540 km-t is megtehet az autó a teljes lemerülésig. A nehezebb akkumulátor miatt a sprintidő 7 szekundumra romlik, így a dinamika a közepes akkucsomaggal lesz maximális.
Az MEB padlólemez támogatná a kétmotoros elrendezést, de az ID.X koncepcióként bemutatott összkerékhajtású, bő 330 lóerős autó egy darabig megmarad tanulmányautó szinten. Egy picit sajnáljuk, mert 5,3 másodperces gyorsulásával még a legpotensebb Cupra Bornnál is 1,3 másodperccel vehemensebb lenne.
A C-oszlop karbonmintás matricát kapott
A villannyal hajtott Cuprát az ID.3-mal közös üzemben, Zwickauban kezdik el gyártani, mégpedig idén szeptemberben. Így szűk két évvel az ID.3 gyártósorainak beindítása után újabb típussal bővül a cégcsoport elektromos portfóliója. Az árakról később kapunk tájékoztatást.