Borús munkahelyi kilátások, magánéleti nehézségek, egészségügyi problémák, fegyveres konfliktusok a világ több pontján: kevesen siratták meg 2023-at. Megítéléséről sokat elárul, hogy csak a legpesszimistábbak szerint nem fordul jobbra a sorsunk 2024-ben. Remélhetőleg mindenkinek van pozitív élménye a mögöttünk álló évből, vagy ha nincs, azt javasoljuk: az új évben is járjanak nyitott szemmel. Bármikor belebotolhatnak valami mókás dologba. Például egy Abarth 595 Turismo vallatása maga a délibábos felhőtlenség, így ha kipróbálhatnak egyet, ne habozzanak élni az alkalommal!

Add a comment

A praktikus családi autóként megidézhető buszlimuzinok kora évekkel ezelőtt, az SUV-k és crossoverek divatterjedése miatt beáldozott, azóta egyre halnak ki a tágas, ám kevésbé divatos modellek. Szerencsére a Honda nem megy minden tekintetben a trendek után és a kínálatban tartja továbbra is a Jazzt, amely az átlagos kisautóknál tágasabb alternatívát biztosít – a ráncfelvarrott típus öntöltő hibrid hajtáslánccal járt nálunk.

Add a comment

Az elektromos autózás begyűrűzött a mindennapokba, ráadásul a BMW gőzerővel fejlesztette, fejleszti és bocsátja rendelkezésünkre az újabb és újabb modelleket, amelyekből már a tulaj választhat belsőégésű vagy elektromos hajtásút. No de a lényeg: a BMW megalkotta az új 7-es sorozatot, ami a fény, a pompa, a luxus és az innováció fúziója egyetlen fémszoborba öltöztetve. Méghozzá mindenféle hajtással elérhető, amelyből most az i7 xDrive60, azaz a középső elektromos változat járt nálunk. Az egyik legkényeztetőbb villanyautó a piacon, ráadásul a bajorok minden tekintetben próbáltak kompromisszummentes terméket alkotni. Lássuk!

Add a comment

Ugyan teljesen irreleváns egy ilyen autó esetében – gondolnánk –, de ilyen sokszor gyorsulást már nagyon régen mértem, mint itt. A sokszor megismételt 0-100-as manőverben ráadásul nagy szórás sem volt, annak ellenére, hogy a BMW 230e Active Tourerben két különböző hajtáslánc dolgozik. Az átlagolt adat viszont így is meghökkentő: a 4,9 másodperces eredménnyel nagyon-nagyon sok autónak okozhatunk meglepetést.

Add a comment

A vagányság és a munka ritkán találkozik, azonban vannak olyan véletlen, és persze boldog egybeesések, amikor egy munkaeszköz bizony tud tetszetős és divatos is lenni. Hiszen fontos, hogy egy munkaeszközzel nagyobb kedvünk legyen dolgozni, a Suzuki Jimny pedig kiváló példát mutat erre a kivételes esetre.

Add a comment

Elengedem, hogy Mustangnak nevezik. Nem az. Aki Mustangot akar, ennyi pénzből vehet magának V8-as igazi Mustangot vagy olvashat róla itt és itt, aki pedig ötajtós, sportos kiállású villanycrossovert keres, számításba veheti a Mach-E-t és nem fog csalódni…

Add a comment

A Suzuki manapság a megnyugtató középszert adja, ez nem is vitás, aminek van egy nagyon nagy előnye a manapság futó, túlbonyolított világban: a megbízhatóság rendkívül sokat nyom a latba, kis túlzással megfizethetetlen, de mégsem forintosítható. Az öregedő Vitara esetében a ma már egyszerűnek és unalmasnak ható megoldással és kissé megkopott formatervvel kell fizetnünk a megbízható, egyszerű technikáért cserébe.

Add a comment

Talán a kockázatvállalási hajlandóság jelenti a kulcsot: aki egyszer már megégette magát, könnyeben szavaz bizalmat a biztonsági megoldásoknak. Párkapcsolat, munkahely, sportok, autózás – az élet minden területén találunk példát a fenti elmélet igazolására. A (privát) gépjárművásárlók között kifejezetten népes a megbízhatóságot értékelők tábora. Ezért (is) lehet magabiztos a Suzuki. A "mi autónk" felhasználói heves érzelmek helyett stabil, hosszútávú kapcsolatra vágynak – és ha megkérdezzük őket, jellemzően viharmentes évekről számolnak be. Ez az eredmény tízezrek több évtizeden át tartó, becsületes munkájának köszönhető. Vajon ezt az irányt viszi tovább az aktuális Suzuki S-Cross is, vagy ezúttal másfelé kanyarodtak a mérnökök? Ne tipródjanak kétségek között, tartsanak velünk ezúttal is, hiszen utánajártunk a kérdésnek.

Add a comment

A kisautók és a mini méretkategória válsága ellenére a Suzuki továbbra is ezekben a szegmensekben kíván jelentős teret képviselni, ráadásul a japánok szinte minden modellben rendelkeznek már mild, azaz könnyű hibrid hajtáslánccal. Az itt még „csak” 12 V-os megoldású benzines-elektromos hajtásláncú Ignis ezúttal legfrissebb formájában, összkerékhajtással érkezett hozzánk tesztre.

Add a comment

Kollégáim az előző években részletekbe menően leírták a típusról minden szempontból alapos véleményüket, ám most, 2023-ban már tiszavirág életű kilépő modellként értékelhetjük a Ford Explorert, amelynek forgalmazása befejeződik Európában. Ez vajon más megvilágításba helyezi a dolgokat?

Add a comment

Beszéljünk a berögződésekről! Gyakran előfordul, hogy foggal-körömmel ragaszkodunk bizonyos szokásokhoz. Káros viselkedési minta és téves gondolkodásmód egyaránt beágyazódhat személyiségünkbe, amin aztán nehéz vagy egyenesen lehetetlen változtatni. Gondoljunk csak a bosszantó pótcselekvésekre, vagy a kötőszóként használt szitokszavakra. De (végtére is autós magazin vagyunk) eszünkbe juthatnak a minimális követési távolságot tartó és a sosem indexelő sofőrök is. Egyik szokás sem hasznos, levetkőzni sem egyszerű őket, mégis léteznek. Kis személyes információ: nálam a Toyota Aygo okozott beidegződést.

Add a comment

A Ford évek óta alkalmazza a Vignale szériát, amivel a prémiumok közelébe vágynak a kék oválosok. Összességében egy magas felszereltségű, a többihez képest finomabb anyagokat és szép dekorbetéteket tartalmazó felszereltségi szintről van szó, amelyet persze a Kuga, a gyártó népszerű SUV-ja is megkapott. Mi pedig a kedvelt konnektoros hibrid hajtással fogtuk ezúttal vallatóra.

Add a comment

Kár is volna tagadni: egyre kevesebb olyan újdonságot tudnék első blikkre felsorolni, amit még minidig jó vezetni, ami még mindig tartalmaz valamicskét abból a jófajta vezetési élményből, ami sokakkal megszerettette az autózást. A BMW persze híres arról, hogy a sportos géneket jobban kiemeli modelljeiben, és a frissített 3-as széria, pontosabban a 330i esetében még is igaz mindez, vagyis az M modell alatt is kapunk igazán zsivány, mégis jól használható szedánt.

Add a comment

A Ford nem teketóriázik, hanem minden fronton igyekszik a divat hullámait meglovagolni: mindez azt jelenti, hogy a már létező crossover/SUV modellek mellett a hagyományos típusok is kapnak egy, amolyan crossoveres küllemet adó felszereltségi szintet az Active felszereltség formájában. A Fiesta mellett a Focushoz is elérhető ez a csomag, amelyet most 155 lóerős könnyűhibrid erőforrással és automataváltóval fogtunk vallatóra.

Add a comment

Léteznek legendás sportautók, kényelmükről híres modellek és kategóriateremtő nevek. Akad jármű, amely a legyártott példányszáma, vagy éppen vételára miatt válik történelmivé. Jöttüket rekordok és mítoszok övezik, miközben mögöttük, valahol a háttérben megbújva sorakoznak a hétköznapi hősök. A kitüntetés nélküli vitézek, akik megbízhatóságukkal, strapabíró jellemükkel csempésznek boldogságot gazdájuk életébe. Amikor egy autógyártó kiáll az elvei mellett, következeseten fejleszti egy-egy típusát, esetleg az a bizonyos autó valamiben még kiemelkedő is... Nos, akkor változik át fekete köpenyes Zorrová az addig Don Diego de la Vegaként ismert fiatalember, és válik maga is legendává. Épp, mint a Toyota Hilux. Épp, mint a Hilux?

Add a comment