- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem csekély fejtörést okozott nekünk a két Suzuki Splash. A blogban már elregélt történet mellett az összehasonlító tesztnél is törte a borsot az orrunk alá a két kellemes kisautó. Ugyanis ilyen nehezen még nem tudtunk döntést hozni arról, hogy a benzines, vagy a dízel variáns jobb-e. Nem is lövöm el az elején az összes puskaport (a türelmetlenek úgyis megnézhetik a cikk végén), haladjunk inkább szépen, sorban!
Még mindig fiatalos - galériaKezdésnek vegyük a karosszériát. A mai szemmel nézve is fiatalos külső kissé feminin jellegű, de utólagos kiegészítők tömkelegével személyre szabható, illetve sportosítható. A tesztautók remekül meg is mutatták a két irányvonalat: míg a zöldes árnyalatú dízel a belül hasonló színű kárpitokkal egyértelműen hölgyválasztás, a kék, számos kiegészítővel csinosított benzines már egészen fiús karakter. De a fiatalok mellett kisebb családok kiszolgálásra is képes a Splash. Hiába csupán 3,7 méter hosszú a karosszéria, kompromisszumot egyedül a csomagtartónál kell kötni – még 1,9 méteres magassággal is kényelmesen helyet foglalhatunk magunk mögött.

Néhány szóban: a dízel Splash egy hajszállal meggyőzőbb: ha sokat közlekedünk vele, mindenképpen jobb vétel a benzinesnél. Viszont nem rendelhető jól felszerelve, ami az utóbbi malmára hajtja a vizet. Mindkét Splash jó ajánlat a kategórián belül: városi mindenesnek, első autónak ideális; akár négy felnőtt is elfér benne, sőt, a városból kimerészkedve sem jön zavarba. A csomagtartója viszont lehetne nagyobb, és listaára lehetne alacsonyabb. | ||||||
Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Autóvásárlás előtt állok. Édesapámtól négy éve örökölt, 2001-es gyártású, ötajtós Fabiámat eladtam, hiszen egyrészt egyre többet kell rákölteni és eléggé kifakult már a kilencesztendős cseh „presztízse”, másrészt pedig olyan összeget kínáltak érte, amiért butaság lett volna nem megválni tőle. Na meg különben is, Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nemrégiben a Honda Insight csúcsváltozatát volt szerencsénk nyúzni egy teljes héten keresztül; az autóval együtt töltött nagyjából 500 tesztkilométer alatt pedig az Autó Pult szerkesztősége végig árgus szemekkel figyelte, hogy miként muzsikál a japán hibrid. Annyi bizonyos, hogy az Insight (de a hibridmodellek úgy általában) igencsak megosztják a népet; vannak, akik rajonganak érte, de hazánkban a legtöbben tartanak magas színvonalú, és bonyolultsági fokú technikájától. Az autó Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Ahogy azt az első felvonásban megígértük, folytatjuk nagy BMW E36 tesztünket. Az előző részben röviden bemutattuk a három tesztre fogott példányt; beszéltünk a széria karosszériaváltozatairól, az utasterekről, a futóművekről, a kormányzásról, valamint a váltóról; a legizgalmasabb rész viszont most következik: röviden kivesézzük az 1991-től 1999-ig gyártott 3-as sorozat motorjait, beszélünk a megbízhatóságról és a tapasztalatokról, ezen kívül pedig az is kiderül, hogy a három (10, 12, illetve 14 éves) tesztre fogott darab milyen eredményekkel teljesítette méréseinket. No, nem is húzom tovább a szót, következzenek az erő forrásai. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár japán összehasonlító tesztsorozatunk első részének szereplői is különböző karakterek voltak, jelen esetben mégis annyival nagyobbak a differenciák, hogy már-már teátrálisan szürreálisnak tűnik az összehasonlítás. Az első pillantásra őrült ötlet a sármos mackóarc, és a jurakori ragadozó halpofa mögé benézve igazolást nyer, és könnyen észrevehetjük a sok hasonlóságot: Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár japán összehasonlító tesztsorozatunk első részének szereplői is különböző karakterek voltak, jelen esetben mégis annyival nagyobbak a differenciák, hogy már-már teátrálisan szürreálisnak tűnik az összehasonlítás. Az első pillantásra őrült ötlet a sármos mackóarc, és a jurakori ragadozó halpofa mögé benézve igazolást nyer, és könnyen észrevehetjük a sok hasonlóságot: Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az összes karosszéria-, és motorvariáns. Nem kis fába vágtuk fejszénket, amikor elkezdtük két felvonásos nagy BMW E36 tesztünk előkészítését. Bár fotózásra és részletes bemutatóra/tesztelésre „csak” három autót tudtunk összegyűjteni, ám az összes Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Japán összehasonlító-sorozatunk első felvonására teljesen igaznak bizonyultak a klisék. No, nem az autóipari papírforma, hanem az a felállás, amit a sorozatok forgatókönyvírói már évekkel ezelőtt kitaláltak. A jó és a rossz örök harcában a Mazda3 bizonyult a szerény, minden területen jól teljesítő szemüveges-kedves hősnek, míg a Civic Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Japán összehasonlító-sorozatunk első felvonására teljesen igaznak bizonyultak a klisék. No, nem az autóipari papírforma, hanem az a felállás, amit a sorozatok forgatókönyvírói már évekkel ezelőtt kitaláltak. A jó és a rossz örök harcában a Mazda3 bizonyult a szerény, minden területen jól teljesítő szemüveges-kedves hősnek, míg a Civic Add a comment