- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nehéz útkeresés vár a legdinamikusabbra szabott elektromos Mustangra, amely teljesítményéhez illően a Mach-E megnevezés mellé a GT plecsnit is megkapta. Noha ma már egyre több elektromos autót kapni és látni, a Mustang típusnevet még mindig nehéz összeegyeztetni a villanyhajtással, legalább olyannyira, mint a crossoveres, ötajtós felépítéssel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Lexus az előző generációs NX-szel nagyon jó tempóban és nem mellesleg jó ár-érték aránnyal szállt be a közepes méretű SUV modellek kategóriájába – nem csoda, hogy a típus egészen a termékciklus végéig népszerű maradt, a japán prémium márka legkelendőbb modelljének bizonyulva. Most itt az új generáció, ami ránézésre nem is távolodott el nagyon az elődtől, pedig műszakilag és főleg a megtapasztalható élményeket tekintve szinte minden megváltozott. Vajon a jó irányba? Tesztünkből kiderül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Akárhogy is vesszük, ma már minden az elektromos jövőről szól, noha azért találunk a piacon még élhető és takarékos simán csak belsőégésű motoros, hibrid vagy konnektoros hibrid modellt. Persze a trendek miatt a PHEV hajtások terén sincs új a nap alatt, régi új ismerősként örömmel láttuk vendégül a már több ízben kellemes benyomást keltett Ford Kugát, amelynek lemezei alatt a Toyota által megálmodott, ám a kék oválosok által elkészített plug-in rendszer kapott helyet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az elektromos autózás már nem a jövő, hanem a jelen – vagy legalábbis annak egy nem elhanyagolható része, ráadásul ma már egyértelműen az utcakép részévé váltak a kipufogóvég nélküli zöld rendszámosok is. Noha ma már vannak dedikáltan villanyautós platformra épített modellek, akadnak még a meglévő modell elektromossá alakítását vállaló gyártók. Tesztalanyunk, a Volvo XC40 Recharge esetében annak jártunk utána, hogy utóbbi megoldás mennyire versenyképes még a mai piacon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság nehéz az útkeresés a temérdek crossover és SUV között, azonban a többi márkához hasonlatosan a Škoda is számos méretben kínál emelt, divatos modellt, amely a kompakt szegmens viszonylatában a Karoqban nyilvánul meg. Ezúttal a friss modellváltozat 1.5 TSI benzinessel, valamint a DSG duplakuplungos váltóval látogatott el hozzánk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A felhőtlen évek után eljön a borúsabb időszak. Éhség és bőség szüntelen pingpongozása történelmi léptékben törvényszerűség – az egyének számára azonban húsbavágó tapasztalat: a könnyebb és nehezebb idők váltakozása komoly kihívás a pszichének. Az utóbbi két-három év sokak számára volt embert próbáló. A negatív ciklus papíron épp az olyan “minimálautóknak” kedvez, mint a generációváltáson átesett Toyota Aygo X. És micsoda véletlen, pont landolt nálunk belőle egy kurkuma sárga példány.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A kompakt SUV-k minden kétséget kizáróan napjaink slágertermékei, épp emiatt kiemelt fontossága van a nemrégiben debütált BMW X1 szériának, amely a prémium szegmensben próbál minél több borsot törni a konkurensek orra alá. A dizájn tekintetében erős bajor azonban nem minden területen lépett sajnos előre, mi pedig épp emiatt utánajártunk, hogy a klasszikus dízelmotoros hajtás és az új körítés mennyire ütős páros napjainkban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
Felvillanyozva vártam a Kia EV6 tesztelését. Már korábban is nézegettem, hogy az EV6 egy jó kiállású, hátsó kerék hajtású sportosnak tűnő autó, de hogy ezzel megyünk-e a jövőbe, az a cikk végére kiderül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Egy ideális világban a jövőt megmentő elektromos autó ismérve, hogy könnyű, kis helyet foglal és takarékos – szöges ellentétben azzal, amiről ezúttal szólni fog a história. Hiszen a BMW az iX bemutatásával igaz nehézbombázót engedett szabadjára, ráadásul a méretes villany-SUV legerősebb, M60 jelzetű (sport)verziója járt szerkesztőségünknél.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Miután az új generációs Niro az alapnak számító teljes hibrid hajtással tiszteletét tette nálunk – méghozzá alapvetően pozitív végeredménnyel –, egy égető kérdés maradt bennünk: mi a helyzet feljebb? A választ rögtön két zöld rendszámos alternatíva adja meg: a konnektoros hibriddel egy, a tisztán elektromos változattal pedig rögtön két állással tekerhetjük feljebb a villanyos potmétert. Hogy megéri-e? Dupla tesztünkben éppen erre keressük a választ.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Szakmán belül, azt hiszem, én egyértelműen azok táborát erősítem, akik nem hirdettek totális háborút az elektromos autózás ellen – persze, a szívmelengető kipufogódallamok, az imádnivaló motorkarakterisztikák vagy éppen a váltások utánozhatatlan érzése nekem is hiányozni fog, de állok az újdonságok elébe, a fejlődés rendületlen híveként. Éppen ezért is vártam nagyon a Mercedes-Benz EQS tesztautót, amivel szemben az első luxus elektromos autóként, az S-osztály villanyos alternatívájaként hatalmas elvárásokat támasztottam. Nos, ha tovább olvasnak, kiderül, hogy vajon beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Mercedes-Benz mindig is kiemelt fontossággal kezelte a haszongépjárműveket, és bár kissé kontrasztosnak tűnhet, hogy ugyanazon márkajelzést visel mondjuk egy áruszállító és egy S-osztályú luxuslimuzin, az értékesítési eredmények a németeket igazolják. Ezúttal napjaink trendjének megfelelően már elektromos hajtással foghattuk vallatóra a csillagosok dobozosát, amely nagyobb akkuval immáron létjogosultságát is jobban igazolja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Nem könnyű az introvertáltak élete. A külvilág felé nehezen nyílnak meg, a szoba sarkából pedig nem könnyű megmutatni a bennük rejlő kincseket. De nekik is tudomásul kell venniük, hogy napjainkban szinte minden az önmarketingről szól – mutasd meg magad minden lehetséges csatornán; beszéljenek rólad minél többen és minél többet. Az sem baj, ha különösebb tartalom nélkül. A rendszer kegyetlen, aki nem áll be a sorba – elfelejtik. Ismertünk egy visszahúzódó Kiát, úgy hívták: Niro.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Egészen jól körülírható, mit vár el a tömeg egy kortárs Kiától: legyen megbízható, egyszerűen kezelhető, építkezzen tisztességes anyagokból, és ha majd egyszer eladnánk, azt ne csupán gombokért tehessük meg. No és persze járjon hozzá 7 év garancia, továbbá legyen meg a tigrisorr. A zöld rendszámos Kia Sportage a fentiek vállalásán túl a zöld rendszámmal járó privilégiumokat is élvezi, vagyis elvileg minden adott a jó szerepléshez. Még akkor is, ha jelenleg talán a kompakt SUV-k mezőnyében zajlik a legkiélezettebb verseny.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Előfordul bizony, hogy egy autót nem a zseniális futómű, a kihegyezett sportmotor vagy épp a briliáns dizájn, hanem pusztán annak otthonossága és kellemes használhatósága tesz igazán vonzóvá. A benzingőzzel fertőzöttek számára persze ez ritka eset, ám könnyen belátható, hogy az emberek java mindennapi használati tárgyként tekint az autókra – a személyszállító változatú Mercedes-Benz T-osztály minden bizonnyal nekik készült. A kedves kocka tele van tömve praktikummal és minden jóval, épp ezért nem voltunk restek tesztre fogni a német márka családbarát egyterűjét.
Add a comment