- Részletek
- Írta: Biczó László
Jól tud esni az ember lelkének, amikor felnőttként kezelik. Sajnos vagy sem, az autóiparban is terjednek a ne száríts macskát mikróban jellegű figyelmeztetések. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a biztonsági törekvések, és ezzel párhuzamosan egyre több funkciót illesztenek a fogyasztók legalsó mentális deciliséhez. Hogy mennyire indokolt ez az trend? Szociológiai kutatást érdemel. Mi azonban nem (elsősorban) emberekkel, hanem autókkal foglalkozunk, ezért korunk adottságaként könyveljük el a jelenséget, és a Mazda CX-5 példáján keresztül igyekszünk bemutatni: talán nincs még veszve minden.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Maseratinál szenvedélyesebb és szeszélyesebb autómárka valószínűleg nem létezik. A vállalat történelme számos tulajdonost látott, de talán egyik sem hagyott rajta akkora nyomot, mint a Ferrari: az 1997-től 2005-ig tartó időszak alatt új gyárral, új hajtásláncokkal és új modellekkel született újjá a márka, immár igazi luxusgyártóként, Ferrari génekkel. Ekkor érkezett az ötödik generációs Maserati Quattroporte, amely több szempontból is legenda státuszt élvez. Vajon megalapozott a hírnév? Fogtunk egyet és megvizsgáltuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A klasszikus, nem prémium, négy vagy ötajtós lépcsőshátú és kombi modelleket felvonultató középkategória haldoklik, párhuzamosan a crossoverek és SUV-k felívelésével – ez vitán felül áll. Az már más kérdés, hogy mindez a gyártók mesterkedése vagy valóban a vásárlók igényeinek ilyen mértékű változása miatt alakult így, de ez amolyan „a tyúk vagy a tojás?” típusú kérdés, így nem is mennénk bele. Az viszont bizonyos, hogy az olyan modellek, mint a nemrég nálunk járt Opel Insignia halálra vannak ítélve, mi pedig az GSi verzió volánjánál ülve már nem is ennek okait kerestük, hanem inkább próbáltunk méltó búcsút venni tőle.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A már-már klisévé avanzsált „kicsi a bors, de erős” szállóige ezúttal fokozottan érvényes, s nem is kérdéses, hogy a múltidéző, Fiat berkeibe tartozó sportmárka a szürrealitások tömkelegét próbálta egyetlen kis csomagba zsúfolni. Pici, erős, szűk, drága, látványos… hogy csak a legalapvetőbb végleteket soroljam – az Abarth 595 immáron 14 éve szolgálja ki az adott réteg igényeit, s ezúttal egy különleges, Scorpione Oro kiadásban látogatott el hozzánk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Legyünk túl rajta: a Csizsek Ádám kollégámtól néhány napra átvett Toyota Yaris Cross Hybrid igazolta a várakozásokat, és megadta a jó értelemben vett eseménytelen közlekedés élményét. Beül az ember, nem babrálja az előző tesztelő által beállított ülést, érintetlenül hagyja az automata klíma kezelőszerveit, és még a telefonkábel is a táskában marad. Egy apró nyomás az indítógombon, és a következő emlékkép a tesztautó leadása lesz. Itt némileg más a helyzet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Miközben a legtöbb autógyártó fülét-farkát behúzva próbálja átküzdeni magát a szigorú szabályozásokon, meg úgy általában az iparág talán legnehezebb korszakán, addig keletről folyamatosan záporoznak az olyan modellek, amelyek megérintik az autórajongók szívét. A Toyotának például egy évtizednyi szürkeséget is megbocsájtunk a GR Yaris kapcsán, a Hyundai pedig az N modellekkel tör új magaslatokba. Az i30 és a Kona után pedig itt az i20 különösen dinamikus változata, amit nem lehet nem szeretni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Supra, mint név nagy ikon az autórajongók körében... ha jól sejtem, cseppet sem kell magyaráznom kedves Olvasóinknak tesztalanyunk előtörténetét, hiszen önmagában az autós történelem egy fontos darabkája. Ezúttal a könnyedebb, kétliteres újkori Suprát fogtuk vallatóra, ami belépőmodellként is szerethető élménygyárosnak bizonyult.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ha azt mondod, Toyota, rávágom, hogy Prius, Corolla vagy Yaris, esetleg Land Cruiser… na de a fiatalabb, fiatalosabb korosztályt már nem ezek a típusok mozgatják meg. Manapság inkább már a trendeknek megfelelő crossovereket keresi mindenki. A japánok pedig nem hagyják ki a ziccert, és persze kiszolgálják az ő igényeiket, mégpedig minden szinten – ezúttal a kis Yaris emelt verzióját, az Aygo X érkezéséig a belépő méretkategóriát képviselő Yaris Crosst fogtuk vallatóra, elsőkerékhajtással és hibrid rendszerrel felvértezve.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság mi más lenne ajánlhatóbb egy családnak, mint egy divatos és praktikus, na meg persze tágas crossover, ami konnektoros hibridként még jobban ki tudja szolgálni egy kisebb família igényeit, bizonyos határokon belül akár emissziómentesen. A Peugeot ráadásul kiterjedt modellpalettával rendelkezik e téren, mi pedig nem voltunk restek próbára tenni a PHEV hajtáslánccal felvértezett, no meg persze friss 3008-ast.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A crossoverek és SUV-k divattengerében manapság egyre kevesebb alkalmunk nyílik a hagyományosnak tekinthető kategóriákban elmélyülni. Sebaj, ezúttal az ötajtós Kia Ceed bőrébe bújtatott 160 lovas turbómotor mutatta meg, hogy igenis, van még a mindennapokra kívánható, józan kompakt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha végignézzük a MINI család maxira bővült kínálatát, viszonylag könnyen beazonosíthatjuk a leginkább maszkulin tagot: a Clubman a klasszikus Mini felélesztésének második etapjaként már közel 15 esztendeje kísér minket, most pedig legújabb, legfrissebb verziójában vettük górcső alá. A hatajtós modell különösen elegáns konfigurációban, ráadásként pedig kétliteres benzines turbómotorral érkezett hozzánk. Egy kis csavarral. Meg még eggyel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult
Kizárólag négyhengeres lágy hibridként kapható modell, igény szerint automata váltóval, akár összkerékhajtással. A háromhengeres törpemotorok, illetve a kizárólag elsőkerékhajtással elérhető SUV-k korában már ez a tizenegy szavas felsorolás is üdítően hat. Drágán mért autóiról ismert márka autójáról beszélünk? Elárulom: nem. Szinte megdöbbentő, de egy olyan gyártó modelljéről van szó, amely szinte sosem kacsingatott a prémium szegmens felé. Ráadásul nem is valami óriási méretkategória képviselőjével állunk szemben, hiszen a típus a kompakt SUV modellek közé sorol be.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A hibrid technológia már lényegében két évtizede velünk van, azóta benzin-elektromos, vagy ritkább esetekben dízel-elektromos hajtásokban jelentősnek mondható előrelépést a PHEV kialakítás, azaz a nagyobb akkuval hosszabb tisztán elektromos autózást lehetővé tevő, konnektorról tölthető típusok megjelenése jelenti. Hogy mennyire elérhető már e technológia, tesztalanyunk is remekül mutatja: családi kompakt kombiként a Kia Ceed SW PHEV vonzó alternatívát kínál némi kompromisszum árán.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hujber Zita tanárnőnk már akkor trendi volt, amikor még ezzel a fogalommal csak ismerkedett az ország. Persze, ha valakinek, akkor neki illett is annak lennie, végtére is turizmus tantárgyunk tanítójaként pont egy olyan szakágat képviselt, amely bizonyos tekintetben a látványról szól. Egy 2002-es évjáratú Volkswagen Polót használt, tudják, a dupla körlámpásat. Méghozzá lila színűt, mert hát – ahogyan azt mindig kihangsúlyozta – az jól megy a lila kabátjához.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Kisautósan vidám és crossoveresen trendi? Bizony, ma a kisméretű crossovereket viszik, mint a cukrot, nem véletlenül. A helykínálatban kompaktokhoz közelítő kategória épp emiatt ár/érték arányával csábít, amire Kia Stonic tesztalanyunk rátesz egy lapáttal: dögössége vitathatatlan, egyliteres turbómotorja pedig korunk legjellemzőbb erőforrása. Automataváltóval és sportos GT Line csomaggal fogtuk vallatóra a nemrégiben frissült modellt.
Add a comment