- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Akárhogy is vesszük, az elektromos autózás nem indult zökkenőmentesen, a gyors utántöltéssel és nagy hatótávval kényeztető belsőégésű motoros hajtásláncokhoz szokott társadalom még ma is nehezen tolerálja a villanyautók ilyen téren értve szerényebb képességeit, noha évről évre egyre jobb megoldásokat kapunk: ezúttal a BMW 500 km feletti hatótávú középkategóriás elektromos modellje járt nálunk, méghozzá az i4 a civilnek mondható eDrive40 verzióban érkezett a mustrára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Anyanyelvünk ámulatba ejtő tulajdonsága, hogy egyetlen betű megváltoztatásával alkothatunk gyökeresen eltérő jelentésű szavakat. Persze dőreség lenne ezt a megállapítást a magyar nyelvre szűkíteni. Itt van például a Peugeot e-Rifter. A típusnév egy elektromos modellről árulkodik. Képzeljük el ugyanezt a karosszériát gázolajos szívvel. Vajon az lenne a d-Rifter?...?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Kia Sportage érkezését legalább akkora várakozás előzte meg, mint az ugyancsak rendkívül dizájnos formába bújtatott konszerntás Tucson premierjét. Tesztalanyunk kívül-belül piszok modern formatervet kapott, ám ezúttal a legegyszerűbb hajtással gördült be szerkesztőségünk garázsába: a turbós benzines, kézi váltós, hibridségtől még mentes rendszerrel fogtuk vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az autóipar közelmúltja és jövője az elektrifikációról szól. A folyamat részeként elterjedtek a lágy (avagy ’enyhe’, esetleg ’mild’, vagy éppen ’alig’) hibrid hajtásláncok, amelyek ugyan csak minimálisan csökkentik az autók fogyasztását, és a menetteljesítményekre gyakorolt hatásuk sem jelentős, a marketingesek mégis öles betűkkel hirdetik a hibridséget plakátokon és csomagtartókon egyaránt. Nem kevés ember véleménye szerint üldözni való módon. Eddig a ’mi autónk’ vásárlóinak is be kellett érniük a ’marketing Hybridekkel’, de a Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma név egy valódi, az autót önállóan megmozdítani képes hibrid hajtáslánccal szerelt modellre vonatkozik, amelyet elegendő pénz birtokában bárki megvásárolhat. Mi persze csak kipróbáltuk a járművet, de így sem maradunk konklúzió nélkül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autózás beszállókártyáját egyre drágábban mérik manapság, így közel sem mindegy, hogy belépőszinten mit kapunk a pénzünkért. A pozicionálásban felfelé kacsintgató Škoda palettáján a Fabia mindig is kedvelt induló modell volt, amely ezúttal igazán érdekes konfigurációban érkezett hozzánk: szinte teljesen alapfelszereltséggel és alapmotorral vallattuk a legkisebb cseh vitézt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Mercedes-Benz márkanév mögé legtöbbször abszolút okkal társítunk prémium igényességet. Ehhez mérhető árcédulával. Ám vannak olyan alkalmak, amikor a csillagos márka termékei kedvezőbb vételek lehetnek, mint a hagyományos gyártók portékái. Így volt ez pár éve az 5,5 milliós A-osztállyal, most pedig pontosan ez a helyzet a vadonatúj Citannal, amely nem csak olcsóbb, de több változatban is elérhető, mint testvére, a Renault Kangoo. De mit tud felmutatni ennek tükrében?
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A szorgalom, a tanulás, a gyakorlás ugyan mind-mind nagyon fontos, de mégis azt kell mondanunk, hogy vannak olyan dolgok, amelyekre születni kell. Azt hiszem a négykerekűek világában ez különösen igaz az elektromos autókra, hiszen a dedikált platform vagy éppen a tökéletesre csiszolt aerodinamika bizony kiemelkedően fontos. Nos, azzal talán senki nem vitatkozik, hogy az Opel Zafira Life nem villanyautónak született, de a Stellantisnál – és anno a PSA-nál – úgy gondolták, hogy nemcsak jó ötlet elektromos hajtásláncot tenni alá, hanem a szigorodó normák okán mostanra kikerültek a kínálatból a dízelek, és csak villanyos verzió maradt. Mi pedig kipróbáltuk, hogy milyen a Zafira-e.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az olasz sör olyan, mint a kirgíz rockzene, tartja a mondás. És bár a taljánok valóban számos dologban nem igazán jeleskednek, mégis irigylésre méltó a gasztronómiájuk, vannak jó boraik, szép csempéket gyártanak a fürdőszobába, na és persze kisautókban is nagyon ott vannak a szeren. Számunkra talán utóbbi tény a lényeges, hiszen javarészt autókkal foglalkozunk: ezúttal a kis elektromos Fiat 500 Cabrio próbált ragaszkodni hozzánk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az elektromos forradalom olyan területen hozza a legüdítőbb előrelépést, amire nem is feltétlenül számítottunk: a tortaszeletek új leosztásának ígérete utat enged a radikálisabb formaterveknek és ötleteknek. Az autóiparból már-már kiveszett sokszínűség bizonyos tekintetben visszatér, amire újabban talán a Hyundai Ioniq 5 szolgáltatja a legékesebb bizonyítékot. De a tesztünkre csúcsváltozatban érkező újdonság nagyobb ambíciókkal rendelkezik annál, hogy csupán tekintetmágnesként hódítson.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az utóbbi évek már egyértelműen a crossoverekről szólnak, s talán legjobban a kisautók sínylik meg a kompaktok mellett jobban a divatos szegmens térhódítását. Sebaj, kis méretben is kapni trendi, emelt változatokat, mi több, mára már minden márka kínál ilyesmit: a franciák már jóformán zsigerből nyomják ezt az irányt, jó érzékkel. Ezúttal a Citroën C3 Aircross mutatta meg képességeit józan felszereltséggel és 110 lóerős, kézi váltóval szerelt benzinessel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ma már mindenki odavágós formabontó terméket akar mutatni a vásárlóknak, aminek sok esetben az az eredménye, hogy túlgondolt, ultravagány koncepciók jönnek szembe az utakon, miközben a kifinomult eleganciára egyre kevesebb példát látunk. A Jaguar kissé szembemenve a trendekkel a kevesebb néha több elvet vallva nyújtja felénk az XF-et, ami pont amiatt szerethető, mert az otthonos, luxussal átitatott utastér köré fogyasztható, túldizájnolt megoldásoktól mentes zakót szabtak a britek – a felsőkategóriás szedán vonzó összeállításban, kétliteres dízelmotorral és automataváltóval járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Jól tud esni az ember lelkének, amikor felnőttként kezelik. Sajnos vagy sem, az autóiparban is terjednek a ne száríts macskát mikróban jellegű figyelmeztetések. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a biztonsági törekvések, és ezzel párhuzamosan egyre több funkciót illesztenek a fogyasztók legalsó mentális deciliséhez. Hogy mennyire indokolt ez az trend? Szociológiai kutatást érdemel. Mi azonban nem (elsősorban) emberekkel, hanem autókkal foglalkozunk, ezért korunk adottságaként könyveljük el a jelenséget, és a Mazda CX-5 példáján keresztül igyekszünk bemutatni: talán nincs még veszve minden.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Maseratinál szenvedélyesebb és szeszélyesebb autómárka valószínűleg nem létezik. A vállalat történelme számos tulajdonost látott, de talán egyik sem hagyott rajta akkora nyomot, mint a Ferrari: az 1997-től 2005-ig tartó időszak alatt új gyárral, új hajtásláncokkal és új modellekkel született újjá a márka, immár igazi luxusgyártóként, Ferrari génekkel. Ekkor érkezett az ötödik generációs Maserati Quattroporte, amely több szempontból is legenda státuszt élvez. Vajon megalapozott a hírnév? Fogtunk egyet és megvizsgáltuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A klasszikus, nem prémium, négy vagy ötajtós lépcsőshátú és kombi modelleket felvonultató középkategória haldoklik, párhuzamosan a crossoverek és SUV-k felívelésével – ez vitán felül áll. Az már más kérdés, hogy mindez a gyártók mesterkedése vagy valóban a vásárlók igényeinek ilyen mértékű változása miatt alakult így, de ez amolyan „a tyúk vagy a tojás?” típusú kérdés, így nem is mennénk bele. Az viszont bizonyos, hogy az olyan modellek, mint a nemrég nálunk járt Opel Insignia halálra vannak ítélve, mi pedig az GSi verzió volánjánál ülve már nem is ennek okait kerestük, hanem inkább próbáltunk méltó búcsút venni tőle.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A már-már klisévé avanzsált „kicsi a bors, de erős” szállóige ezúttal fokozottan érvényes, s nem is kérdéses, hogy a múltidéző, Fiat berkeibe tartozó sportmárka a szürrealitások tömkelegét próbálta egyetlen kis csomagba zsúfolni. Pici, erős, szűk, drága, látványos… hogy csak a legalapvetőbb végleteket soroljam – az Abarth 595 immáron 14 éve szolgálja ki az adott réteg igényeit, s ezúttal egy különleges, Scorpione Oro kiadásban látogatott el hozzánk.
Add a comment