Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Honda korábban már mutatott nekünk egy képet a frissített HR-V-ről, de az még azon még az amerikai kivitelt láthattuk. Ezúttal azonban egy teljes galériát tettek elérhetővé, immár az európai változat fotóival és néhány plusz információval karöltve, melyekből megtudhatjuk a legfontosabb változtatásokat a ráncfelvarrott crossover kapcsán.

Hátul szinte elhanyagolható a változás - galériaSzemből a tervezők igyekeztek a Honda legfrissebb formanyelvéhez igazítani a kerekded crossovert, ami ennek érdekében teljesen új, nagyobb hűtőmaszkot és új grafikával érkező, akár teljesen LED-es fényszórókat kapott – de természetesen a lökhárítót is finoman átszabták a mérnökök. A vaskos króm elem egyébként elsőre kissé talán túlzónak tűnik, de élőben lehet, hogy más képet fest majd. Ahogyan az várható volt, hátul lényegében csak a fényszórók grafikája változott meg kissé.

A teljesen LED-es lámpatestek mellett új színek és friss, 17 colos keréktárcsák is feldobhatják a megjelenést, míg az utastérben formailag semmilyen újítással nem érdemes számolni. Habár a mostani galériában nem kapott helyet egyetlen belső fotó sem, az amerikai változatot már láthattunk bentről, és azon egyedül a multimédiás rendszer új fejegysége jelentett újdonságot – a frissített szoftver mellé nagy örömünkre egy tekerős hangerőállító gombot is kapunk.

A belső kép még az amerikai verziót mutatja, de valószínűleg ugyanezt kapjuk majd

Elsőre kissé furcsa a nagy króm elem - galériaA HR-V a gyáriak legfrissebb vezetéstámogató és biztonsági rendszereit is megkapja, így ezentúl sávtartó, adaptív tempomat és ütközésmegelőző is elérhető lesz. A motorpalettához a már meglévő, 1,5 literes, 130 lóerős szívó benzines, és az 1,6 literes, 120 lóerős dízel mellé később csatlakozik a Honda 1,5 literes, turbós benzinmotorja is. Utóbbiról azonban egyelőre még nem tudni, hogy a CR-V-ben bemutatott, manuális váltóval 173, CVT-vel pedig 193 lovas kivitel lesz-e, vagy a Civicben minden esetben 182 lóerőt teljesítő változat.

Az mindenesetre biztos, hogy az 1,5 literes szívómotor teljesítménye ugyan nem változott, de a gyáriak azért faragtak rajta kicsit, aminek köszönhetően papíron 3 deciliterrel kevesebbet fogyaszt majd vegyes üzemben (5,3 liter), de a gyorsulása is romlik 5 tizedet – habár korábbi méréseink szerint egyébként is 6 tizeddel lassabb volt a 10,2 másodperces gyári adatnál, így ez a valóságban nem feltétlenül jelent majd különbséget. A frissített HR-V nagy valószínűséggel hamarosan már rendelhető is lesz, ára pedig jó eséllyel nem nagyon fog változni.