Eddig is státusszimbólum volt, ám manapság egyre inkább divatcikké válik az autó, ahol a forma, a divat és a hozzácsapott szolgáltatások többet nyomnak a latba, mint valaha. Az önmagukat is elvezetni képes típusokban már sokan eleve nem is keresik a vezetési élményt, mindinkább a körítés adja el a négykerekűeket. Erre a trendre válaszolt a PSA luxusmárkája, a Citroëntől nemrégiben különvált DS a DS3 Crossback bemutatásával, amelyet első ízben bőséges Ultra Prestige felszereltséggel, 155 lóerős turbós benzinmotorral, valamint nyolcfokozatú automata váltóval tehettünk próbára – és úgy alakult a 'forgatókönyv', hogy a DS divatdoboza lett az ünnepi tesztünk, ezáltal most meg is ragadnánk az alkalmat, hogy minden kedves Olvasónknak boldog, békés, nagyon szép karácsonyt kívánjunk az Autó Pult teljes szerkesztőségének nevében!

Add a comment

A Kia június végén rántotta le a leplet az aktuális Ceed família negyedik és egyben legutolsó tagjáról, az XCeed-ről. Az autógyártók nómenklatúráját ismerve, a névválasztás alapján vélhetően mindenki számára egyértelmű, hogy egy divatos, kissé megemelt crossover verzióról van szó, ám a Kia jóval komolyabb munkát tett le az asztalra annál, mint amit megszokhattunk a hasonló gólyalábakra állított modellektől.

Add a comment

Talán már az unalomig szajkózzuk, hogy mekkora bajban van az autóipar manapság (főleg az EU-ban). Mindenesetre a nehéz időszakok nagyon is szükségesek, hiszen a változásokkal karöltve új megoldásokat szülnek, amelyekkel mindenki jobban járhat. A Peugeot kiválóan ismerte fel, hogy a jelenlegi SUV-őrület közepette teljesen felesleges egy újabb megszokottnak ható szedán/kombi duót hozni a piacra, így a mostanában beszűkülő kategóriába a 508 új generációjával egy olyan modellt hozott, amelyért őszintén lehet lelkesedni. Ezúttal a benzines kombi csúcsverzió bizonyította, hogy ha már sutba dobjuk a középkategória racionális modelljeit, bizony a SUV-ok helyett érdemes alacsonyabbra ülni.

Add a comment

A nagycsaládos, 2,5 millió forintos állami támogatás alaposan felpöregette a hazai autópiacot: az idei évben közel 20.000 igénylés született rá, a hétszemélyes modellek iránti (váratlanul) fokozott kereslet pedig olyan kategóriákat is magasba emelt, amelyek korábban kezdetek a perifériába szorulni. Ilyen például az eltűnésben lévő egyterűk piaca, amelyek szerepét viszont részben átvehetik az egyre inkább személyautós dobozos modellek, például aktuális tesztautónk, a Peugeot Rifter. A kereslet pedig érthető: támogatással a személyautós léptékkel nézve óriási dízelmotoros modellbe már 3,6 millióért beülhetünk.

Add a comment

Nem titok: az autógyártók minden eddiginél nehezebb helyzetben vannak. Soha nem kellett még ennyit fejlesztésekre költeniük, miközben soha nem kellett még ennyi előírásnak és ilyen változó piaci igényeknek megfelelniük. Nem csoda, hogy egyre szorosabbra húzzák az együttműködéseket, a közös termékekbe egyre több dolog miatt visszafojtott belső égésű erőforrásokat pakolva. Ezúttal is egy koprodukció van a porondon: a PSA-alapú Opel Crossland X, amelyet két évvel az 1,6-os dízel tesztje után most a tisztább 1,5-ös egységgel tesztelhettünk.

Add a comment

Teszteltük a vadonatúj Opel Vivarót, ami tulajdonképpen egy új Opel Zafira (Life), de valójában egy új Peugeot (Expert). Ha nem teljesen értik, ne ijedjenek meg, nem az Önök ‘készüléke’ hibás, mi is nehezen tanultuk meg a PSA új közepes személy-/teherszállító modelljeinek nómenklatúráját az összes – szám szerint négy: Citroën, Peugeot, Opel és Toyota – márka kínálatában.

Add a comment

Kevés olyan autó létezik, mely úgy tudott legendává válni hazánkban is, hogy hivatalosan nem igazán volt elérhető, de a Toyota Supra mindenképpen ezek közé tartozik. Ez persze nem csoda, hiszen a 2000-es évek legmenőbb autós videójátékaiban és filmjeiben is fontos szerepet kapott, így könnyedén gyűjtötte maga köré az akkori fiatalságot – legalábbis azon részét, akiket igazán megfertőzött a benzingőz. Számukra pedig a 2019-es év piros betűkkel szerepel majd a történelemkönyvekben, hiszen 17 év után, folyamatos ígérgetéseket követően végre bemutatkozott az új Supra – mi pedig nem voltunk restek máris vallatóra fogni.

Add a comment

Nem nézni kell, használni – ez a jelszó az Opel Combo Life és testvérei esetén, akik már korábbi tesztjeinkben bebizonyították, hogy a valaha készült legjobb teherautók személyautósított haszongépjárművek. Ezúttal a csúcs hajtáslánccal vizsgáltuk meg a modellt, amely már így rövid tengelytávval és öt üléssel is képes háromgyerekes családok kiszolgálására.

Add a comment

A Mazda CX-30-ra, tehát a gyártó bevált CX-3 és CX-5 szabadidőmodelljei közé pozícionált, nem mellesleg igazán divatosra és csinosra sikeredett kompakt crossoverére az elsők között sikerült lecsapnunk: amikor átvettük a tesztautó kulcsát, az órában alig 500 kilométer volt és alig száradt meg a még mindig nagyon ütős, ‘Soul Red Crystal’ fantázianévre hallgató vörös metál festék a lemezeken. Az összkép a csinos 18 colos felnikkel együtt tökéletes, napsütéses időben gyönyörű árnyalatokban pompázik az autó – tényleg minden forintját megéri a legdrágább, 210 ezer forintba kerülő fényezés.

Add a comment

A legfrissebb előrejelzések szerint új trend van készülőben. Egyelőre nem úgy tűnik, de az emberek kezdenek eltelni a SUV modellekkel. Sokan ugyanis már a saját bőrükön tapasztalják, amiről éveken át kántáltunk: a magas felépítésű, terepjárós modellek egyszerűen kompromisszumokat követelnek mind a kényelem, mind pedig a hatékonyság tekintetében, miközben utasterük tényleg tágas, de csak addig, amíg igazán hosszú tárgyakat nem kell elhelyezni bennük. Tagadhatatlan előnyeik is vannak, hiszen a magasabb felépítés akár már városi használat során jól jön a padkák elkerülése vagy éppen a könnyebb beszállás okán. De mi lenne, ha egyesítenénk a kombik és a SUV-ok világát?

Add a comment

2500 kilogrammnyi Mercedes-Benz. Ez alapján mindenki valószínűleg az autógyártás egyik csúcsát, egy hosszított V12-es S-osztályt lát maga előtt, de itt ennél is fontosabb modellről van szó. Az EQC nem csak tömegével nyom többet a latba a tekintélyes luxusautónál, hanem fontosságával is: míg az egyik egy letűnt kor újonnan utoljára megvásárolható emléke, addig a Mercedes-Benz saját almárkájának első típusa új idők új szeleit fújja. A jövőt hozza el a jelenbe.

Add a comment

Egy Toyota Corollától nem kell nagy csodát vagy meglepetéseket várni; ez a modell nem erről szól. A Corolla egy jóléti társadalomban alapvetően ‘mindenki autója’ kellene, hogy legyen, avagy úgy is fogalmazhatunk, hogy az átlagemberek egyes Swiftje: nem egy álomautó, de tökéletesen megfelel úgy a családi, mint a vállalati elvárásoknak. A típus legnagyobb erénye legendás megbízhatósága mellett erős értéktartása, valamint jól kalkulálható fenntartási költsége.

Add a comment

Egy modell frissítésénél két fontos szempontot érdemes figyelembe venniük a gyártóknak. Először is, mindig van hova fejlődni, másodszor pedig, ami jó, azon nem kell változtatni. Szerencsére a Škodánál pontosan tudják ezt, és természetesen a Superb ráncfelvarrásánál is észben tartották. Mi pedig nem voltunk restek megvizsgálni, hogy pontosan mi is változott a csehek középkategóriásában, és vajon mindez az előnyére vált-e.

Add a comment

Az Opel Grandland X benzines csúcsmodelljének tesztelésével ismét szembesülhettünk a manapság mindennél égetőbb kérdéssel: vajon érdemes a plusz lóerők és a kifinomultság ígéretéért hátat fordítani a hatékony dízelmotornak? A 180 lóerős 1,6 literes turbómotor és a nyolcfokozatú automata váltó kombinációja pedig mindent megtett annak érdekében, hogy a válasz a kérdésre igen legyen.

Add a comment

Vajda János kollégám az általam is sokat hajtott szívó benzines Toyota RAV4 tesztjével már lefektette az alapokat, most pedig az új közepes SUV modell hibrid változatának tesztje érkezik. Így már könnyű dolgom van? Meglehet, de a két változat között nem is olyan könnyű az egyik javára dönteni. A hibrid jobb, de legalább 1,1 millió forintnyi ellenérv is szól mellette. Megéri? Megvizsgáltuk!

Add a comment