A 2011-ben vadonatúj belépő típusként, tehát előd nélkül piacra dobott Range Rover Evoque világszerte óriási sikernek bizonyult: a divat-szülte kis Range az eladások tekintetében minden előzetes várakozást felülmúlt és a gyártó elérte vele célját, melynek értelmében olyan embereket akar megcélozni a modellel, akik eddig nem éreztek különösebb vonzalmat a Range Rover vagy Land Rover márkák iránt, ellenben vonzónak találják a kompakt prémium luxusterepjárót.

Add a comment

Családi kombi 225 lóerővel, automata váltóval, masszázsfotelekkel és izgalmas összkerék-kormányzással - azt hiszem, erre a kombinációra kevesen mondanának nemet, ha a mindennapok szürkeségéhez keresnek izgalmas útitársat. A Renault ezúttal a középkategóriában igyekszik továbbra is bizonyítani, hogy igenis, érdemes a megszokott választásokkal szemben a Talisman Grandtourra voksolni, főleg most, hogy a típus a Mégane R.S.-ben is dolgozó 1,8-as személyében új csúcsmotort is kapott.

Add a comment

Nem is olyan régen még a világ leggyorsabb SUV modelljének számított az Alfa Romeo Quadrifoglio, tesztünkön pedig bebizonyította, hogy jóval több egy veszett gyors autónál. Egy rész Ferrari, egy rész családi SUV és egy kisebb rész prémium igényesség alkotja azt az elegyet, amely akár egy univerzális helyes megoldásként is aposztrofálható a fogyasztói társadalomban terjengő mindentakarás krónikus kínjára. Ennyire élhető autóban régen mosolyogtunk ilyen jókat.

Add a comment

Az autó oldalának támaszkodva mélyet szippantok a kissé fülledt nyári levegőből, amelybe amolyan édeskés kontrasztként égett gumiszag és benzin illata keveredik, füleimbe pedig a kipufogócsövek és a fékek pattogása, percegése kúszik be a langymeleg szellővel együtt, s csupán egyetlen gondolat fogalmazódik meg bennem az elégedettség mámorában – végre egy imádni való négykerekű azoknak, akik rajonganak az autókért és a vezetés élményéért; nagyon köszönjük, Alfa Romeo!

Add a comment

Bajban vannak a klisékből dolgozó autós újságírók a vadonatúj Toyota Corolla család kapcsán: tekintettel arra, hogy a Toyota dizájnerei most aztán tényleg beleadtak apait-anyait egy dögös formaterv megalkotásába, ami kiválóan sikerült is nekik, már senki nem használhatja a már unalomig elcsépelt "unalmas" jelzőt a Corollák kapcsán. Mi több, éppen ellenkezőleg: azt kell mondanunk, hogy több szempontból is menő lett Corollával járni.

Add a comment

Gyorsan pörgő másodpercek, egyik kanyar a másik után - a Recaro ülésbe préselődve magabiztosan várom a következő fordulót, miközben az élmények pillanatok alatt lejátszódnak újra és újra. Minden váltás élvezet, a nyomatékhullámok a váltófül minden billentésére vadul hátbataszajtanak, miközben a kipufogó érces horkanással jelzi a külvilágnak, hogy itt nincs helye kompromisszumoknak. A Remault Mégane R.S. Trophy ugyanis nem ismeri ezt a kifejezést, s méltán száll ringbe az egyik leggyorsabb elsőkerékmeghajtású autó címért.

Add a comment

A benzines változat tesztjéből jól tudjuk: hetedik generációjára a 3-as BMW sokat fejlődött, méghozzá úgy, hogy vonzerejéből semmit sem vesztett. Még jobb vezetni, miközben tágasabb, ügyesebb, igényesebb. Lássuk, mi a helyzet dízelmotorral és összkerékhajtással!

Add a comment

Gombnyomásra mély hanggal kér szót magának, melyet az autórajongók számára oly kedves gurgulázás követ, s már az első gázfröccs után durran a kipufogó – olyan hanghatások ezek, amelyektől hamar válik libabőrössé az alkar, keretet adva az első együtt töltött kilométereket megelőző gyermeki várakozásnak. Izgalmak, élmények sora vár ránk, ehhez kétség sem férhet - a Hyundai i30 N ezúttal a tetszetős Fastback karosszériával látogatott el hozzánk.

Add a comment

1989-et írunk, a Mazda pedig egy igazán izgalmas újdonsággal készül a Chicagói Autószalonra: az MX-5 névre keresztelt, aprócska, hátsókerékhajtású roadster már ránézésre is a vezetés színtiszta élményét ígérte, és nem is okozott csalódást. Nem csoda, hogy most, 30 évvel és három generációval később már legendaként emlegetik a modellt, a japánok pedig a szép évforduló megünneplésére megalkották az igazán egyedi 30th Anniversary verziót, amiből mindössze 3000 darab készül, mi pedig a magyar importőr jóvoltából letesztelhettük a 69-es sorszámú példányt.

Add a comment

Vannak dolgok, amiket nem könnyű megmagyarázni: a BMW X7 nem ilyen. Sokan értetlenkedve fogadták a bajorok legújabb óriását, mondván, ez már a megalománia egy olyan formája, amire nincs logikus magyarázat. Van abban némi igazság, hogy az X5-nél nagyobb SUV-ra aligha van szüksége bárkinek, de a nemrég nálunk járt X7 tesztautó bizonyította, hogy a BMW-nél nagyon is tudják, mit csinálnak.

Add a comment

A Toyota Camry megvolt, helyezzük most magasabbra a lécet! Jöjjön a testvérmodell, a Lexus ES, amely alapjait és hajtásláncát tekintve is megegyezik vele, mégis négymillióval drágább nála. Mit tudhat a hibrid szedán, ami ennyit megér? És hogy állja meg ugyanaz a technika a helyét a prémium kategóriában? Jó 1500 kilométeren át faggattuk a típust, hogy választ találjunk ezekre a kérdésekre.

Add a comment

A Toyota nagy szedánját, a Camryt vélhetően senkinek nem kell bemutatni, a típusnevet ugyanis majd 40 éve használja a márka, a modell pedig minden idők egyik legnagyobb példányszámban értékesített szedánja (eddig közel 20 millió Camry talált gazdára). De a történelem firtatása helyett inkább ugorjunk egy nagyot az időben: bár 15 évig nem volt elérhető Európában a Camry, a tavaly bemutatott 8. generáció az Avensis kifuttatása miatt ismét megvásárolható nálunk, sőt, a globális típus fejlesztésekor az európai vásárlók preferenciáit is figyelembe vették a japánok.

Add a comment

Minden kétséget kizáróan óriási hírveréssel érkezett a köztudatba a mindenféle családbarát hitelkonstrukció mellett, hogy immáron a sokgyermekesek mobilitását is egyedi elképzelés alapján, autóvásárlási támogatással próbálják elősegíteni – erre a legjobb választ talán a Dacia adja, hiszen a Lodgy megvásárlásával, aki szeretné, 'kimaxolhatja' a kedvezményes lehetőséget.

Add a comment

Két modell, egy kategória, mégis két véglet. Ennél különbözőbb már megjelenésében sem lehetne az azonos célokat szolgáló Hyundai Santa Fe és a Škoda Kodiaq csúcsváltozata. Ráadásul a látvány mellett belső kialakításban és műszaki tekintetben is más utakon járnak. De melyik a jobb választás? A 2,5 milliós nagycsaládos állami kedvezmény szárnyán egyre népszerűbb modelleknél ez a sürgető kérdés.

Add a comment

Két modell, egy kategória, mégis két véglet. Ennél különbözőbb már megjelenésében sem lehetne az azonos célokat szolgáló Hyundai Santa Fe és a Škoda Kodiaq csúcsváltozata. Ráadásul a látvány mellett belső kialakításban és műszaki tekintetben is más utakon járnak. De melyik a jobb választás? A 2,5 milliós nagycsaládos állami kedvezmény szárnyán egyre népszerűbb modelleknél ez a sürgető kérdés.

Add a comment