Hibrid hajtáslánc dízelmotorral? Valljuk be, erre a kérdésre eddig csak legyintettünk, hiszen korábban néhány eset már kiválóan példázta, hogy a dízelmotor nem igazán való ilyen hajtásrendszerbe. A mai formájában érzékeny, komplex dízeltechnika nem szívleli túlságosan a folyamatos indítgatást, lassan melegszik csak be, ráadásul menetkultúrája is éles kontrasztot képez a síri csendben dolgozó elektromotorral. A Mercedes-Benz ezzel mit sem törődve tavaly bemutatta a 300 de jelű egységet, újdonságként konnektoros hibrid rendszerrel párosítva, amely most az E-osztály lemezei alatt érkezett meg szerkesztőségünkbe, hogy bizonyítsa a csillagosok igazát.

Add a comment

60 év. Már emberi léptékkel is tekintélyes kor. Ha pedig egy modell az autóipar kegyetlen taposómalmában él meg ilyen kort, azt méltán illethetjük a legendás jelzővel. A Mini pontosan ilyen. A jeles születésnapot ünneplő márka a kicsit tette naggyá, méghozzá ikonikus formákkal, amelyek most, a jövőbe ültetve is emlékeztetnek az eredeti modellre.

Add a comment

Bő ötéves történetében már másodszor kap nagyobb akkumulátort a teljesen elektromos BMW i3, amivel már éppen kétszer akkora hatótávval rendelkezik, mint a szénszálas kisautó első változata. A 42 kW-os akkumulátor már sok mindenre elég, de vajon mindenre? Tesztünkben erre is választ adunk.

Add a comment

A vezetés és az autók szerelmeseként ugyan nem mindig egyszerű megérteni, hogy a legtöbbek számára a négykerekűek csupán egyszerű használati tárgyak, és arra valók, hogy eljuttassák utasaikat A-ból B-be. A Dacia leginkább ezeknek a vásárlóknak az igényeit igyekszik kiszolgálni kiváló ár/érték arányú modelljeivel, és ennek megfelelően viszonylag ritkán mutatnak be újdonságokat, ellenben mindig figyelnek rá, hogy valamivel vonzóvá tegyék autóikat. Ezúttal a Techroad csomag az, amivel igyekeznek ezt elérni, mi pedig a Dokker segítségével vizsgáltuk meg, hogy sikerült-e nekik.

Add a comment

Mindeddig kompromisszumról szólt, ám az akkumulátorok duzzadásával egyre kevésbé válik nyűggé az elektromos autózás. Az egyre szélesebb réteg szerint a közlekedés jövőjét jelentő villamos hajtásláncot ezúttal a Hyundai támogatta meg aggódásmentes méretű energiatárolóval, amit azon melegében vallatóra is fogtunk – nézzük, mekkora távok leküzdésére alkalmas a nagyakkus Kona!

Add a comment

Egy BMW, amelyből lesajnálhatjuk a többi nyolchengeres luxusautót, miközben körbeautózhatunk vele bármilyen Rolls-Royce-t. Emellett megad mindent is, ami jelenleg az autóiparban elérhető. A világ legjobb autójáról lenne hát szó? Alapos vizsgálat alá vetettük a kizárólag hosszított verzióban elérhető frissített, tizenkét hengeres 7-est, hogy ezt megtudjuk.

Add a comment

Ma már nem elég, ha önmagad vagy. Ki kell tűnni, meg kell mutatni, rá kell licitálni másokra. Így működik a világ ma, egyébként pedig unalmasnak és középszerűnek érzed magad a mindennapok szürkeségébe süllyedve. Erre kínál választ a DS a 7-essel, hiszen általa végre a középpontba kerülhetsz, kérdeznek és megnéznek, irigyek rád és összesúgnak a hátad mögött. Lássuk, mit tud a felszín alatt a franciák luxusmárkájának nagyobbik tagja!

Add a comment

A német prémiumok közül tulajdonképpen az Audi az egyetlen, amely saját márkajelzésével kínál kisautót: az első A1 még 2010-ben mutatkozott be, a második generációra pedig nyolc évet kellett várnunk, de végre megérkezett. Afelől nem volt kétségünk, hogy az Audi ezúttal sem vette félvállról a feladatot, így nem is az volt a kérdés, hogy megérdemli-e a négy karikát a kisautó, hanem hogy az azonos alapokra épülő testvérekhez képest képes-e annyi pluszt nyújtani, ami indokolja a prémium felárat.

Add a comment

A Mazda MX-5 egy aprócska roadster volt, amely elérhető áron nyújtotta a vezetés nagybetűs élményét. Aztán egyre több lett. A jelenlegi generációval például olyan formákat kapott, amelyekért osztatlanul lehet lelkesedni, majd az RF nyitható targatetős kivitellel még látványosabbá, még praktikusabbá vált. Most pedig kapott egy olyan ráncfelvarrást, amely elhozta történelmének legsportosabb szívét és legjobb üléspozícióját.

Add a comment

A magyar autós újságíró mindig jó szívvel ül be egy hazai gyártású tesztautóba, és bár az objektivitás pajzsát, amit az Autó Pultnál mindig magunk előtt tartunk, ez sem képes megsebezni, azért nagy mosollyal az arcunkon vettük át az új Audi Q3 kulcsait, mely a négykarikások győri üzemében készül. A prémium kompakt crossovernek persze ugyanúgy bizonyítania kellett, mint bármelyik másik modellnek, ha pedig kíváncsiak rá, hogy sikerült-e neki, tartsanak velem.

Add a comment

A 8-as szám, akárcsak a quattro, az Audi alapvető prémium hátterét adja. Jól ismerjük az Audi és a nyolcas szám közötti összefüggést: ha együtt látjuk őket, az garancia arra, hogy egy csúcsmodellről beszélünk, legyen szó az A8-ról vagy épp az R8-ról. A Q8 képében pedig nemrég megérkezett a négykarikások harmadik nyolcasa is, ezzel kiteljesítve a sorozatot. A Q7-nél látványosabb és agresszívabb formát öltő SUV az összes menetdinamikát fokozó kiegészítővel járt nálunk, méghozzá a slágergyanús V6-os dízelmotorral.

Add a comment

Mindenütt ott van, mégsem untuk meg, minden sarkon megpillantjuk, mégsem vált lerágott csonttá – a Dacia, pontosabban a Renault elvégzett munkáját az új Dusteren mi sem mutatja jobban, mint az időtállóan izgalmas forma, ami egyébként ritkaság az árérzékeny szegmensben. Ezúttal új szívvel, méghozzá a Mercedes-Benzekben is teljesítő turbómotor visszafogottabb verziójával, limitált szériában látogatott el hozzánk keleti szomszédunk bestsellere.

Add a comment

Egy sok márkát összefogó óriáskonszern élete nem mindig egyszerű, főleg ha ezekből két-három gyártó vásárlóközönsége is fedi egymást. A Volkswagennél minden bizonnyal tudnának mesélni erről, de mostanra már egy egészen jól kidolgozott rendszerrel szembesülhetünk, melyben az azonos alapokra épülő, ugyanabban a kategóriában induló modelleknek is megtalálják a helyét. Legutóbb a hétüléses SUV-k szegmensének egyik legújabb tagja, a Seat Tarraco járt nálunk, amely ugyan Volkswagen és Škoda típustársai után érkezett, mégis képes lehet hódítani a maga piacán.

Add a comment

A Mazda3 novemberben leleplezett negyedik generációjaés főként annak ötajtós kivitele – olyannyira dögösre sikeredett, hogy a szépséghez a Mazda manapság erős hírnevét hozzátéve sikere akkor is borítékolható lenne, ha az autó nem sikerült volna túl jól. Ám ahhoz a japánok túl tapasztaltak, felkészültek és motiváltak, hogy ne építsenek jó autót egy ilyen fontos kategóriában, ahol ráadásul páratlanul kiélezett a verseny.

Add a comment

Amikor a budaörsi Lexus márkakereskedés parkolójában megpillantottam a metálkék RC tesztautót, azonnal leesett az állam: nem tudok másképp fogalmazni, ebben a színben és ezekkel a Luxury felszereltségi szinthez járó 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal a japán kupé végtelenül dögös, már álló helyzetben is sugárzik belőle a dinamika. De vajon beváltja az IS alapjain nyugvó modell a zseniális formaterv ígéretét?

Add a comment