- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Tombol a crossoveres őrület, aminek úgy tűnik, még közel sem járunk a végén – ezt az irányt használja ki meglehetősen jól a Ford Puma, amelyről mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül állítom, hogy az utóbbi évek egyik legdögösebb Fordja. A kis crossover 155 lóerős "hibrid" hajtáslánccal járt szerkesztőségünknél.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A vadonatúj Mazda3-at már több ízben is vallatóra foghattuk: először a 122 lóerős alapmotorral (ami egy 2-literes, szívó benzines, 2020-ban!), nemrégiben pedig a gyártó 180 lóerős Skyactiv-X öngyulladós benzines csodamotorjával látogatott el szerkesztőségünkhöz a japánok kompaktja, amelyet nem csak zseniális formaterve miatt, de a konvenciókkal szakító koncepciójáért is kedvelünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A kisáruszállítás szempontjából az optimális méretű és motorizáltságú Opel Vivaro Cargo járt nálunk, racionális felszereltséggel – mi legalábbis az ár/érték arányt szem előtt tartva ezt a 122 lóerős kétliteres dízelmotorral szerelt hosszú (L) kivitelt választanánk a kínálatból. Ezúttal nem az Opel importőre kínálta fel tesztelésre az autót: személyes okból kértem el a fehér Vivarót, hogy segíteni tudjak Szüleimnek a költözésben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az innovációval eddig sem fukarkodott a BMW-nk, amire tesztautónk esete talán a legjobb példa. Még meg sem érkezett szerkesztőségünkhöz a vadonatúj, jóformán minden autóipari extrával teletömött tesztautó, máris idejétmúlt lett a hajtáslánca: a kétliteres dízelmotorhoz időközben 48 V-os enyhe hibrid rendszer is társult. Panaszt azért nem emelünk: ez a legkevésbé sem hiányzott a kivételesen hangulatosra sikerült konfigurációból.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Suzuki Vitarát minden bizonnyal nem kell bemutatni Olvasóinknak, hiszen a hazai utak egyik – és méltán – legnépszerűbb új autójával van dolgunk. A Suzuki crossovere manapság a magyar vásárlók egyik kedvence, ráadásul most már csak egyetlen erőforrással elérhető a modell a négyhengeres, feltöltött 1.4 Boosterjet egység formájában, illetve a vele egyveleget képező mildhibrid segédrendszer formájában. Ezúttal tehát a legfrissebb, kedvezőbb fogyasztással kecsegtető Vitarát vettük górcső alá.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem vagyok könnyű helyzetben. Most, amikor a koronavírus járvány világszerte emberek tízezreit fertőzi meg és rengeteg áldozatot követel, az egyre aggasztóbb hírek kereszttüzében kell egy tökéletesen értelmetlennek tűnő, mindeközben félelmetesen jó luxuscikkről írnom. Hiába igyekszem teljesen tiszta fejjel gondolkodni, egyszerűen túl sok most a környezeti inger ahhoz, hogy ömlengeni tudjak a vadonatúj BMW X6 második legerősebb változatáról. Márpedig az autó abszolút megérdemli, mert tulajdonságait tekintve fantasztikus négykerekű – az új X6 generációról különben átfogóan korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Milyen tesztautót kívánhat magának a tesztelői pályával ismerkedő autórajongó? Kezdhet valami igazán erős modellel: megfelelő önmérséklettel nem az első menetpróbája lesz egyben az utolsó. Kis szerencsével akár luxusautó kormánya mögé is kerülhet – ha a csillogás felülírja a tárgyilagosságot, még mindig bízhat abban, hogy csak kevesek kiváltsága a személyes tapasztalat. Vagy megkaphatja bemelegítésül a magyar piac egyik legnagyobb darabszámban értékesített modelljét, ami így szinte minden családban megtalálható, ezáltal rengetegen ismerik. Velem ez utóbbi történt, a sors (vagyis a vezetőség) a Suzuki SX4 S-Cross Hybridet osztotta rám első tesztautóként.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kívül apró, belül nagy, jól variálható, összkerékhajtású, de mégis hatékony és elég gyors, kedvező árú, mégis akadnak igényes részletei. Ez alapján a Suzuki Ignis a piac egyik legjobb vétele, amelyet most már kötelező ráadásként minihibrid rendszerrel fejel meg a gyártó. Ha nem is teljesen ez a helyzet, megnéztük, hogy a kiskategória üde színfoltja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A crossover láz nem látszik csillapodni: a gyártók futószalagon szállítják az emelt hasmagasságú modelleket. Ez pedig nem is jelent számukra túl nagy problémát, hiszen fogják a már meglévő alapjaikat, megemelik egy kissé, némileg átrajzolják, majd körbeszórják műanyag elemekkel, és máris kész a crossover. A Škoda Kamiq pedig egy kiváló példa erre, hiszen tulajdonképpen egy az egyben a Scala műszaki megoldásait veszi alapul, így már csak néhány vagány tollvonásra volt szükségük a gyáriaknak, és máris elkészült az újdonság – mi pedig elsőként a „fapados” kivitelt próbálhattuk ki.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha már a kisautók és a kisemberek szintjén is elkerülhetetlen, hogy szóba hozzuk a politikát, akkor ott fontos dolgok történnek. Az autóiparban pedig hatalmas változásokat kényszerítenek ki az EU folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásai és a fogyasztói preferenciák megváltozása. Végül ezért emlegethetünk az összes Suzuki kapcsán nem feltétlenül jogosan hibrid hajtást, de szerencsére a lényegen ez sem változtat: ha drágábban is, de az időközben látványában megújult Swift továbbra is nagyon jó kisautó. Már csak Hybrid kivitelben elérhető, de a jelenleg formájában sem sokáig.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ma már senkinek sem kerekedik el a tekintete ha egy villanyautó tovagördül, az elektromos hajtás napjainkra teljesen asszimilálódott a közlekedésbe. Az egyre nagyobb számosságban felbukkanó modellek azonban még mindig a két alapvető problémával küzdenek: a hatótávolsággal és a magas árral. Ezúttal a Kia büszkeségét, az elektromos e-Nirót fogtuk vallatóra a kisebbik akkumulátorral, amely nem feltétlenül tudja kellőképpen megtámogatni mindennapjainkat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Pár hete az autózás világát hidegzuhanyként érte a hír: a Suzuki Jimny európai jövője kérdésessé vált, a modell már csak korlátozottan elérhető. De mire ez a felhajtás egy miniatűr terepjáró kapcsán, amely jellegéből adódóan csak kevesek számára jó választás? Búcsú gyanánt és hiánypótlásként ezen és sok más dolgon is elmerengtünk a kézi váltós kivitelben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Oldalunkon a legújabb pickupok feszültek egymásnak nemrég, méghozzá a Ford Ranger, a Mitsubishi L200 és a SsangYong Musso Grand képében, ám az első összecsapások után bőven maradt még mit kibeszélni. A külcsín, a méretek, az utastér és a technológiai megoldások után ezúttal rátérünk a hajtásláncokra és az árakra is, amelyek bőven fordíthatnak még azon a bizonyos kockán – főleg annak fényében, hogy az ilyen platós modellek esetében a motorok terén nincs túl sok választási lehetőségünk.
Add a commentMitsubishi L200 (2019) vs. SsangYong Musso Grand vs. Ford Ranger teszt I. rész - Nem csak munkagépek
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az Autó Pult olvasói megszokhatták, hogy hasábjainkon a személyautókra koncentrálunk, még ha néha be is csúszik egy-egy „munkagép”. A pickupok persze ebből a szempontból egy kicsit ellentmondásosak, hiszen málhás lóként és platós terepjáróként is tekinthetünk rájuk, és sokan privát autóként is használják őket, ezzel árnyalva a képet. A friss Ford Ranger WildTrak, az alaposan megújult Mitsubishi L200 és a legújabb SsangYong Musso Grand pedig olyan felszereltséggel érkezett meg hozzánk, amivel sokkal inkább a személyautós nézőpontot helyezik előtérbe, így összehasonlító tesztünkben mi is ezt tartjuk majd szem előtt – de nem hagyjuk figyelmen kívül az egyéb tulajdonságokat sem.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ahogy azt ígértük a múlt heti Clio tesztben, érkezik a folytatás, ami kiváltképp érdekes kontraszt a 100 lovas, háromhengeres benzineshez képest. Ezúttal ugyanis a „jó öreg” 1.5 dCi 115 lóerős, friss verzióját vehettük górcső alá, méghozzá tisztességes felszereltség mellett. A franciák kisautója ismét jó benyomást gyakorolt ránk, s annak is végére jártunk, hogy megéri-e a borsos dízel felár.
Add a comment